Cozi interminabile la granița dintre România și Republica Moldova din cauza penelor de curent
Cozi kilometrice sunt la aproape toate punctele de trecere a frontierei cu Republica Moldova, dar și cu Bulgaria. Penele de curent blochează sistemele vameșilor ucraineni, iar efectul se observă chiar și la granițele României.
Cum tirurile blochează benzi întregi de circulație, șoferii autoturismelor ajung să circule, riscându-și viața, pe contrasens.
Conform monitorizării în timp real a poliției de frontieră, sunt cozi imense la cele mai multe vămi cu Republica Moldova, în primul rând din cauza penelor de curent.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
În județul Galați, sute de șoferi de camioane care au tranzitat țara noastră sau au descărcat marfă în porturi și trebuie să se întoarcă în Republica Moldova sau Ucraina, trăiesc un coșmar.
Coada de camioane se întinde pe mai bine de trei kilometri. Oficial sunt 170 de TIR-uri care așteaptă să părăsească România prin vama Galați-Rutier. Cele din față, spun șoferii, așteaptă de mai bine de 3 zile.
Reporter: De cât timp așteptați?
Șofer: Păi... De pe data de 23. Azi suntem pe 25./E a treia zi. N-a fost lumină. Pe 22, când am ajuns, nu era lumină. 22, 23.
Noaptea, când se lasă frigul și vântul bate cu putere, șoferii trec prin experiențe extreme.
Șofer: Am înțeles că nu a avut curent Moldova. Sunt probleme, nu știu dacă trec în noaptea asta.
Insp. Mădălina Carp, Poliția de Frontieră Galați: „Sunt timpi de așteptare crescuți din cauza întreruperilor alimentării cu energie electrică în punctul de trecere a frontierei Reni, din Ucraina”.
Și la granița cu Bulgaria sunt cozi de camioane, întinse pe kilometri întregi. Tirurile blochează traficul spre Vama Negru Vodă, judetul Constanța. Cele mai multe au numere de Ucraina.
Reporter: De cât timp stați?
Șofer: De 11 ore.
Reporter: Și cum v-ați descurcat până acum?
Șofer: Am dormit mai încolo puțin.
Reporter: Vi s-a spus care este cauza?
Șofer: Nu, nu, nu.
Șofer: „Este o bătaie de joc. Am cărat grâu la Varna în port și acum ne întoarcem”.
Soferii autoturismelor sunt obligați să circule pe contrasens chiar dacă își pun viața în pericol. Șoseaua este doar cu două benzi, iar altă soluție nu există, decât, poate, un ocol de zeci de kilometri spre Vama Veche.
Șofer: Ieri am stat nouă ore. Acum avem șase ore jumate.
Reporter: Și cum v-ați descurcat în perioada asta?
Șofer: Păi stăm și așteptăm.
Reporter: Vi s-a spus care este cauza?
Șofer: Nu, nu știm nimic ... este sistemul la bulgari.
Comisia Europeană a recunoscut în această lună că toate canalele de transport cu Ucraina și-au atins capacitatea maximă. România, Bulgaria și Polonia au la dispoziție un miliard de euro pentru a eficientiza transportul de mărfuri.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: Republica Moldova, vama, pana de curent,
Dată publicare:
25-11-2022 16:37