Primii suspecti in cazul disparitiei a peste 500.000 euro dintr-o banca din Pitesti

Dată publicare: 26-10-2013 18:16
Dată actualizare: 29-10-2013 06:54


Ancheta la o banca din Pitesti. Un barbat reclama ...
Ancheta la o banca din Pitesti. Un barbat reclama ...

Caz incredibil la sucursala unei banci din Pitesti, unde politistii verifica 4 reclamatii de furt in doar trei zile.

Vineri, un client sustinea ca s-a trezit fara 130 de mii de dolari depusi intr-o cutie de valori.

Astazi, alte trei persoane au simtit ca lesina, cand si-au vazut propriile casete. Dintr-una s-ar fi evaporat 400 de mii de euro, iar din celelalte cate 130 de mii.

Intr-un comunicat, Banca Comerciala Romana, afirma ca pentru clienti, siguranta serviciilor este pe primul loc, iar toleranta fata de astfel de incidente zero. Conducerea institutiei asteapta finalizarea anchetei fara a exclude nicio ipoteza in ceea ce priveste veridicitatea faptelor.

Sotii Ilinca n-au mai avut stare in week-end dupa ce au vazut la televizor ce s-a intamplat. Cand au ajuns lunila banca, spun ei, au fost in pragul infarctului.

"Am venit astazi de dimineata la ora 10 sa verific, impreuna cu doua angajate ale bancii, de fata cu ele am deschis casuta si am constatat ca-mi lipseste suma de 131.000 de euro. Angajatele bancii au dat din umeri. Mi-a venit sa lesin acolo, imi tremurau maini, picioare, nu stiam sa mai vorbesc.", spune Maria Ilinca, client al bancii.

In stare de soc, femeia si-a sunat sotul.

"Vandusem un apartament, banii agonisiti si am constatat ca nu mai avem nimic in momentul de fata", spune Octavian Ilinca.

Oamenii sustin ca angajatii bancii nu i-ar fi ajutat cu nimic.

"Ei dau din umeri! Cand le-am intrebat ce fac acum, pai stati ca sa vina doamna director ... aia la fel, a dat din umeri.Pai trebuie sa va duceti dumneavoastra la sectia 1! Pai de ce sa ma duc eu? Cheama-i tu, ca e obligatia ta, la tine in banca s-a intamplat. Si tot eu am dat telefon, bineinteles, la politie! Ca ea nu vroia sa dea telefon, nu nimic." - Maria Ilinca.

Acum politistii din Pitesti s-au trezit cu patru cazuri in trei zile.
La fel ca sotii Ilinca alte doua persoane, alarmate de primul caz, au venit astazi sa-si verifice cutiile de valori. Una sustine ca i-au disparut nu mai putin de 400.000 de euro iar alta 131 de mii de euro!

Alarma a fost data la sfarsitul saptamanii trecute de un barbat care venise sa-si soata banii din cutia de valori pentru o tranzactie.

"Am deschis caseta, am vazut ca nu mai e manerul de care trageam, cand am deschis-o era gata sa-mi vina rau. Va dati seama, 130 mii de dolari sunt bani facuti de-o viata.", spune Eugen Florea, client al bancii.

"S-au luat toate inregistrarile video, au fost audiati din angajatii bancii, persoanele respective, avem un cerc de suspecti.", spune Dan Dinu, comisar sef si purtator de cuvant IPJ Arges.

Surse apropiate anchetei spun ca suspectii, care apar pe camerele de supraveghere, ar fi tot niste clienti ai bancii. Cel mai probabil, spun politistii, acestia inchiriasera mai de mult, inaintea noilor proprietari, casutele de valori si facusera dubluri dupa chei.

Anchetatorii banuiesc ca furtul de la Pitesti are o legatura si cu cele din vara, de la Ploiesti. Atunci, la o alta banca, doi oameni de afaceri au reclamat faptul ca le-ar fi disparut, in total, un milion de euro, bijuterii si aur din doua cutii de valori pe care le inchiriasera.

POZITIA BCR IN ACEST CAZ:

"Banca Comerciala Romana ofera serviciul de inchiriere a casetelor de valori fara a solicita clientilor declararea continutului acestora; clientii sunt singurii care cunosc ce contin si cat valoreaza bunurile din casetele de valori proprii."

"Configuratia sistemului de securitate face imposibil accesul neautorizat si neinregistrat in camera de tezaur a casetelor de valori. Conform procedurii, casetele de valori pot fi deschise numai cu cheile unice de acces aflate in posesia clientilor, dupa actionarea, in prealabil, a unei alte chei unice aflate in posesia bancii."

"Conform aceleiasi proceduri, clientii NU sunt insotiti de personalul bancii in momentul deschiderii efective a casetelor de valori, astfel incat functionarii bancii nu pot observa in niciun fel continutul casetelor de valori ale cleintilor."

"BCR colaboreaza cu Politia si a pus la dispozitia anchetatorilor toate probele materiale si înregistrarile electronice pentru stabilirea adevarului."

"Siguranta serviciilor BCR pentru clienti este pe primul loc, iar toleranta fata de astfel de incidente este zero. Asteptam finalizarea anchetei, fara a exclude in acest moment nicio ipoteza in ceea ce priveste veridicitatea faptelor reclamate."
 


VIDEO PROTVPLUS.RO