Dupa ce a dat 700.000 euro pe becuri,statul a inchis Podul de la Agigea.Riscul de prabusire, iminent
Dupa ani de reparatii in care s-au cheltuit fara nici o logica bani de la bugetul statului, podul de la Agigea se inchide circulatiei pentru cel putin doua luni.
Autoritatile sustin, ca au luat aceasta masura, pentru ca viata oamenilor este in pericol. Constructia a inceput sa cedeze, iar riscul de prabusire este iminent.
Nimeni nu stie sa explice insa de ce s-au investit 700 de mii de euro in sistemul de iluminare, desi banii puteau fi folositi pentru structura de rezistenta. Reprezentantii Camerei de Comert sustin ca decizia de inchidere a podului va afecta drastic afacerile din Portul Constanta Sud Agigea.
Alegeri 2024
16:00
„România în şoc”. AP: Un populist de extremă dreapta intră în turul doi al alegerilor prezidenţiale din România
15:55
Rezultate alegeri prezidențiale, turul 1: Georgescu pe primul loc, Lasconi urcă pe doi, iar Ciolacu demisionează din PSD
15:54
Dăncilă, atac la Ciolacu: "PSD a ratat intrarea în turul 2 al prezidenţialelor pentru că nu a avut candidat"
15:49
Valeriu Iftime: Iohannis a stricat PNL, are o vină enormă în eșecul lui Nicolae Ciucă la prezidențiale
O constructie care in anii 80 era considerata mandria "Epocii de Aur" a ajuns acum un sac fara fund. Vorbim despre un punct strategic de siguranta nationala care imparte litoralul in doua si face si legatura intre polii economici ai judetului : Constanta si Mangalia.
Desi lucrarile de refacere au demarat in 2010, autoritatile nu s-au gandit sa inceapa cu ce este mai important, adica siguranta circulatiei, asa ca primii 700 de mii de euro i-au cheltuit pentru iluminat.
Au urmat apoi asfaltari peste asfaltari care au ingreunat si mai mult constructia asa ca acum lucrurile s-au inrautatit.
"Trebuie intervenit de urgenta. Daca nu se intervine urgent, s-ar putea prabusi pentru ca exista o uzura", a declarat Eugen Bola, prefectul judetului Constanta.
Extrem de uzate, cablurile de sustinere a podului care trece peste Canalul Dunare-Marea Neagra ar putea ceda in orice moment sub greutatea miilor de masini care il traverseaza.
Garantia pentru hobane, adica aceste manunchiuri de cabluri care sustin podul, a expirat anul trecut asa ca traversarea canalului Dunare-Marea Neagra nu mai este sigura. Curios este insa faptul ca autoritatile au lasat reparatiile pe ultima suta de metri.
Despre cheltuieli insa, nimeni nu sufla o vorba.
"Nu dispun acum de aceste informatii. Cat au costat si cat o sa coste... noi am incercat sa decalam, sa gasim o solutie sa iesim din sezonul estival.", a spus Cristian Andrei, consilierul directorului CNADNR.
Asa ca de la 1 octombrie, traficul pe podul de la Agigea va fi blocat iar soferii trebuie sa se descurce. Nimeni nu a stabilit foarte clar ce se va intampla cu elevii care fac cursuri in constanta, cu navetistii care lucreaza in alte localitati, dar si cu echipajele de interventie. La randul lor, cei din portul constanta sud agigea se asteapta la pierderi masive.
Una dintre variantele propuse de autoritati pentru transportul populatiei din nordul in sudul judetului este
accea ca oamenii din Mangalia, de exemplu, sa ajunga cu un mijloc de transport pana la intrarea pe pod, sa
il traverseze pe jos, iar in celalalt capat sa ii astepte un alt mijloc de transport care sa ii duca la Constanta."
O alta varianta o constituie rutele ocolitoare pe traseul Bucuresti-Agigea si Harsova-Agigea, cu pana la 50 de kilometri mai mult, inclusiv - spre disperarea localnicilor - pentru ambulante si pompieri.