Autoritățile au făcut și anul acesta promisiuni că vom avea trenuri moderne, dar, în realitate, mai avem de așteptat

×
Codul embed a fost copiat

Autoritățile au făcut și anul acesta promisiuni că vom avea trenuri moderne, dar, în realitate, mai avem de așteptat.  

Contractul semnat de Autoritatea pentru Reformă Feroviară pentru cumpărarea a 62 de trenuri de scurt parcurs a fost contestat de o altă companie care a participat la licitație.

Curtea de Apel București cere acum reevaluarea ofertelor, lucru care va duce la întârzieri. În prezent, avem un singur tren electric nou, pentru care nu sunt gata testele de siguranță.

Trenurile din România au în medie peste 40 de ani. De pildă, locomotivele electrice au 43, iar cele diesel 49. Ultimele garnituri au fost cumpărate în urmă cu două decenii.

Tânăr: „Sunt sigur că este nevoie de locomotive mai performante și în același timp de condiții mult mai bune în vagoane”.

Citește și
tren cfr
Traficul feroviar, blocat între Gligoreşti şi Luduş, după ce un tren de marfă s-a defectat

Bărbat: „Nicio îmbunătățire nu există în CFR, atât că ne ia banii”.

Rodrigo Maxim, Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România: „Românii au așteptat perioada 2014-2020 înlocuirea a un sfert din trenurile vechi, o treime din trenurile vechi cu trenurile noi. Din păcate, vedem că pe primul exercițiu financiar 2014-2020 nu a fost adusă nici o piuliță”.

În luna decembrie, Autoritatea pentru Reformă Feroviară a semnat 3 contracte pentru cumpărarea a 62 de trenuri noi, împărțite în 3 loturi. Compania poloneză PESA a câștigat toate contractele în urma licitației, însă firma franceză Alstom a contestat rezultatul. Curtea de Apel București a admis parțial plângerea făcută și solicită reevaluarea ofertelor făcute de PESA.

Contract de 500 de milioane de lei pentru modernizarea Gării de Nord, dar va dura ani până la începerea lucrărilor

Ștefan Roșeanu, director ARF: ”Vom avea treabă, dar trebuie să vedem ce puncte din ofertă trebuie să fie reanalizate. Suntem în etapa de început oricum a contractului, deci suntem în primele 3-4 luni de zile de când s-a semnat contractul. Probabil că va mai fi o întârziere de o lună, două cu această etapă. Trenurile acestea ar trebui livrate în perioada 2026-2027”.

În prezent, ARF rămâne doar cu un contract încheiat cu Alstom. Compania trebuie să livreze pentru România până în 2025 - 37 de trenuri electrice. Unul dintre acestea a fost deja adus în țara noastră anul trecut. Acesta trebuia să intre în circulație în perioada Crăciunului, însă nu sunt finalizate încă testele, iar autoritățile estimează că vom călători cu acel tren abia la toamnă.

Și gările din România ar putea fi modernizate cu bani europeni. Gara de Nord din Capitală, care este cea mai mare stație feroviară din România, are nevoie de reparații serioase.

Contractul de aproape 500 milioane lei pentru modernizare a fost semnat după mai bine de un an de la lansarea licitației și abia de-acum în 9 luni urmează să fie făcut studiul de fezabilitate.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Bilete de tren mai scumpe pentru vagoanele de dormit, de la 1 aprilie. „Prețul, mult prea mare pentru condiții”
Bilete de tren mai scumpe pentru vagoanele de dormit, de la 1 aprilie. „Prețul, mult prea mare pentru condiții”

Cresc prețurile biletelor de tren pentru vagoanele de dormit. Se adaugă o taxă de rezervare în funcție de numărul de paturi dintr-o cabină. Scumpirile nu schimbă însă și condițiile din trenuri, spun călătorii.

Traficul feroviar, blocat între Gligoreşti şi Luduş, după ce un tren de marfă s-a defectat
Traficul feroviar, blocat între Gligoreşti şi Luduş, după ce un tren de marfă s-a defectat

Traficul feroviar este blocat, duminică după-amiază, între Gligoreşti (judeţul Cluj) şi Luduş (judeţul Mureş), după defectarea unui tren de marfă. Două trenuri de persoane aşteaptă în cele două gări reluarea circulaţiei.

 

Un tren de marfă a deraiat lângă Craiova. Circulația spre Capitală a fost oprită. Mai multe trenuri au fost anulate
Un tren de marfă a deraiat lângă Craiova. Circulația spre Capitală a fost oprită. Mai multe trenuri au fost anulate

Un tren marfar încărcat cu cereale a deraiat în noaptea de luni spre marți în județul Dolj, iar circulația feroviară în zonă este întreruptă complet.

Trenuri anulate pe relaţia Bucureşti Nord-Aeroport Otopeni. CFR efectuează lucrări
Trenuri anulate pe relaţia Bucureşti Nord-Aeroport Otopeni. CFR efectuează lucrări

O serie de trenuri care circulă pe relaţia Bucureşti Nord - Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti T1 vor fi anulate, iar altele vor circula pe rută deviată, din cauza unor lucrări de modernizare.

 

Circulaţie feroviară perturbată în staţia CF Dej Călători de pe raza regionalei Cluj, după ruperea unui pantograf
Circulaţie feroviară perturbată în staţia CF Dej Călători de pe raza regionalei Cluj, după ruperea unui pantograf

Circulaţia a trei trenuri de călători a fost afectată, duminică dimineaţă, după ce pantograful unui tren s-a rupt, iar pentru remedierea defecțiunii a fost necesară scoaterea de sub tensiune a staţiei de cale ferată Dej.

 

Recomandări
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție

Începe o săptămână de foc pentru partidele pro-europene care negociază formarea noului Guvern. Liderii PSD, PNL, USR și UDMR se vor reuni pentru a discuta despre programul comun de guvernare, pe baza datelor din buget.

Iarna începe să-și intre în drepturi. Zonele în care este anunțat viscol. Vântul va bate cu până la 120 de km/h
Iarna începe să-și intre în drepturi. Zonele în care este anunțat viscol. Vântul va bate cu până la 120 de km/h

Iarna pare că își intră în drepturi, cel puțin la altitudini mari. Meteorologii anunță că, de la ora 10:00, până marți seara, la ora 21:00, în zona de munte va bate vântul cu până la 90 de km pe oră.

Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989
Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989

Ziua de 16 decembrie 1989 a rămas în istorie ca reprezentând începutul sfârşitului pentru regimul condus de Nicolae Ceauşescu.