Candidații la prezidențiale „se luptă” pe TikTok ca să aducă Generația Z la vot. Cine se descurcă cel mai bine
TikTok nu mai e doar o platformă de funny videos și trends – devine rapid locul unde tinerii din Generația Z își formează opiniile politice.
În România, mai mulți candidați la prezidențiale au înțeles că dacă vor să ajungă la tineri, trebuie să fie acolo unde aceștia petrec cel mai mult timp, iar TikTok e fix locul acela.
Tinerii comentează, distribuie și își exprimă părerile despre politică, transformând aplicația într-o unealtă electorală importantă.
Alesia Cucu, reporter MyImpact: “Elena Lasconi este cât se poate de prezentă pe TikTok. Ne putem da seama de aici că Elena are o echipă de marketing bazată, în spatele ei. Ea are un cont slăbuț, dar în creștere, și postează zilnic pe TikTok.
Dar nimic și nimeni nu o poate învinge pe Diana Iovanovici Șoșoacă. Contul ei de instagram este echivalent cu un cont de TikTok al unui adevărat influencer.
Umăr la umăr cu Diana este George Simion. Ai putea crede că un om ca el nu are nicio legătură cu Tiktok-ul, dar șoriceii marketingului își fac treaba și în cazul lui Simion. Și domnul are un cont de Tiktok puternic. Aproape 450.000 de urmăritori și 7 milioane de like-uri. Ne arată cum construiește el casele alea de 35.000 euro promise românilor.”
Dacă Elena Lasconi și George Simion sunt super activi pe platformă, Marcel Ciolacu și Nicolae Ciucă au început mai timid.
Alesia Cucu, reporter MyImpact: "Dintre boomeri, pe mine m-a surprins să-l găsesc pe Marcel Ciolacu pe TikTok. Cu un cont slăbuț, încearcă și el cum poate să "checkuiască" platforma. Știm că e greu pentru cei mai în vârstă.
Apoi Nicolae Ciucă. Unde este și mai tragic, cu un număr doar de 1000 de urmăritori, dar măcar e și el acolo prezent. (…)
Singurul care nu este pe TikTok este Mircea Geoană. Omul are o vârstă, nu-i mai șade lui bine pe TikTok.”
Unele clipuri devin adesea virale și sunt intens comentate de cei din Generația Z, care se implică activ în discuțiile despre politică.
Alegerile prezidențiale din 2024 vor fi influențate nu doar de discursurile tradiționale sau de campaniile TV, ci și de ce se întâmplă pe TikTok.
Generația Z e deja super implicată, iar candidații trebuie să înțeleagă, fie că le place sau nu, că TikTok e o parte esențială a peisajului electoral din zilele noastre.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: tiktok, tineri, politica, generația z, myimpact,
Dată publicare:
17-09-2024 15:53