Pilotul care a murit în accidentul aviatic de la Strejnicu și-ar fi filmat singur moartea. Ce spun martorii catastrofei

×
Codul embed a fost copiat

Accidentul aviatic de la Strejnicu, în care a murit unul dintre cei mai experimentaţi piloţi din România, ar fi fost înregistrat chiar de pilot. Anchetatorii au găsit în epava avionului Suhoi 31 o cameră de filmat ce urmează să fie analizată de experţi.  

Investigatorii nu exclud o cauză medicală care să fi dus la tragedie, dar iau în calcul şi o defecţiune tehnică a aparatului de zbor.

Locul în care s-a prăbuşit avionul de acrobaţie Suhoi 31, pilotat de Dan Ştefănescu, a fost cercetat de criminalişti şi investigatori.

Surse apropiate de anchetă susţin că întreaga scenă a catastrofei ar fi fost urmărită de la sol de doi martori oculari care spun că aparatul ar fi căzut necontrolat de la o înalţime relativ mică. Aşa s-ar explica de ce nu a luat foc aeroanava la impactul cu solul. Pilotul ar fi murit strivit de greutatea aeronavei.

Florentina Ilioiu, Parchetul Curții de Apel Ploiești: ”S-a efectuat cercetarea la faţa locului. Pe parcursul acestei activităţi au fost găsite camera cu care filma exerciţiile acrobatice, precum şi un ceas inteligent conectat la telefonul mobil, obiecte importante în aflarea motivului prăbuşirii. În cauză s-a dispus şi efectuarea autopsiei pentru a se stabili dacă a existat sau nu o cauză medicală”.

Citește și
pilot
Un adolescent de 16 ani vrea să facă ocolul Pământului, singur, la manșa unui avion
INVESTIGAȚIE. Ce au în comun Cristian Popescu Piedone și Nicușor Dan: primăriile pe care le conduc au semnat contracte de milioane de euro cu firme ai căror patroni au conexiuni cu oameni din serviciile secrete

Legiştii vor stabili dacă nu cumva pilotul Dan Ştefănescu a făcut în timpul zborului un infarct sau un atac cerebral care să îl fi împiedicat să mai controleze avionul.

Din momentul în care a decolat de pe aerodromul de la Băneşti şi s-a îndreptat spre Strejnicu, unde făcea exerciţii de acrobaţie, experimentatul Yaker avea la el şi o paraşută pe care însă nu a mai apucat să o deschidă.

Se ia în calcul și o cauză tehnică

Colegii şi experţii care au fost la locul tragediei spun că ancheta trebuie să ia în calcul şi o cauză tehnică. Nu este exclusă o cedare de material în timpul manevrelor de acrobaţie.

Virgil Clapon, expert judiciar aeronautică: Pot fi şi cauze tehnice care se determină mai greu, pe bază de expertiză tehnică judiciară de specialitate, analizând situaţia reală.
- Se ia în calcul şi ipoteza unei cedări de material, ipoteza plierii aripii şi de aici să apară această cădere necontrolată?
- Este posibil şi aşa ceva, cauzată de o oboseală de material. Depinde cum a fost respectat programul de întreţinere, dacă s-au făcut toate lucrările, dacă nu a apărut cumva, accidental, mai înainte de durata care e preconizată ca să înlocuieşti o piesă vitală, să fi apărut vreo fisură
”.

Epava avionului deţinut chiar de pilotul Dan Ştefănescu a fost preluată în custodie de Autoritatea de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile, care o cercetază în amănunţime, într-un hangar, lângă aeroportul Băneasa. Concluzii preliminare ar putea fi gata peste câteva zile. 

Articol recomandat de sport.ro
Pintilii, totul despre colegii care i-au fost alături la FCSB: ”El era dilău, om nebun” | VIDEO
Pintilii, totul despre colegii care i-au fost alături la FCSB: ”El era dilău, om nebun” | VIDEO
Citește și...
Reacția MApN, după moartea pilotului Dan Ştefănescu: Aripa dreaptă a
Reacția MApN, după moartea pilotului Dan Ştefănescu: Aripa dreaptă a "Iacărilor Acrobaţi" era nelipsit la show-urile aeriene

Ministerul Apărării a transmis un mesaj de condoleanţe, sâmbătă, după accidentul în care şi-a pierdut viaţa pilotul Dan Ştefănescu, relatează News.ro.

Un adolescent de 16 ani vrea să facă ocolul Pământului, singur, la manșa unui avion
Un adolescent de 16 ani vrea să facă ocolul Pământului, singur, la manșa unui avion

Are 16 ani şi trăiește deja aventura vieţii lui. Un tânăr cu dublă cetățenie, britanică şi belgiană, vrea să intre în Cartea Recordurilor drept cel mai tânăr pilot care a făcut ocolul Pământului, singur, la manșa unui avion.

Cine era pilotul MiG-ului care s-a prăbușit în Constanța. Căpitanul Costinel Iosif Niță avea 31 de ani
Cine era pilotul MiG-ului care s-a prăbușit în Constanța. Căpitanul Costinel Iosif Niță avea 31 de ani

Căpitanul Costinel Iosif Niţă, pilotul avionului MiG-21 LanceR prăbuşit miercuri în judeţul Constanţa, şi-a pierdut viaţa, a anunţat Ministerul Apărării Naţionale.  

Recomandări
Ce ar trebui să facă România, după ce Zelenski a cerut NATO să doboare rachetele rusești din Ucraina. “O acțiune militară”
Ce ar trebui să facă România, după ce Zelenski a cerut NATO să doboare rachetele rusești din Ucraina. “O acțiune militară”

Solicitarea președintelui Volodimir Zelenski, care a cerut țărilor NATO vecine Ucrainei să doboare cu propriile avioane de luptă rachetele rusești, pe teritoriul Ucrainei “nu este viabilă, pentru că ar însemna o implicare în conflict”.

Judecătoarea din dosarul 2 Mai, Ioana Ancuţa Popoviciu, va fi mutată la altă instanță. CSM a admis transferul ei
Judecătoarea din dosarul 2 Mai, Ioana Ancuţa Popoviciu, va fi mutată la altă instanță. CSM a admis transferul ei

Consiliul Superior al Magistraturii a admis, marţi, transferul judecătoarei Ioana Ancuţa Popoviciu, care judecă dosarul accidentului de la 2 Mai, de la Judecătoria Mangalia la Judecătoria Constanţa.

Peste 3.000 de deţinuţi din Ucraina au cerut mobilizarea în armată pentru a fi eliberați condiţionat
Peste 3.000 de deţinuţi din Ucraina au cerut mobilizarea în armată pentru a fi eliberați condiţionat

Peste 3.000 de deţinuţi de drept comun încarceraţi în închisorile din Ucraina au cerut să fie mobilizaţi în armată.