Detalii terifiante despre „cea mai periculoasă meserie din lume”. Muncitorii suferă răni îngrozitoare și mor cu sutele

muncitori bangladesh
Profimedia

Dezmembrarea vapoarelor a fost adesea considerată una dintre cele mai periculoase meserii din lume, iar experții au dezvăluit adevăratele pericole care se ascund în spatele acestei industrii nereglementate.

Considerată una dintre cele mai periculoase meserii din lume, unde rata mortalității este destul de ridicată, dezmembrarea navelor de mari dimensiuni și nu numai este un proces terifiant.

Acum, a fost dezvăluit ceea ce se ascunde în spatele acestui job sângeros, am putea spune. Timp de decenii, dezmembrarea vapoarelor de mari dimensiuni a fost considerată o industrie controversată, potrivit DailyStar.

Nave de croazieră gigantice aflate la sfârșitul duratei de viață - precum și nave maritime mari - sunt trimise în țări precum Bangladesh, Pakistan, Turcia sau India pentru a fi sistematic dezmembrate și vândute la fier vechi.

Dar industria este în mare parte necontrolată și, în medie, o persoană este grav rănită în fiecare zi, în timp ce o alta moare în fiecare săptămână.

Citește și
indieni
Firmele din România așteaptă muncitori din Asia de luni bune. Țările de proveniență au probleme cu emiterea vizelor de muncă
Momentul în care judecătoarea Ancuţa Popoviciu îl strigă pe Sebastian, ucis la 2 Mai de Vlad Pascu: „A decedat o victimă? Vă rog să nu vorbiți” | AUDIO

Salarii infime pentru muncitori

În 2016, un muncitor din Bangladesh a murit strivit de o placă de oțel uriașă, iar neșansa a făcut ca alte trei persoane să moară în același șantier naval în următoarele patru zile.

Cu un an înainte, în 2015, o butelie de gaz sub presiune a explodat într-un alt șantier naval din Bangladesh, dezastru în urma căruia opt oameni au suferit răni grave care aveau să le schimbe total viața.

Cu un deceniu înainte, în 1995, un bărbat care lucra în întuneric s-a prăbușit de la 10 metri într-un rezervor gol și și-a zdrobit pelvisul. El a fost salvat câteva ore mai târziu și a murit din cauza rănilor suferite la scurt timp după aceea.

Ceea nu a ieșit la iveală oficial, este remunerația pe care o primesc cei care aleg să practice această meserie. Aproape în fiecare caz, salariile sunt de departe a fi decente.

Reporterul de investigație Perter Hornung a relatat recent că pe un șantier din Alang, Gujarat, India, a murit o persoană și două au fost rănite în timp ce dezmembrau o navă aparținând companiei norvegiene BW Offshore.

Incidentul a avut loc atunci când "o unitate presurizată a fost tăiată contrar reglementărilor".

Muncitorii, fără echipment de bază și desculți

Și, Glenn Thompson, secretarul național adjunct al Sindicatului australian al producătorilor, a vizitat șantierul de dezmembrări Chittagong din Bangladesh în 2015, potrivit news.com.au.

"Am fost la o întâlnire cu o firmă de construcții: Pur și simplu sunt rahaturi care zac peste tot. Muncitori fără echipament de protecție de bază. Fără mănuși sau desculți, în ciuda faptului că au de-a face cu substanțe chimice și gaze mortale. Bărbați care lucrează cu torțe oxi-acetilenice la înălțime, pe suprastructura unor huluburi, fără bariere de siguranță care să îi împiedice să alunece și să cadă. Eu culegeam bucăți de azbest", a declarat Glenn Thompson.

Potrivit ONG-ului Shipbreaking Platform, cel puțin 10 muncitori și-au pierdut viața în timp ce dezmembrau nave pe plaja din Chattogram, Bangladesh, iar alți 33 au fost grav răniți în 2022.

Surse locale au raportat, de asemenea, trei decese în Alang, India, și trei răniți în Gadani, Pakistan.

De asemenea, acestea au aruncat și mai multă lumină asupra dimensiunii uriașe a operațiunii de dezmembrare a navelor, întrucât au constatat că 443 de nave comerciale oceanice și unități offshore plutitoare au fost vândute la șantierele de fier vechi în 2022.

Au fost, așadar, 292 dintre cele mai mari petroliere, vrachiere, platforme plutitoare, nave de marfă și de pasageri au ajuns pe plajele din Bangladesh, India și Pakistan, însumând peste 80% din tonajul brut dezmembrat la nivel mondial.

Directorul executiv și fondatorul ONG-ului, Ingvild Jenssen, a declarat: "Suntem martorii acestui scandal legat de mediu și de drepturile omului de prea mult timp. Toți proprietarii de nave sunt conștienți de situația dezastruoasă de pe șantierele de dezmembrare și de lipsa de capacitate de a manipula în siguranță numeroasele materiale toxice de la bordul navelor. Cu toate acestea, cu ajutorul comercianților de fier vechi, marea majoritate aleg să își dezmembreze flota scoasă din uz în Asia de Sud, deoarece acolo pot obține cele mai mari profituri".

Articol recomandat de sport.ro
Fostul star al fotbalului englez, de nerecunoscut | FOTO
Fostul star al fotbalului englez, de nerecunoscut | FOTO
Citește și...
Cel mai radioactiv om din istorie a rămas în viață 83 de zile după contaminare. „Plângea cu sânge” și i se „topea pielea”
Cel mai radioactiv om din istorie a rămas în viață 83 de zile după contaminare. „Plângea cu sânge” și i se „topea pielea”

Cu mai bine de 20 de ani în urmă, o reacție chimică inexplicabilă a avut loc la o centrală nucleară din Japonia, făcându-l pe unul dintre muncitori să trăiască 83 de zile în agonie.

Firmele din România așteaptă muncitori din Asia de luni bune. Țările de proveniență au probleme cu emiterea vizelor de muncă
Firmele din România așteaptă muncitori din Asia de luni bune. Țările de proveniență au probleme cu emiterea vizelor de muncă

Numeroși angajatori români așteaptă luni bune ca muncitorii din Asia să primească vizele de muncă. În India, la New Delhi de pildă, situația este dificilă pentru că funcționarii consulatului se ocupă de procesarea dosarelor din trei țări.

Cadavrele a 8 muncitori, recuperate după scufundarea unei nave în timpul ciclonului Sitrang, după 63 de ore de căutări
Cadavrele a 8 muncitori, recuperate după scufundarea unei nave în timpul ciclonului Sitrang, după 63 de ore de căutări

Cadavrele a opt muncitori au fost recuperate după o misiune de căutare şi salvare din Bangladesh care a durat 63 de ore.  

Recomandări
Economia Rusiei este „atât de afectată de războiul din Ucraina, încât nu-și poate permite nici să câștige și nici să piardă”
Economia Rusiei este „atât de afectată de războiul din Ucraina, încât nu-și poate permite nici să câștige și nici să piardă”

Economia Rusiei nu își poate permite să câștige sau să piardă războiul din Ucraina, spune un specialist în domeniu. Asta pentru că Rusia nu poate să suporte costurile de reconstrucție și securizare a Ucrainei.

Gabriel Liiceanu: Politicienii au furat sume “înspăimântătoare” - cât 400 de spitale, 600 de școli și 1.700 km de autostradă
Gabriel Liiceanu: Politicienii au furat sume “înspăimântătoare” - cât 400 de spitale, 600 de școli și 1.700 km de autostradă

Clasa politică din România, „care ne-a adus pe primul loc în clasamentele de corupție ale Europei”, a furat în ultimii 34 de ani sume “înspăimântătoare”, cu care am fi putut construi 400 de spitale de top, 600 de școli și 1700 km de autostradă.

România, evitată de transportul de arme americane către Ucraina. Traseul-surpriză ales în detaliu de SUA prin Europa
România, evitată de transportul de arme americane către Ucraina. Traseul-surpriză ales în detaliu de SUA prin Europa

Pentagonul pregătește mult timp livrările de muniție către Ucraina, iar armele americane au un traseu bine stabilit prin Europa pentru a ajunge în posesia trupelor ucrainene.