Pistele de bicicliști din România, transformate în parcări și pubele de gunoi. „Bani investiți aiurea”
Autoritățile din toată țara au la dispoziție bani europeni pentru a face piste moderne, pentru bicicliști. Din păcate, nu a durat mult până când acestea au început să fie folosite în alte scopuri: ca parcări pentru mașini sau stații de taximetre.
Acolo unde mașinile nu le blochează accesul, bicicliștii sunt nevoiți să facă slalom, printre pubelele de gunoi, sau stâlpii de electricitate.
În Navadoari, autoritățile susțin că au investit 16 milioane lei într-un proiect mai amplu de infrastructură, în care au fost incluși și cei 7 km de pistă pentru biciclete. În realitate, zonele trasate s-au transformat în locuri de parcare.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Dacă nu sunt mașini parcate, apar taxiuri, în așteptarea clienților, sau pubele de gunoi.
„De la începutul anului și până în prezent, Poliția Locală Năvodari a aplicat aproape 600 de sancțiuni contravenționale pentru oprire neregulamentară în valoare de peste 97 de mii de lei”, a declarat purtătorul de cuvânt al Primăriei Năvodari.
Și în Bistrița, un proiect ambițios, de 21 de milioane de lei, tot din fonduri europene, a stârnit multe nemulțumiri. Aici se pare că pistele au fost trasate prea înguste, fie au acoperit în totalitate trotuarele.
„Bani investiți aiurea, puteau face altcveva, pistele sunt necesare, dar în altă parte, unde este spațiu”, spune un localnic.
„Proiectul pistelor de bicicliști l-am găsit în derulale la preluarea madatului. Observând că sunt vicii destul de multe în acest proiect, am dispus modificări acolo unde a fost posibil, cu alte cuvinte am mutat pistele de pe o parte pe cealaltă”, a transmis primarul Bistriței.
Deși bicicleta a devenit mult mai populară pe timpul pandemiei, infrastructura de la noi din țară încă lasă de dorit.