Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Sfaturi pentru cei care lucrează de acasă. Care sunt recomandările specialiștilor

Epidemia de COVID-19 şi măsurile de izolare luate în majoritatea statelor, cu scopul descurajării interacţiunilor umane, determină tot mai multe companii să-şi încurajeze angajaţii să lucreze de acasă.

Cei obişnuiţi cu munca „de acasă” au câteva sfaturi pentru cei care experimentează, pentru prima oară acest tip de activitate:

 

1. Ia o pauză

Nimeni nu lucrează opt ore la birou, fără să se oprească. Sunt pauze de cafea, plimbări până la cantină, sau momente în care pur şi simplu stai de vorbă cu colegii de birou.

Iar faptul că lucrezi de acasă nu înseamnă că nu îţi poţi permite astfel de pauze sau momente de respiro.

„Când iei o pauză te ajută să vezi lucrurile din altă perspectivă şi să găseşti eventuale răspunsuri la problemele tale”, a declarat Julie Morgenstern, autor al mai multor cărţi despre productivitate şi organizarea eficientă, potrivit CNN.

Citește și
Emmanuel Macron
Macron: UE îşi închide toate frontierele cu exteriorul timp de 30 de zile

2. Alegeți cu atenție locul din casă în care să lucrezi

Lucratul de acasă reprezintă un mediu diferit de muncă.

Un sfat important este ca angajaţii care lucrează de acasă să-şi găsească un spaţiu pe care să-l folosească strict pentru muncă:un loc distinct, un anumit birou.

Lucratul la laptop întins în pat nu este tocmai indicat, pentru că se poate dovedi ineficient.

 „Este dificil să te relaxezi stând întins pe pat sau pe canapea, dacă asociezi acel loc cu jobul”, a avertizat Morgenstern, care a adăugat că unele zone din casă trebuie să fie clar delimitate.

3. Profită de timpul în plus

O parte din timp îl pierdem în trafic, atunci când mergem spre serviciu și când ne întoarcem acasă.

„Folosește timpul pe care îl aloci, de regulă, dimineața deplasării până la serviciu, pentru a sta împreună cu ai tăi și cu familia”, a transmis Julie.

4. Fii sociabil cu colegii de muncă

Să lucrezi de acasă înseamnă să nu te afli în biroul colegului tău și să discutați planurile de weekend.

Utilizați instrumentele social media pentru a vorbi cu colegii de serviciu, pentru a evita stările de singurătate.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult