Autoritățile au făcut și anul acesta promisiuni că vom avea trenuri moderne, dar, în realitate, mai avem de așteptat

×
Codul embed a fost copiat

Autoritățile au făcut și anul acesta promisiuni că vom avea trenuri moderne, dar, în realitate, mai avem de așteptat.  

Contractul semnat de Autoritatea pentru Reformă Feroviară pentru cumpărarea a 62 de trenuri de scurt parcurs a fost contestat de o altă companie care a participat la licitație.

Curtea de Apel București cere acum reevaluarea ofertelor, lucru care va duce la întârzieri. În prezent, avem un singur tren electric nou, pentru care nu sunt gata testele de siguranță.

Trenurile din România au în medie peste 40 de ani. De pildă, locomotivele electrice au 43, iar cele diesel 49. Ultimele garnituri au fost cumpărate în urmă cu două decenii.

Tânăr: „Sunt sigur că este nevoie de locomotive mai performante și în același timp de condiții mult mai bune în vagoane”.

Citește și
tren cfr
Traficul feroviar, blocat între Gligoreşti şi Luduş, după ce un tren de marfă s-a defectat
Ucrainenii uciși de un rus în Germania erau soldați răniți în război care se recuperau medical în Bavaria

Bărbat: „Nicio îmbunătățire nu există în CFR, atât că ne ia banii”.

Rodrigo Maxim, Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România: „Românii au așteptat perioada 2014-2020 înlocuirea a un sfert din trenurile vechi, o treime din trenurile vechi cu trenurile noi. Din păcate, vedem că pe primul exercițiu financiar 2014-2020 nu a fost adusă nici o piuliță”.

În luna decembrie, Autoritatea pentru Reformă Feroviară a semnat 3 contracte pentru cumpărarea a 62 de trenuri noi, împărțite în 3 loturi. Compania poloneză PESA a câștigat toate contractele în urma licitației, însă firma franceză Alstom a contestat rezultatul. Curtea de Apel București a admis parțial plângerea făcută și solicită reevaluarea ofertelor făcute de PESA.

Contract de 500 de milioane de lei pentru modernizarea Gării de Nord, dar va dura ani până la începerea lucrărilor

Ștefan Roșeanu, director ARF: ”Vom avea treabă, dar trebuie să vedem ce puncte din ofertă trebuie să fie reanalizate. Suntem în etapa de început oricum a contractului, deci suntem în primele 3-4 luni de zile de când s-a semnat contractul. Probabil că va mai fi o întârziere de o lună, două cu această etapă. Trenurile acestea ar trebui livrate în perioada 2026-2027”.

În prezent, ARF rămâne doar cu un contract încheiat cu Alstom. Compania trebuie să livreze pentru România până în 2025 - 37 de trenuri electrice. Unul dintre acestea a fost deja adus în țara noastră anul trecut. Acesta trebuia să intre în circulație în perioada Crăciunului, însă nu sunt finalizate încă testele, iar autoritățile estimează că vom călători cu acel tren abia la toamnă.

Și gările din România ar putea fi modernizate cu bani europeni. Gara de Nord din Capitală, care este cea mai mare stație feroviară din România, are nevoie de reparații serioase.

Contractul de aproape 500 milioane lei pentru modernizare a fost semnat după mai bine de un an de la lansarea licitației și abia de-acum în 9 luni urmează să fie făcut studiul de fezabilitate.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Anunțul momentului la Rapid: ”99 la sută el va fi noul antrenor”
NEWS ALERT Anunțul momentului la Rapid: ”99 la sută el va fi noul antrenor”
Citește și...
Bilete de tren mai scumpe pentru vagoanele de dormit, de la 1 aprilie. „Prețul, mult prea mare pentru condiții”
Bilete de tren mai scumpe pentru vagoanele de dormit, de la 1 aprilie. „Prețul, mult prea mare pentru condiții”

Cresc prețurile biletelor de tren pentru vagoanele de dormit. Se adaugă o taxă de rezervare în funcție de numărul de paturi dintr-o cabină. Scumpirile nu schimbă însă și condițiile din trenuri, spun călătorii.

Traficul feroviar, blocat între Gligoreşti şi Luduş, după ce un tren de marfă s-a defectat
Traficul feroviar, blocat între Gligoreşti şi Luduş, după ce un tren de marfă s-a defectat

Traficul feroviar este blocat, duminică după-amiază, între Gligoreşti (judeţul Cluj) şi Luduş (judeţul Mureş), după defectarea unui tren de marfă. Două trenuri de persoane aşteaptă în cele două gări reluarea circulaţiei.

 

Un tren de marfă a deraiat lângă Craiova. Circulația spre Capitală a fost oprită. Mai multe trenuri au fost anulate
Un tren de marfă a deraiat lângă Craiova. Circulația spre Capitală a fost oprită. Mai multe trenuri au fost anulate

Un tren marfar încărcat cu cereale a deraiat în noaptea de luni spre marți în județul Dolj, iar circulația feroviară în zonă este întreruptă complet.

Trenuri anulate pe relaţia Bucureşti Nord-Aeroport Otopeni. CFR efectuează lucrări
Trenuri anulate pe relaţia Bucureşti Nord-Aeroport Otopeni. CFR efectuează lucrări

O serie de trenuri care circulă pe relaţia Bucureşti Nord - Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti T1 vor fi anulate, iar altele vor circula pe rută deviată, din cauza unor lucrări de modernizare.

 

Circulaţie feroviară perturbată în staţia CF Dej Călători de pe raza regionalei Cluj, după ruperea unui pantograf
Circulaţie feroviară perturbată în staţia CF Dej Călători de pe raza regionalei Cluj, după ruperea unui pantograf

Circulaţia a trei trenuri de călători a fost afectată, duminică dimineaţă, după ce pantograful unui tren s-a rupt, iar pentru remedierea defecțiunii a fost necesară scoaterea de sub tensiune a staţiei de cale ferată Dej.

 

Recomandări
„Țânțarul” care îl scoate din minți pe Putin. Cum epuizează Ucraina motorina și benzina din Rusia
„Țânțarul” care îl scoate din minți pe Putin. Cum epuizează Ucraina motorina și benzina din Rusia

Ucraina știe exact unde să lovească Rusia pentru a-i crea mari probleme. Kievul folosește o tactică în urma căreia țara lui Vladimir Putin are mult de suferit.

Iohannis se pensionează din funcția de profesor. Postul pe care l-a ținut blocat 27 de ani, scos la concurs
Iohannis se pensionează din funcția de profesor. Postul pe care l-a ținut blocat 27 de ani, scos la concurs

Catedra de profesor de Fizică a preşedintelui Klaus Iohannis de la Colegiul Naţional „Samuel von Brukenthal” a devenit vacantă şi poate fi ocupat de un titular.

Cauza surpării străzii din Slănic. Primele concluzii ale specialiștilor. Locatarii evacuați încă nu se pot întoarce acasă
Cauza surpării străzii din Slănic. Primele concluzii ale specialiștilor. Locatarii evacuați încă nu se pot întoarce acasă

Autoritățile din Prahova au prezentat, marți seară, concluziile cercetărilor făcute în cazul surpării de teren din orașul Slănic, care a dus la evacuarea a peste 40 de oameni.