A început înscrierea în programul „Casa Verde”- fotovoltaice. Prima fază
Oficialii au lansat programul „Casa verde”, prin care pot fi accesate fonduri pentru montarea panourilor fotovoltaice. În prima etapă se vor înscrie în premieră instalatorii, apoi vor depune solicitările și proprietarii locuințelor.
Banii, 20.000 de lei de persoană, se acordă după principiul „primul venit, primul servit”.
Programul „Casa Verde” are în acest an un buget de 2 miliarde de lei, ceea ce înseamnă că aproximativ 90.000 de gospodării pot beneficia de finanțare. Statul acordă 20.000 de lei pentru fiecare sistem de panouri fotovoltaice, care reprezintă 90% din preţ. Restul de 10%, adică 2.000 de lei, trebuie finanțat de beneficiar.
Alegeri 2024
08:28
LIVE TEXT | Referendum București 24 noiembrie 2024. AEP: Până la ora 8:00, au votat 15.096 de cetăţeni - 0,84%
08:24
Ciucă: Am votat pentru prosperitate, securitate şi democraţie. Votul util merge către acel candidat care are onesitatea
08:18
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024, tur 1. Secțiile de votare s-au deschis la 7:00. Prezența pe județe
08:09
LIVE TEXT | Alegeri prezidențiale 2024 - prezența la vot. Peste 40.000 de oameni au votat în primele 10 minute
Panourile fotovoltaice finanțate au o putere medie instalată de 3 kw, suficientă pentru o gospodărie cu un consum normal.
Laurențiu Adrian Neculaescu - preşedinte AFM: „O persoană fizică îşi poate instala o putere mai mare de 3 kw, dar cu o contribuție proprie adăugată. Dacă în urma calculului rezultă că au nevoie de o putere mai mare și vor 5 kw, 7kw, atunci vin cu un aport. Contribuția dacă vor să suplimenteze puterea este o negociere pe care fiecare persoană fizică trebuie să o facă cu firma care va instala.”
Proiectul are mai multe etape. De acum se pot înscrie instalatorii, care se vor ocupa de montarea sistemelor.
Apoi, se vor înscrie proprietarii locuinţelor, data încă nu a fost anunţată. Vor exista opt unități teritoriale, care vor beneficia de trei zile de înscriere fiecare.
În aplicația web, până pe 12 mai încarcă documentele firmele de instalare. Apoi tot aici vor încărca documentele şi cetățenii care doresc să obțină finanțare.
Documentele necesare
a) actul de identitate
b) certificatul de atestare fiscală care este obţinut de la ANAF
c) certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale - pe care îl eliberează primăria
d) extrasul de carte funciară -
şi
e) copia cărții funciare colective, dacă este cazul.
În principiu, toate documentele se pot obține online, dar în cazul certificatului de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale, depinde de primării, întrucât nu toate primăriile au acest serviciu.
Dan Tudose - specialist panouri fotovoltaice: „Instalatorii vor trebui să depună o garanție de participare și vor avea o garanție mai extinsă față de programul anterior. În funcție de preferințe, fiecare beneficiar îşi poate alege un instalator, ori mai apropiat de zonă, ori care are o ofertă comercială şi tehnică mai bună fată de alți instalatori.”
Anul acesta pot aplica pentru finanțare şi casele parohiale.