O tanara a decedat dupa ce a baut 1,5 litri de energizant. Pozitia companiei Monster Corp.
Reprezentantii companiei care produce bauturile energizante Monster au fost chemati in justitie de parintii unei adolescente din SUA, care a decedat anul trecut dupa ce a baut doua doze de energizant.
Anais Fournier, din Maryland, a decedat, anul trecut, la varsta de numai 14 ani, in urma unui stop cardiac, dupa ce a baut doua doze de energizant Monster.
Parintii tinerei au dat in judecata compania producatoare, insa reprezentantii acesteia se apara spunand ca procesul nu este relevant, in contextul in care nu au fost efectuate teste de sange, scrie nydailynews.com.
Monster Beverage Corp. sustine ca nu bauturile energizante i-au provocat stopul cardiac tinerei care a baut 1,4 litri - 2 doze - in decurs de 24 de ore. Avocatul companiei americane spune ca fata a decedat din cauze naturale, legate de problemele cardiace de care suferea.
Reprezentantii companiei si-au fondat apararea pe faptul ca medicii nu au efectuat teste de sange care sa confirme ca adolescenta si-a pierdut viata in urma nivelului ridicat de cafeina din organism.
Cazul a devenit public in contextul in care autoritatile au inceput o ancheta minutioasa asupra bauturilor energizante si a continutului ridicat de cafetina pe care il contin.
The Food and Drug Administration (FDA), din SUA, sutine ca acesta nu este singurul proces in care sunt implicati reprezentanti ai unor companii producatoare de energizante.
Cinci dintre aceste procese citeaza Monster Bevreges. Agetia noteaza insa ca nu exista dovezi concludente care sa lege decesele de consumul de energizante.
Kevin Goldberg, avocatul familiei Fournier, a declarat in scris ca parintii tinerei decedate spera ca un juriu va face dreptate in acest caz.
"In America, un juriu format din cetateni determina cursul justitiei. Nu medicii platiti de corporatii de miliarde de doari sa participe la conferinte de presa", a spus avocatul.
Pe dozele de Monster exista un avertisment care spune ca bautura nu este recomandata copiilor sau femeilor insarcinate. Insa Goldberg sustine ca referinta la copii este "ambigua si formulata intentionat sa induca in eroare", pentru ca publicul tinta al Monster Corp. este format din tineri cu vaste cuprinse intre 18 si 34 de ani.
Ca raspuns, avocatii companiei au declarat ca probele arata ca Anais Fournier consuma cu regularitate bauturi energizante si cafea fara incidente.
Informatiile au fost facute publice saptamana aceasta in cadrul unei conferinte de presa din Chicago. Avocatii Monster Corp. au dezvaluit ca ancheta celor de la FDA nu a rezultat intr-u proces impotriva companiei.
Compania Monster continua sa sustina ca bauturile lor sunt cat se poate de sigure.
Sursa: New York Daily News
Etichete: decese, bauturi energizante, curiozitati, monster,
Dată publicare:
05-03-2013 10:50