Audientele TV vor fi masurate de Kantar Media si in urmatorii patru ani. Ce se va schimba incepand din 2016

×
Codul embed a fost copiat

Audientele tuturor posturilor de televiziune vor fi masurate in perioada 2016 - 2019 de compania Kantar Media, care a castigat licitatia pentru pentru Serviciul National de Masurare a Audientelor TV.

Anuntul a fost facut de presedintele Asociatiei Romane de Masurare a Audientelor, la sediul Consiliului National al Audiovizualului. Pocedura de licitatie a demarat inca din aprilie 2014, si au fost invitate sa participe patru companii specializate. Comisia care a desemnat castigatorul este formata din cinci membri ai CNA, cinci reprezentanti ai statiilor TV si cinci reprezentanti ai agentiilor de media.

Pretul contractului incheiat cu Kantar Media nu a fost comunicat, dar s-a precizat ca valoarea acestuia este foarte apropiata, "dar putin in jos", fata de valoarea contractului din perioada 2012 – 2015. Surse din piata media declarau in 2011 ca acesta ar fi de aproximativ 10 milioane de euro.

Kantar Media Audiences, compania care va masura audientele TV in perioada 2016 - 2019, a fost desemnata prin licitatie, de Comisia Paritara, in conformitate cu articolul 45, alineatul 2 din Legea audiovizualului. Licitatiile pentru desemnarea companiilor care masoara audientele TV sunt organizate din patru in patru ani. Oferte pentru a participa la licitatie au depus doar Kantar Media si un joint-venture format din companiile Nielsen si Media Research.

Sistemul de masurare ramane la fel ca in perioada precedenta, doar gospodariile in care se face masurarea vor fi altele. De asemenea, procedura de masurare va fi, de la 1 ianuarie 2016, tot audiomatching, sistemul care este folosit si in prezent pentru recunoasterea canalelor vizionate.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
ProTV a fost si in saptamana care a trecut cea mai urmarita televiziune din Romania.
ProTV a fost si in saptamana care a trecut cea mai urmarita televiziune din Romania. "Testul Suprem", audienta record pe 2014

Telespectatorii nostri au prins gustul competitiei, au ascultat vocea care conteaza, au ras de mama focului cu eroii din serialul Las Fierbinti si au urmarit cele mai bune stiri si filme de actiune.

Expertii de la Ernst & Young Tampa au stabilit ca audientele prezentate pentru posturile TV din Romania sunt masurate corect
Expertii de la Ernst & Young Tampa au stabilit ca audientele prezentate pentru posturile TV din Romania sunt masurate corect

''Audientele posturilor de televiziune din Romania, sunt masurate corect'', au stabilit expertii companiei americane "Ernst & Young Tampa", care au facut la sfarsitul anului trecut un audit in acest sens.

Razboiul audientelor de Ramadan. Prezentatorii din Pakistan ofera copii abandonati telespectatorilor
Razboiul audientelor de Ramadan. Prezentatorii din Pakistan ofera copii abandonati telespectatorilor

In Pakistan, lupta pentru audiente de Ramadan este foarte dura si, uneori, lipsita de principii. Unii prezentatori au ajuns chiar sa ofere copii abandonati telespectatorilor, totul de dragul cifrelor.

Recomandări
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern

Candidatul comun pentru alegerile prezidențiale de anul viitor este pus sub semnul întrebării în noul Executiv.

Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”
Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”

România exportă din nou energie, produsă acum din centralele eoliene, afirmă ministrul de resort Sebastian Burduja, care pledează pentru acest tip de energie verde. Apa din lacurile de acumulare, pentru energia hidro, trebuie păstrată, spune el.

Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului
Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului

Apărarea și securitatea României nu sunt amenințate de Aliați și parteneri, spune răspicat MApN, care dezminte astfel dezinformările apărute pe tema modificărilor legislative în ceea ce privește apărarea spațiului aerian național împreună cu NATO.