Modifica setarile cookie
Toate categoriile

România vrea să construiască un nou pod la Giurgiu-Ruse în următorii ani, în colaborare cu Bulgaria

Your browser doesn't support HTML5 video.

Un nou pod Giurgiu-Ruse ar urma să fie construit peste Dunăre, în următorii ani. Proiectul a fost depus de România, în colaborare cu Bulgaria.

Potrivit reprezenților Companiei Naționale de Drumuri, banii europeni, momentan doar pentru studiul de fezabilitate, au fost deja obținuți, deși rezultatul oficial pentru aprobarea proiectului se anunță abia săptămâna viitoare.

Noul pod Giurgiu-Ruse ar urma să fie construit în apropierea celui existent.

Actualul pod, cunoscut ca Podul Prieteniei, nu se vă închide, ci va rămâne o alternativă, după ce vă fi construit cel nou.

Momentan, se știe doar că acesta va avea profil de autostradă, cu două benzi pe sens și una de urgență. Însă celelalte aspecte urmează să fie stabilite.

Citește și
pod braila
Podul peste Dunăre de la Brăila ar putea fi iluminat. Ce propuneri are Ministerul Transporturilor

De pildă, dacă va fi doar rutier sau și feroviar sau locul în care va fi amplasat.

În colaborare cu vecinii bulgari, România a depus proiectul pentru studiul de fezabilitate în cadrul apelului pentru mobilitate militară, pentru a obține bani europeni.

Deși oficial rezultatul este anunțat abia peste o săptămână, reprezentanții CNAIR susțîn că au deja banii.

Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: „Noi știm informal că avem cei 12 milioane de euro pentru proiectare, atenție, pentru studiu de fezabilitate, nu vorbim aici de execuție.”

Un nou pod Giurgiu-Ruse este un proiect important nu doar pentru România, și ci pentru legătură de la nord la sud a Europei, susține comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean.

Adina Vălean, comisar european pentru transport: „Avem nevoie de această legătură peste Dunăre, pentru a servi coridoarele de transport care pot lega Marea Baltică de Marea Neagră și de Marea Egee. Sunt foarte multe țări implicate și dornice să vadă un astfel de proiect.”

Construcția podului ar mai putea dura totuși câțiva ani.

Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: „După ce vom finaliza studiul de fezabilitate, după ce acesta va fi aprobat, după ce indicatorii economici vor fi aprobați și după ce vom avea semnat contractul de proiectare și execuție, putem spune și când se vă termina și podul. Din experiența unor proiecte anterioare, un astfel de pod undeva la 36-48 de luni se poate construi.”

Studiul de fezabilitate, primul pas, durează însă doi ani.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult