Cine este tânărul care a păcălit influencerii cu „brânza Regelui Carol al III-lea”. Ana Morodan a căzut în plasă

×
Codul embed a fost copiat

Un produs inventat, numit „brânza regelui”, i-a pus pe jar pe mai mulți influenceri din mediul online, care au fost păcăliți să promoveze ceva ce nu există.

Andrei, autorul păcălelii, spune că a vrut să arate ce ușor dau crezare aceștia unei țepe și cum promovează produse îndoielnice. Unul dintre cei care a vorbit cu patos despre brânza produsă într-o mănăstire imaginară pentru o curte regală care nu există l-a numit pe regizorul farsei infractor.

Andrei Petroff: „Primul pas e să inventezi un brand care sună interesant și un produs care să țină de foame. O să spun că sunt Curtea Regală a României- a nu se confunda, onorată instanță cu Casa Regală a României sau cu Familia Regală a României - și o să trimit 8 pachete de PR cu un produs intitulat ”brânza regelui Carol al III-lea”. Pot pur și simplu să arunc cutia în care a venit și să confecționez propriul ambalaj”.

Andrei este student în ultimul an la Facultatea de Film a Universității din California. A pus în scenă o farsă și a contactat cei mai activi 16 influenceri români. Jumătate i-au răspuns.

Citește și
sf nicolae
Aproape 800.000 de români îşi serbează onomastica sâmbătă, de Sfântul Nicolae. Mesaje şi urări

Andrei Petroff: „Am luat mantia de la magazinul de copii. Foarte mulți influenceri promovează produse sau branduri fără să verifice proveniența produselor sau legitimitatea brandului. Am vrut să testez și eu cât de ușor e să faci oamenii să promoveze ceva care e evident fals. Și am vrut să și stârnesc buna dispoziție... tu ai proceda la fel”.

Andrei a creat o poveste regală - dar falsă - în spatele unei rotițe de brânză de 7 lei bucata, de producție poloneză. A pus brânza cumpărată într-o cutie, împreună cu o sticluță de vin.

Și ca totul să fie credibil a creat un sigiliu al curții regale fictive.

Andrei Petroff: „Cu o stemă pe care am generat-o în 3 minute pe un site de blazonuri medievale și sub demnitatea lui Marcel Sebastian, șef de cabinet al departamentului de comunicare, am trimis 16 mailuri celor mai mari influenceri și agenții de talent din România, cu speranța că măcar 8 or să muște momeala”.

Ceea ce s-a și întâmplat. Așa că îmbrăcat la patru ace, Andrei livrează colete regale.

În scurt timp, apar postările pe internet...

Oana Roman: „Este un plic cu sigiliu... vaaai, curtea regală a României... wow! Lotul acesta de brânză este eponim regelui Charles”.

Claudisky: „Odorașilor, n-o să vă vină să credeți, dar ăsta e un colet de la Curtea Regală a României!”

Ana Morodan: „You gotta appreciate ce ai”.

Faiăr: „Maturată după tehnicile călugărilor de la mănăstirea Cloașterf...”

Andrei a postat pe canalul său de Youtube întreaga poveste și a primit imediat reacții. Oana Roman l-a numit infractor pe autorul păcălelii și l-a amenințat cu poliția.

Oana Roman: „Nu am promovat niciun brand... o aberație sinistră! Când ești prost, ești prost, prost, când ești prost, ești prost”.

Poate că farsa de la noi n-a fost mare brânză, însă Comisia Europeană a luat act recent de faptul că reclama mascată e o problemă în toate țările. Oficialii au anunțat că îi va monitoriza pe creatorii de conținut care nu marchează corespunzător campaniile plătite. Marketingul prin postările influencerilor e estimat să atingă la nivel global, la finalul anului, 23 de miliarde de euro.

Articol recomandat de sport.ro
GALERIE FOTO Cele trei stadioane pe care poate juca România la Cupa Mondială din 2026
GALERIE FOTO Cele trei stadioane pe care poate juca România la Cupa Mondială din 2026
Citește și...
„Brânza Regelui Carol”. Influenceri români, păcăliți să promoveze un produs care nu există. Cum au picat în plasă
„Brânza Regelui Carol”. Influenceri români, păcăliți să promoveze un produs care nu există. Cum au picat în plasă

Mai mulți influenceri români au fost păcăliți de un tânăr creator de conţinut. Acesta a reușit să convingă mai multe persoane din mediul online să promoveze „Brânza Regelui Carol al III-lea”, produs care nu există în realitate.  

Recomandări
Responsabili americani transmit Europei: Fără întărirea apărării până în 2027, SUA pot renunța la unele mecanisme NATO
Responsabili americani transmit Europei: Fără întărirea apărării până în 2027, SUA pot renunța la unele mecanisme NATO

Responsabilii americani i-au avertizat pe omologii europeni că, dacă nu-și consolidează până în 2027 capacitățile defensive, Statele Unite își vor sista participarea la anumite mecanisme de apărare ale NATO.

Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei
Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei

Energie termică gratis, fluidizarea traficului rutier sau locuințe pentru tineri. ȘtirileProTv.ro vă prezintă cele mai importante promisiuni electorale ale candidaților la alegerile pentru Primăria Capitalei, care sunt organizate în 7 decembrie 2025.

Criza apei i-a costat pe locuitorii din Prahova și Dâmbovița 120.000 euro pe zi. Restaurante și afaceri, forțate să caute apă
Criza apei i-a costat pe locuitorii din Prahova și Dâmbovița 120.000 euro pe zi. Restaurante și afaceri, forțate să caute apă

Criza apei din Prahova și Dâmbovița se îndreaptă spre o posibilă soluționare. Premierul Ilie Bolojan a anunțat că vineri seară alimentarea cu apă va fi reluată treptat, dar a avertizat că apa nu va fi deocamdată potabilă.