Hotelurile vor fi deschise, dar nu pentru turiști. Angajații pot ”spiona” oaspeții bolnavi
Hotelurile vor fi deschise de pe 15 mai, dar nu pentru turiști, iar restaurantele și locurile special rămân închise. Personalul va fi instruit pentru ”monitorizarea oaspeților din unitate” și să raporteze imediat orice caz suspect de infectare.
Odată cu relaxarea restricțiilor, de pe 15 mai vor fi deschise și hotelurile, dar nu pentru turiști, ci doar pentru deplasările în interes de serviciu, lucrări de mentenanță etc, se arată în documentul propus spre dezbatere publică de Institutul Național de Sănătate Publică (INPS).
Alegeri 2024
20:17
Ludovic Orban se retrage din cursa prezidențială și își anunță susținerea pentru Elena Lasconi. Reacția candidatei USR
19:41
Nicuşor Dan: Ar fi bine să rămână un singur candidat al partidelor de dreapta la prezidenţiale
10:00
Ce averi au candidații la alegerile prezidențiale. De la terenuri și case până la lingouri de aur, bijuterii și tablouri
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
Iată cele mai importante indicații cu privire la funcționarea hotelurilor după 15 mai:
- Nu vor funcționa într-o primă etapă restaurantele, barurile, cafenelele și cofetăriile din incinta hotelului. Servirea mesei se va face în regim room service. Este preferabil să se folosească tacâmuri și veselă de unică folosință.
- Locurile de joacă special destinate copiilor vor fi închise.
- Locurile special amenajate pentru fitness, saune, piscina interioară etc, din incinta hotelurilor, în această primă etapă, rămân închise.
- Spălarea și dezinfecția suprafețelor din camere și spații comune se va face mai frecvent decât de obicei, cu soluții speciale biocide (…). În cazul în care, în cadrul hotelului, în rândul personalului sau oaspeților apare un caz confirmat de COVID-19, în urma anchetei epidemiologice desfășurată de către DSP teritorial, activitatea hotelului va fi închisă până la asigurarea dezinfecției tuturor spațiilor sub recomandarea și supravegherea DSP teritoriale.
-Folosirea lifturilor va fi făcută doar dacă este strict necesar și numai de către cel mult două persoane o dată, care vor purta maști de protecție în tot timpul folosirii liftului. Este recomandabil ca cele două persoane să fie din aceeași familie.
- În cadrul recepției trebuie să existe o trusă medicală care să conțină dezinfectant, mănuși, măști, șorț de protecție, halat medical lung și sac de unică folosință.
Hotelul va aduce medic pentru oaspeții bolnavi
În document se mai arată că personalul hotelului va ”trebui să sfătuiască oaspeții cu simptome respiratorii să stea în camerele lor până când vor fi consultați de către un medic - conducerea se va ocupa imediat de aceasta - și să poată oferi recomandări de igienă de bază, dacă este nevoie”.
INSP reamintește că distanțarea socială este foarte importantă și trebuie reamintită oaspeților ca ”o formă de ospitalitate”. De asemenea, autoritățile spun în acest document oficial că oamenii trebuie să se abțină de la ”pupat”.
”Principalele măsuri de prevenire a transmiterii de COVID-19 sunt distanțarea socială, și efectuarea frecventă a igienei mâinilor și respectarea igienei respiratorii. Aceste măsuri ar trebui reamintite oaspeților, ca o formă de ospitalitate, deși probabil aceștia sunt deja familiarizați cu ele”, se arată în documentul INSP.
De asemenea, ”distanțarea socială presupune abținerea de la îmbrățișare, pupat sau strângerea mâinilor în cadrul interacțiunilor cu oaspeții, dar și cu personalul. Aceasta presupune menținerea unei distanțe de cel puțin 1 m și evitarea oricărei persoane care tușește sau strănută”.
Angajații vor monitoriza oaspeții
Interesantă este și propunerea ca personalul hotelului să-i ”spioneze” pe oaspeți și să raporteze imediat orice persoană care pare a fi infectată.
”Se recomandă monitorizarea oaspeților din unitate, care pot fi bolnavi, dar cu respectarea reglementărilor privind protecția datelor cu caracter personal și a dreptului la viața privată și confidențialitate. Personalul de la recepție ar trebui să înregistreze toate incidentele relevante pe care le constată, cum ar fi cererile pentru consultații medicale. Aceste informații vor ajuta oaspeții, prin: recomandări adecvate, facilitarea depistării din timp și gestionarea rapidă a cazurilor suspectate, împreună cu autoritățile sanitare locale”, mai spune documentul.
Totuși, ”personalul de la recepție trebuie să aibă o abordare discretă în privința acestor informații și ar trebui să asigure faptul că doar conducerea și serviciile medicale vor evalua situația și vor lua deciziile corespunzătoare”.