Românii se pregătesc să petreacă de 1 Mai. Trenurile și microbuzele spre mare sunt pline. „Ne lăsăm duși de val”
A fost agitație în Gara de Nord din Capitală. Trenurile au fost pline de tineri pregătiți să înceapă sezonul petrecerilor la malul mării.
Mulți au călătorit în picioare, după ce biletele s-au epuizat. Aglomerate sunt și microbuzele, unde cei rămași fără bilet la tren s-au înghesuit să prindă un loc.
Cea mai la îndemână variantă pentru drumul la mare rămâne călătoria cu mașina, însă costurile sunt de două ori mai mari decât cu trenul dacă nu le împărțiți cu prietenii.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat în propaganda electorală
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Pe fugă sau cu bilete rezervate din timp, pregătiți pentru distracție, tinerii au umplut peroanele Gării de Nord.
Tineri: „Ne-am făcut un grup, ne-am găsit cazare, ne-am făcut bagajele și suntem foarte încantați să mergem împreună în vamă. Să ne simțim bine, să petrecem”.
Reporter: Preferați trenul?
Tineri: „Da. Să stăm toți unii lângă alții, să nu ne îngrămădim, mai o glumă, mai o muzică ceva, e mai ok și nu facem atât de mult, știți pe autostradă e trafic, e aglomerație”
Turist: „În vamă suntem veterani în fiecare an. Avem cazare și planul de băutură, de mâncare și cam atât. Ne lăsăm duși de val”.
Cuplu: „Dânsa a preferat trenul că să nu ne mai chinuim cu locurile de parcare, cu traficul, să mergem direct și aia e”.
Doar vremea le-a mai putea reduce entuziasmul.
Doi băieți: „După vreme cred că stăm la cazare”.
Călătoria cu trenul până la mare durează două ore și jumătate, însă majoritatea garniturilor merg până la Constanța, unde călătorii schimbă spre alte stațiuni, așa că timpul total este mai mare.
Elevii au gratuitate, iar studenții au reducere de 90%. Cei care nu mai prind locuri, stau în picioare și plătesc bilet întreg: aproape 90 de lei până la Constanța și încă 9 lei până la Mangalia.
Controlor: „Trenurile sunt full, full, full, full, nu avem ce face – s-au suplimentat vagoane la alte garnituri de trenuri”.
Și microbuzele sunt aglomerate. O călătorie de trei ore până la Constanța costă 100 de lei.
Călător: „Nu au mai fost locuri în tren, nu se mai vând bilete”.
Sandu Lucian, șofer autobuz: „S-a ocupat tot și încă mai vin, mai sunt mașini”.
Însă pentru mulți, mașina rămâne cel mai comod mijloc de a ajunge la mare, însă nu mereu la fel de rapid. În funcție de trafic și de blocajele care se formează la intrările și ieșirile din oraș, o călătorie până la Constanța se face în două ore și jumătate și trece de trei ore dacă vreți să ajungeți la Mangalia.
În perioadele aglomerate, se pierde mult timp în trafic, între stațiuni. Comparativ cu trenul sau cu microbuzul, călătoria este de două ori mai scumpă. La un consum de 8 litri, pentru o mașină normală, un drum dus-întors costă în jur de 300 de lei.
Au existat și variante de zbor până la Constanța, însă călătoria cu toate formalitățile necesare durează mai bine de trei ore.