Dior va supravietui recesiunii!
Recesiunea nu pare sa umbreasca pregatirile de Craciun in marile capitale ale... cumparaturilor. La Londra si la Paris, magazinele de lux au fost decorate festiv si isi asteapta clientii.
A dat o mana de ajutor celebrul designer Karl Lagerfeld, extrem de optimist si convins ca spiritul sarbatorilor va supravietui, in ciuda crizei din economie.
Miercuri seara, Karl Lagerfeld a inaugurat sezonul cumparaturilor de Craciun la unul dintre cele mai renumite magazine din Paris.
De altfel, designerul de la Chanel a fost si cel care a realizat decorul extravagant al vitrinei denumite Marioneta Coco, unde papusi animate danseaza intr-o gradina argintie.
Lagerfeld nu crede ca recesiunea va afecta prea tare marile case de moda. "Marcile de renume ca Chanel, Vuitton sau Dior vor supravietui", e sigur creatorul de moda.
Se vede asta si in vanzari. Clientii se orienteaza spre produse care nu-si pierd valoarea in timp, precum bijuteriile sau ceasurile.
Si la Londra magazinele sunt pregatite sa faca fata valului de clienti. Cumparaturile nu vor scadea foarte mult fata de anii trecuti, sunt de parere patronii de mari magazine.
Va exista totusi o schimbare. Cei mai multi britanici par hotarati sa isi petreaca Sarbatorile in familie si nu la restaurant.
Specialistii estimeaza ca, in sezonul sarbatorilor de iarna, britanicii vor cheltui peste 10 miliarde si jumatate de lire, cu doar 2,6 % mai putin decat in 2007.