Construcția unei autostrăzi din România, amânată de vilele de pe traseu. Reacția companiei de drumuri

×
Codul embed a fost copiat

Mult aşteptată autostradă Cormanic-Brașov, care ar trebui să pună capăt aglomeraţiei infernale de pe Valea Prahovei, este un vis îndepărtat.

Deşi au trecut aproape patru luni de la semnarea contractului de execuţie a primului dintre cele 5 tronsoane, nu sunt şanse ca firma de construcţii să se apuce de lucru.

Proiectanţii au descoperit că situaţia din teren nu mai seamănă cu studiile făcute în 2006. Numeroase construcţii ridicate între timp ar trebui demolate.

Reprezentanţii Companiei Naţionale de Drumuri precizează că cei de la primărie nu au respectat Legea urbanismului. Mai precis, după realizarea studiului de fezabilitate din 2006, au emis autorizaţii de construcţie fără avizul companiei şi astfel s-a ajuns la această situaţie.

Două vile noi de la marginea comunei Cristian, din judeţul Braşov, se află pe locul unde urmează să se construiască şoseaua care va lega viitoarea autostrada Comarnic - Braşov de Drumul Naţional 73.

Citește și
Santierul autostrazii Sebes - Turda
Autostrada Sebeş - Turda s-a stricat înainte să se circule pe ea. CNAIR refuză recepţia
„Al treilea război mondial a început”. Valeri Zalujnîi, ambasadorul Ucrainei în Marea Britanie și fostul comandant al armatei, declarații

Geanina Miron, proprietară: "Conform licitaţiei actuale, casa noastră va fi demolată"
Reporter: "Cand aţi construit-o?"
Geanina Miron, proprietară: "In 2009. În momentul în care au proiectat aceasta bretea de legătură, nu erau aceste case. Deci s-a proiectat pe nişte hărţi vechi."

Marius Miron, proprietar: "Noi am calculat că ar fi o economie de un milion de euro dacă s-ar schimba traseul acestui drum de legătura prin altă parte fără ca să mai fie necesară demolarea casei noastre, a vecinului de acolo."

Viitoarea autostrada Cormarnic-Predeal-Râșnov ar trebui să aibă 58 de kilometri. A fost gândită ca să preia din traficul infernal de pe DN1 şi să facă legătura cu autostrada București-Ploiesti.

Dar studiul de fezabilitate a fost efectuat în 2006, când la marginea comunei Cristian, în judeţul Braşov, era doar câmp. În cei aproape 12 ani trecuţi de atunci s-a ridicat aici un întreg cartier. Firma desemnată în octombrie să proiecteze şi să construiască acest tronson, a descoperit piedici similare şi în Ghimbav şi în Predeal.

Narcis Țintea, viceprimarul comunei Cristian: "Probabil că se proiectează doar din birou, nu vine nimeni să vadă ce e în teren. Nu e normal că o autostradă sau o bretea care leagă autostrada să treacă prin zonele de case."

Gicu Cojocaru, primarul comunei Cristian: "Au nevoie de avizul nostru ca sa pe raza localităţii să obţină traseul. Noi am retras acest aviz şi în continuare purtam discuţii să găsim o soluţie mai avantajoasă şi economic, şi social."

Primarii, constructorii, proiectanţii şi reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii se vor întâlni săptămâna aceasta la Ministerul Transporturilor, ca să găsească o soluţie.

Tronsonul de autostrada Comarnic-Braşov este împărţit în 5 loturi. În octombrie anul trecut, a fost semnat contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului 5 cu o lungine de 10 kilometri. Termenul de execuţie este de doi ani din momentul darii în lucru. Dar, deocamdată, nimeni nu s-a apucat de treabă.

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
Cea mai așteptată autostradă din România, amânată. Vile, ridicate pe traseu
Cea mai așteptată autostradă din România, amânată. Vile, ridicate pe traseu

Mult aşteptată autostradă Cormanic-Brașov, care ar trebui să pună capăt aglomeraţiei infernale de pe Valea Prahovei, este un vis îndepărtat.

Autostrada Sebeş - Turda s-a stricat înainte să se circule pe ea. CNAIR refuză recepţia
Autostrada Sebeş - Turda s-a stricat înainte să se circule pe ea. CNAIR refuză recepţia

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat miercuri că a constatat probleme la lotul 3 al autostrăzii Sebeş – Turda şi a decis suspendarea procesului de recepţie.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.