Audientele TV vor fi masurate de Kantar Media si in urmatorii patru ani. Ce se va schimba incepand din 2016
Audientele tuturor posturilor de televiziune vor fi masurate in perioada 2016 - 2019 de compania Kantar Media, care a castigat licitatia pentru pentru Serviciul National de Masurare a Audientelor TV.
Anuntul a fost facut de presedintele Asociatiei Romane de Masurare a Audientelor, la sediul Consiliului National al Audiovizualului. Pocedura de licitatie a demarat inca din aprilie 2014, si au fost invitate sa participe patru companii specializate. Comisia care a desemnat castigatorul este formata din cinci membri ai CNA, cinci reprezentanti ai statiilor TV si cinci reprezentanti ai agentiilor de media.
Pretul contractului incheiat cu Kantar Media nu a fost comunicat, dar s-a precizat ca valoarea acestuia este foarte apropiata, "dar putin in jos", fata de valoarea contractului din perioada 2012 – 2015. Surse din piata media declarau in 2011 ca acesta ar fi de aproximativ 10 milioane de euro.
Kantar Media Audiences, compania care va masura audientele TV in perioada 2016 - 2019, a fost desemnata prin licitatie, de Comisia Paritara, in conformitate cu articolul 45, alineatul 2 din Legea audiovizualului. Licitatiile pentru desemnarea companiilor care masoara audientele TV sunt organizate din patru in patru ani. Oferte pentru a participa la licitatie au depus doar Kantar Media si un joint-venture format din companiile Nielsen si Media Research.
Sistemul de masurare ramane la fel ca in perioada precedenta, doar gospodariile in care se face masurarea vor fi altele. De asemenea, procedura de masurare va fi, de la 1 ianuarie 2016, tot audiomatching, sistemul care este folosit si in prezent pentru recunoasterea canalelor vizionate.
Sursa: Pro TV
Etichete: televiziune, arma, mass-media, public, masura, aparate, audiente, Kantar Media,
Dată publicare:
14-01-2015 17:26