Ce se întâmplă cu comenzile online plasate de români. „Să fie atenți când curierul încearcă să le facă livrarea la adresă”
Dacă ați comandat online cadourile pentru sărbători, aflați că ele ar putea ajunge cu întârziere.
Firmele de curierat sunt suprasolicitate în această perioadă, la fel și magazinele online, care primesc numeroase comenzi. Iar în zilele următoare ar putea fi chiar mai rău.
Tânără: „În perioada asta prefer să dau comenzi decât să mă plimb prin magazine. Au întârzieri. Cred că cu 2-3 zile cam așa.
Mamă: „Toată lumea vrea să cumpere și e mai ușor acasă. Să știți că a fost, dar nu foarte mare, cel puțin la fata mare am înțeles că o zi și la cealaltă 2 zile”.
Este luna cadourilor și mulți preferă să le cumpere din magazinele online. Firmele de curierat lucrează în această perioadă la foc continuu, însă mai apar întârzieri în livrarea coletelor.
O companie de profil spune că volumul comenzilor a crescut cu 40% față de o zi obișnuită și cu aproximativ 20% comparativ cu aceeași perioadă din 2023.
Adriana Manu, reprezentantul unei firme de curierat: „Întârzierile acestea provin din mai mulți factori, ok, și de la volumele crescute care apar în depozitele noastre, însă și magazinele online sunt depășite de situație, uneori au comenzi atât de multe încât nu apucă să le pregătească la timp și atunci și noi le ridicăm cu întârziere”.
Cele mai multe persoane care fac comenzi online în această perioadă preferă să primească pachetele în aceste dulăpioare, motiv pentru care toate sunt aproape pline.
În aceste condiții destinatarii primesc mesaje prin care sunt rugați să schimbe adresa de livrare sau altfel trebuie să aștepte mai multe ore sau chiar și zile pentru ridicarea coletului”.
Pentru că unii clienți nu ridică rapid coletele, aceste cutii rămân ocupate mai multe zile.
Bărbat: „Am comandat pe 12 și a venit pe 1 - două săptămâni și ceva. La cutie, e cel mai simplu, te duci acolo, stă acolo 2 zile și îl iei când vrei, așa dacă vine, trebuie să stai acasă că vine la o oră anume, e greu”.
Dacă mai aveți de făcut cumpărături, grăbiți-vă.
Nelu Gheorghiță, reprezentantul unei firme de curierat: „Aș sugera să fie atenți atunci când curierul încearcă să le facă livrarea la adresa de destinație și dacă nu sunt acasă atunci să opteze pentru soluții alternative, fie la livrarea în lockere. Și nu în ultimul rând și aș spune foarte important, să se asigure că produsele sunt împachetate corespunzător, să folosească materiale de protecție”.
Luați în calcul și faptul că firmele de curierat nu livrează mâncare.