Pistă reparată în timp record pe aeroportul Otopeni, în ciuda problemelor financiare grave
Aeroportul Otopeni are de vineri o pistă modernă, funcțională. A fost reparată în timp record, pentru că a fost mai mult liberă, după ce au fost suspendate numeroase curse din cauza pandemiei.
Problema este că aeroportul are pierderi uriașe, de aproape 140 de milioane de lei. Ministrul Transporturilor anunță că acum a tăiat bonusuri, prime de Crăciun și de Paște, mașini de serviciu și telefoane pentru angajaţi.
Pista 2 a fost refăcută în totalitate în mai puţin de un an, spune constructorul, pentru că zborurile de pe aeroport au fost foarte puţine. Un record pentru infrastructura din România, unde mai toate proiectele sunt finalizate cu întârziere. Au venit să vadă minunea ministrul transportului Cătălin Drula şi vice premierul Dan Barna.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Pista are o lăţime de 60 de metri şi lungime de 3 km jumate. Lucrările au durat un an, iar după această reparaţie a crescut portanta aeroportului. Adică este vorba de capacitatea de primire şi aterizare a avioanelor pe această pistă.
Urmează să fie reparată şi pista 1. Piloţii şi companiile aeriene s-au plâns în repetate rânduri de infrastructură de pe aeroport din cauza căreia avioanele au de suferit.
Înainte de reparaţii, pista de aterizare era plină de valuri. Ceea ce, spun piloţii, afecta trenul de aterizare. Acum, pe nouă pistă, după reparaţii, pot ateriza orice tip de avioane, oricât de mari.
Cea mai mare problemă a aeroportului este acum una financiară. După un an de pandemie, compania are pierderi de aproape 140 de milioane de lei. Ministrul Transporturilor susţine că unele cheltuielile ale aeroportului au fost nejustificat de mari. Este vorba şi de salarii.
Cătălin Drula, ministrul Transporturilor: "Toată lumea a strâns cureaua în România, s-a trecut la program de 4 zile în loc de 5. În unele locuri s-a mers în şomaj tehnic, iar unii oameni şi-au pierdut locul de muncă. La Aeroport nu s-au făcut aceste măsuri de ajustare. Chiar s-au dat prime discreţionare. De asemenea, nu putem să cumpărăm zeci, sute de telefoane care costă 1.500 de euro şi pe care să le distribuim la toţi prietenii şi toată clientela. Ăsta nu este un sac fără fund, aici nu este un loc unde e bine, aşa că atunci când avem un prieten sau o prietenă să-l plasăm şi să vină."
Cosmin Pestesan, directorul general al aeroportului:
"Pe bugetul de cheltuieli cu personalul am ajuns la o concluzie şi vom avea o scădere de 35 de milioane de lei. După ce aprobam bugetul urmează să intrăm şi pe schema de personal. Să vedem dacă e nevoie de restructurări. Salariul mediu în companie este la 7 mii de lei brut."
În afară de tăierile de bonusuri şi telefoane noi, angajaţii nu vor mai avea voie să folosească în interes personal maşinile de serviciu. Chiar şi în aceste condiţii, ministrul Transporturilor şi conducerea aeroportului promit investiţii masive pentru construirea unui nou terminal care ar urma să fie gata până în 2027.