Trei mașini ARO, vechi de peste 20 de ani, au pornit într-o expediție spre Norvegia. Vor fi testate la -25 de grade
Cinci membri ai Asociaţiei NapocARO au pornit, sâmbătă, într-o expediţie de aproximativ 9.000 de kilometri, cu trei autovehicule ARO, până la Capul Nord (Nordkapp), în Norvegia, considerat cel mai nordic punct al Europei.
Expediţia va dura aproximativ 15 zile şi membrii ei vor trece prin 12 ţări cu cele trei maşini Aro, vechi de peste 20 de ani, maşini înregistrate în judeţele Cluj, Mureş şi Olt.
"Se întâmplă o minune, ne dorim să ajungem cu Aro la Nordkapp, în Norvegia, unde nu cred că a fost nimeni până acum. O să trecem prin Laponia, pe la casa lui Moş Crăciun, pe la Cercul Polar. Când ne întoarcem, venim pe partea cealaltă, prin Suedia, Danemarca, Germania. O să tranzităm 12 ţări, 9.000 de kilometri, timp de circa 15 zile", a declarat, pentru Agerpres, preşedintele Asociaţiei NapocARO, Ionel Bodea, membru al expediţiei.
El spune că ideea expediţiei i-a venit după ce mşina ARO a fost comparată de cineva cu Land Rover şi pentru a arăta de ce este în stare maşina românească.
"Am văzut pe cineva care a fost la NordKapp, era cu un Land Rover şi a zis că Land Rover-ul e ca ARO. Şi atunci mi-a venit ideea să facem şi noi o expediţie până acolo. Şi vrem să şi testăm şi să arătăm capacitatea şi fiabilitatea maşinilor ARO. După cum ne-am uitat, o să ajungem la temperaturi de minus 25-26 de grade Celsius, dar temperatura resimţită va fi la minus 37-39 de grade Celsius. Noi sperăm ca maşinile să facă faţă", a mai spus Ionel Bodea.
În Asociaţia NapocARO sunt zeci de membri din toată ţara, colecţionari de astfel de maşini, care şi-au descoperit pasiunea pentru ele încă din copilărie, pentru că au crescut cu ele, ca maşini ale familiei.
Din asociaţie fac parte doar colecţionari de maşini ARO, IMS şi TV, unele cu o vechime de aproape 50 de ani, iar unii dintre ei le-au testat în expediţii pe distanţe lungi, prin ţări precum Mauritania, Somalia, Georgia etc.