De ce este tot mai aglomerat metroul din Bucureşti. Situaţia se va agrava
Oamenii au aşteptat marţi la cozi uriaşe în câteva staţii de pe Magistrala 2, după ce un tren a fost retras din circulaţie pentru că i s-au blocat uşile. Din păcate, astfel de situaţii în care pasagerii se vor călca în picioare vor fi tot mai dese.
Metrorex nu a ţinut pasul cu dezvoltarea Bucureştiului. De pildă, în zona Pipera s-au construit zeci şi sute de clădiri, iar mii de angajaţi vin în fiecare dimineaţă. Din păcate, magistrala M2 este subdimensionată şi nu face faţă fluxului atât de mare de pasageri.
Responsabilii Metrorex susţin că trenurile întorc în capătul liniei M2 în 90 de secunde, astfel încât pot circula cel mult 23. La orele de vârf ajung în staţii din 3 în 3 minute.
O soluţie este menţionată în Planul de Dezvoltare Urbană şi se referă la prelungirea liniei 2 de metrou. O altă ar fi suplimentarea personalului în orele de vârf, spun sindicaliştii.
Ion Rădoi, preşedintele sindicatului Metrorex: "Dacă am modifica graficul de circulaţie, ar putea să circule chiar mai mult de 23 de trenuri. Putem să mergem la 1 minut fără probleme, în momentele de vârf. "
Cei din sistem recunosc însă că în acest moment Metrorex nu are nici trenuri nici personal că să pună în aplicare astfel de măsuri. În 2019 cu 4 ani întârziere ar urma să se deschidă şi linia din Drumul Taberei, de unde ar veni un alt flux de pasageri pentru care nu ştim dacă staţiile aglomerate din centrul Capitalei sunt pregătite.
Sursa: Pro TV
Etichete: metrou, metrorex, aglomeratie, pasageri, pipera, ion radoi, sindicat, intarzieri, magistrala,
Dată publicare:
06-03-2018 19:24