Noutati foarte importante pentru utilizatorii de WhatsApp si Waze. Ce schimbari mari vor aparea in cele doua aplicatii
In curand, utilizatorii de WhatsApp vor putea trimite acelasi mesaj mai multor persoane printr-o singura operatiune.
Cea mai recenta versiune de test a aplicatiei WhatsApp pentru Android include posibilitatea trimiterii unui mesaj catre mai multe persoane odata, potrivit news.ro.
Pana acum, WhatsApp permitea trimiterea unui mesaj doar unei singure persoane ori grup de persoane. Cei care doreau sa trimita, de exemplu, o poza mai multor prieteni, erau nevoiti sa realizeze aceeasi operatiune pentru fiecare persoana in parte.
Trimiterea unui mesaj catre mai multe persoane nu este o noutate in domeniul aplicatiilor de chat. Utilizatorilor de la noi, aceasta functie le este cunoscuta, sub de numirea de ”mas” (de la mass-message), de pe vremea batranului si demodatului Yahoo! Messenger.
Noua generatie de aplicatii de chat pentru dispozitivele mobile mai are, insa, de lucru pana sa se puna la punct cu toate functiile pe care utilizatorii le cer. Spre exemplu, WhatsApp are pe lista de imbunatatiri facilitati precum apelurile video, posibilitatea adnotarii imaginilor si suportul pentru GIF-uri animate.
Desi este detinuta tot de Facebook, WhatsApp reprezinta in acest moment cea mai buna alternativa la Facebook Messenger din punctul de vedere al ”incarcarii”, desi, uneori, reteaua este foarte incarcata, iar mesajele ajung cu intarziere la destinatar.
Pe o parte, Facebook Messenger a devenit o adevarata platforma software dotata cu o multime de functii care depasesc cu mult sfera unei aplicatii de chat. Nu doar ca marea masa a utilizatorilor nu folosesc decat functiile de baza, dar incarcarea cu tot felul de optiuni duce la rularea greoaie a aplicatiei si la un consum mai mare de energie, aspect important pentru dispozitivele mobile.
De cealalta parte, WhatsApp a ramas o aplicatie concentrata pe simpla comunicare dintre persoane. Ca urmare, in general, se misca mult mai repede si pune si un stres mai mic pe bateria telefonului.
WhatsApp are peste 1 miliard de utilizatori activi lunari, dupa ce a dobandit numai in 2015 aproximativ 300 de milioane de noi utilizatori.
Waze isi va atentiona utilizatorii cu privire la evenimentele organizate pe traseu
Google a demarat un program prin care organizatorii de evenimente vor obtine promovare si, in acelasi timp, vor ajuta utilizatorii sa gaseasca cea mai buna ruta ocolitoare.
Poate ca nu se intampla extrem de des, dar atunci cand se intampla ca traseul ales sa treaca printr-o zona in care are loc un anumit eveniment, timpul pierdut si nervii sunt inevitabili. Waze vrea sa-si scuteasca utilizatorii de acest calvar si motiveaza companiile implicate in organizarea evenimentelor sa contribuie cu informatii si rute ocolitoare.
Noul program initat de Google se numeste Waze Global Event Partner. Pentru inceput, pe lista partenerilor s-au inscris o serie de companii din Statele Unite, precum Levy Restaurants sau cluburile sportive Atlanta Falcons si Washington Redskins.
Companiile care se vor inscrie in acest program vor putea adauga in cadrul hartilor Waze locul de desfasurare si alte informatii despre evenimentul organizat, indicand totodata utilizatorilor care urmeaza sa traverseze zona pe unde ar fi bine sa mearga cu masina pentru a pierde cat mai putin timp.
In schimbul acestei contributii, organizatorii isi vor putea promova evenimentele in cadrul aplicatiei. Un astfel de eveniment nu doar ca va fi afisat pe harta, dar va beneficia si de notificari prin care utilizatorii care trec prin apropiere vor fi instiintati. Astfel, soferii aflati in trecere pot participa la eveniment, daca au timp si chef, sau pot alege cea mai rapida ruta ocolitoare sugerata de aplicatie.
Spre exemplu, un sofer care urmeaza sa treaca prin zona Arenei Nationale cand joaca echipa nationala de fotbal, va fi avertizat atunci cand este organizat un meci, iar circulatia este restrictionata in zona, daca organizatorul, Federatia Romana de Fotbal, s-a inscris in programul Waze Global Event Partner si a facut modificarile necesare in cadrul aplicatiei. Partenerii inscrisi in acest program vor avea la dispozitie mai multe instrumente in cadrul aplicatiei, precum Waze Closure Tool, pentru a face modificarile necesare.
Google nu urmareste monetizarea acestui serviciu, cel putin deocamdata. Scopul companiei este adaugarea unei facilitati utile, iar modalitatea aleasa este una ingenioasa si, totodata, motivanta pentru companiile care doresc sa-si promoveze evenimentele in cadrul aplicatiei Waze.
Va mai dura, probabil, pana cand programul celor de la Google va ajunge in Romania si va atrage suficienti parteneri pentru a deveni relevant.
Waze are peste 65 de milioane de utilizatori activi lunari si este disponibila atat pe Android, cat si pe iOS.