Construcția unei autostrăzi din România, amânată de vilele de pe traseu. Reacția companiei de drumuri
Mult aşteptată autostradă Cormanic-Brașov, care ar trebui să pună capăt aglomeraţiei infernale de pe Valea Prahovei, este un vis îndepărtat.
Deşi au trecut aproape patru luni de la semnarea contractului de execuţie a primului dintre cele 5 tronsoane, nu sunt şanse ca firma de construcţii să se apuce de lucru.
Proiectanţii au descoperit că situaţia din teren nu mai seamănă cu studiile făcute în 2006. Numeroase construcţii ridicate între timp ar trebui demolate.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Reprezentanţii Companiei Naţionale de Drumuri precizează că cei de la primărie nu au respectat Legea urbanismului. Mai precis, după realizarea studiului de fezabilitate din 2006, au emis autorizaţii de construcţie fără avizul companiei şi astfel s-a ajuns la această situaţie.
Două vile noi de la marginea comunei Cristian, din judeţul Braşov, se află pe locul unde urmează să se construiască şoseaua care va lega viitoarea autostrada Comarnic - Braşov de Drumul Naţional 73.
Geanina Miron, proprietară: "Conform licitaţiei actuale, casa noastră va fi demolată"
Reporter: "Cand aţi construit-o?"
Geanina Miron, proprietară: "In 2009. În momentul în care au proiectat aceasta bretea de legătură, nu erau aceste case. Deci s-a proiectat pe nişte hărţi vechi."
Marius Miron, proprietar: "Noi am calculat că ar fi o economie de un milion de euro dacă s-ar schimba traseul acestui drum de legătura prin altă parte fără ca să mai fie necesară demolarea casei noastre, a vecinului de acolo."
Viitoarea autostrada Cormarnic-Predeal-Râșnov ar trebui să aibă 58 de kilometri. A fost gândită ca să preia din traficul infernal de pe DN1 şi să facă legătura cu autostrada București-Ploiesti.
Dar studiul de fezabilitate a fost efectuat în 2006, când la marginea comunei Cristian, în judeţul Braşov, era doar câmp. În cei aproape 12 ani trecuţi de atunci s-a ridicat aici un întreg cartier. Firma desemnată în octombrie să proiecteze şi să construiască acest tronson, a descoperit piedici similare şi în Ghimbav şi în Predeal.
Narcis Țintea, viceprimarul comunei Cristian: "Probabil că se proiectează doar din birou, nu vine nimeni să vadă ce e în teren. Nu e normal că o autostradă sau o bretea care leagă autostrada să treacă prin zonele de case."
Gicu Cojocaru, primarul comunei Cristian: "Au nevoie de avizul nostru ca sa pe raza localităţii să obţină traseul. Noi am retras acest aviz şi în continuare purtam discuţii să găsim o soluţie mai avantajoasă şi economic, şi social."
Primarii, constructorii, proiectanţii şi reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii se vor întâlni săptămâna aceasta la Ministerul Transporturilor, ca să găsească o soluţie.
Tronsonul de autostrada Comarnic-Braşov este împărţit în 5 loturi. În octombrie anul trecut, a fost semnat contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului 5 cu o lungine de 10 kilometri. Termenul de execuţie este de doi ani din momentul darii în lucru. Dar, deocamdată, nimeni nu s-a apucat de treabă.