O romanca a comandat pe internet o rochie care costa 84 de lei. Ce a primit acasa, in colet: "Am avut un soc"
Comod si diversificat, comertul online castiga din ce in ce mai multi adepti printre romani. In acelasi timp, si numarul nemultumitilor este in crestere, in special printre cei care cumpara imbracaminte.
Mai multe tinere se plang pe internet ca au comandat haine care pareau spectaculoase, dar in realitate au primit niste carpe. Una dintre ele a publicat pe Facebook cateva poze, dupa care, sustine ea, ar fi fost amenintata de reprezentantii magazinului virtual.
Aceasta fotografie a devenit virala, dupa ce o tanara din judetul Maramures si-a avertizat prietenii pe Facebook sa fie atenti atunci cand isi cumpara haine de pe internet. In doar cateva zile, peste 4000 de oameni au distribuit postarea. Rochia roz visata de ea nu semana deloc cu cea promovata de vanzator.
Lavinia Simuleac: "Am avut un soc, rochita pe care am primit-o eu este o carpa."
Tanara povesteste ca a platit 84 de lei pentru rochie si transport. La final, nemultumita, a cerut despagubiri de la comerciant.
Lavinia Simuleac: "Au zis sa le trimit rochita inapoi si in colet sa le pun si un cont bancar in care sa mi vireze banii. Am zis ca nu imi convine ideea, pentru ca nu am de unde sa stiu ca imi vor vira banii in cont. M-a amenintat, m-a jignit."
Reprezentatul magazinului online are o cu totul alta varianta.
"Conform legii, nu va place rochia, va returnam banii pe ea. "Nu, nu, ca voi trebuie sa-mi dati mai multi bani, ca vedeti ce va fac". Ne-a amenintat si ne-a santajat, ne-a cerut bani ca sa scoata postarea, ne-a cerut 3 milioane.", sustine reprezentantul magazinului.
Si clientele altor magazine sunt dezamagite, ca una au comandat si alta au primit:
"DA, si eu am patit la fel cu o rochita si mi-a ajuns o dantela de strecurat branza sau eventual pentru muste."
"Un material ieftin, era cu totul diferita... Eu a trebuit sa suport cheltuiala pentru returul rochitei, deci am mai ramas cu jumatate din bani pentru distractia asta."
"In colet am primit o rochita de zici ca era furou. Mare teapa."
Produsele cumparate din magazinele online pot fi returnate fara nicio explicatie in termen de 14 zile. Vanzatorii sunt obligati sa va inapoieze banii. Atentie insa, va trebui sa suportati cheltuielile de transport.'
La randul lor. comisarii de la Protectia Consumatorului ne sfatuiesc sa alegem cu grija site-urile de pe care facem cumparaturi online.
Sorin Susanu, director OPC: "In primul rand, trebuie sa verifice la sectiunea de contact daca exista toate elementele de identificare, exact ca la un magazin clasic. Date de contact, adresa, linkul catre ANPC si datele de identificare ale societatii comerciala."
Pentru siguranta dumneavoastra, este bine sa faceti diferenta intre magazinele cu traditie in comertul online si milioane de clienti si cele total necunoscute. De asemenea, un pret foarte mic ar putea sa va indice ca acolo este o problema.