„Viitor cu clasă”. Experiența infectării cu SARS-CoV-2, trăită de o elevă de clasa a IV-a: "Mă simţeam ca într-o închisoare"
Your browser doesn't support HTML5 video.
În cadrul emisiunii, difuzată exclusiv pe www.stirileprotv.ro și pe pagina de Facebook a Știrilor ProTV, s-au purtat discuții despre impactul crizei sanitare generate de pandemia de COVID-19 asupra invățământului românesc, despre sistemul educaţional step by step, dar și despre experiența de a fi infectat cu noul coronavirus, atât din perspectiva profesorului, cât și din cea a elevului.
Întrebată de corespondentul Pro TV Roxana Hulpe care sunt rănile şcolii româneşti, adâncite de criza sanitară, Coziana Zaharia a transmis: "Cred că educaţia, oricare ar fi ea, nu trebuie să doară, ci trebuie să placă. Se spune că un elev are nevoie de un sat întreg pentru a creşte frumos, satul acesta fiind comunitatea de sprijin. Din această comunitate ar trebui să facă parte profesorii clasei, părinţii şi cât mai mulţi specialişti în dezvoltare personală, care să stimuleze şi să întreţină entuziasmul copiilor de a fi aproape de şcoală".
Coziana Zaharia utilizează în școala în care predă sistemul educaţional step by step, o alternativă la tipul clasic de educaţie ce s-a consolidat în 30 de ani, apărut și în România în 1994.
"În şcoala în care eu predau a apărut în urmă cu 20 de ani. Această alternativă educaţională are drept fundament credinţa că principiile democratice ar trebui să existe într-o clasă de elevi. Noi încurajăm copiii să lanseze întrebări şi să emită idei şi soluţii, asta înseamnă antrenarea gândirii critice", a explicat învățătoarea.
Experiența infectării cu SARS-CoV-2
Învățătoarea a povestit că după prima săptămână de şcoala s-a simţit rău şi a fost nevoită să îşi facă un test COVID, care a ieşit pozitiv. Aceasta explică faptul că dincolo de simptomele fizice, a avut simptome emoţionale care au marcat-o.
"Nu ştiam care sunt paşii pe care trebuie să îi urmez după aflarea rezultatului. Ulterior, au apărut şi simptomele fizice. Dorinţa mea a fost ca şi copii să fie testaţi. Nu am putut să iau legătura cu ei, norocul meu a fost că am reuşit să îmi pun la punct un kit educaţional salvator, cu diverse filmuleţe, pe care le trimiteam copiilor" a spus învăţătoarea.
Larisa, una dintre elevele învățătoarei, a fost și ea printre pacienții infectați cu noul coronavirus și a povestit cum a trăit experiența și ce impact a avut asupra ei.
"Nu ştiam ce să fac, eram speriată, mai ales că nu puteam să iau legătura cu doamna învățătoare. Am ajuns la spital imediat după ce am aflat rezultatul testului, era foarte ciudat, mă simţeam ca într-o închisoare", povestește Larisa.
Întrebată ce lecţie a învăţat din această experienţă, eleva a spus: "Mi-am dat seama că trebuie să preţuieşti orice ai, familia, casa și prietenii".
Urmăriți emisiunea integrală în VIDEO.
Emisiunea “Viitor cu clasă”, un dialog între două generații
Emisiunea “Viitor cu clasă” are misiunea de a scoate la suprafață acei profesori și elevi care în școala lor, în comunitatea lor au reușit să schimbe în bine ceea ce astăzi înseamnă educație.
În fiecare ediție vom avea un beneficiar direct al acestui sistem: un elev, un părinte, în discuție directă cu dascăli și autorități.