Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Peach Fuzz, culoarea anului 2024, a fost aleasă de institutul „Pantone” - ce simbolizează nuanța anului viitor

Peach Fuzz, culoarea anului 2024, a fost aleasă de institutul „Pantone” - ce simbolizează nuanța anului viitor. Autoritatea mondială în domeniul culorilor a vorbit: 2024 este anul "Peach Fuzz".  

Institutul de Culori Pantone și-a anunțat culoarea anului 2024, declarând nevoia noastră de compasiune și conexiune umană în anul care vine.

Institutul Pantone a ales Peach Fuzz culoarea anului 2024

Conform influenței companii de consultanță în domeniul culorii, doar o singură nuanță poate îndeplini această cerință: Pantone descrie nuanța de portocaliu-roz ca fiind blândă, caldă și confortabilă, subtil senzuală și emoționantă.

Peach Fuzz, o "nuanță catifelată de piersică", este menită să reprezinte "dorința noastră de a ne îngriji pe noi înșine și pe ceilalți" și "a cărei spirit cuprinzător îmbogățește mintea, corpul și sufletul."

"În căutarea unei nuanțe care răspunde dorinței noastre înnăscute de apropiere și conexiune, am ales o culoare strălucitoare, plină de căldură și eleganță modernă. O nuanță care rezonază cu compasiunea, oferă o îmbrățișare tactilă și leagă fără efort tânărul cu atemporalul", a declarat Leatrice Eiseman, director executiv al Pantone, într-un comunicat de presă.

Pentru a alege culoarea care va stabili tonul pentru anul următor, Pantone ia în considerare tendințele emergente într-o gamă largă de industrii. Experții analizează industria de divertisment și filmele în producție, artiștii noi, moda, toate domeniile designului, destinațiile aspiraționale de călătorie, noile stiluri de viață, condițiile socio-economice și alte influențe.

"Influențele pot proveni și de la noi tehnologii, materiale, texturi și efecte care afectează culoarea, platforme de social media relevante și chiar evenimente sportive viitoare care captivază atenția la nivel mondial", a declarat compania.

Culorile anului Pantone ajung să modeleze dezvoltarea produselor și deciziile consumatorilor în domenii precum moda, designul industrial și de interior, ambalarea produselor și alte sectoare industriale.

Noua nuanță de portocaliu-roz aduce confort, liniște și frumusețe într-o lume digitală, afirmă compania; este modernă, dar face și referire la trecut.

"Într-un moment de tulburare în multe aspecte ale vieților noastre, nevoia noastră de îngrijire, empatie și compasiune devine tot mai puternică, la fel și imaginația noastră despre un viitor mai pașnic. Suntem amintiți că o parte vitală a unei vieți pline este să avem sănătatea bună, rezistența și forța de a o savura", a declarat vicepreședintele companiei, Laurie Pressman. Aveam nevoie de o culoare "a cărei lumină delicată și prezență aeriană ne ridica în viitor," a adăugat Pressman.

Mulți pe social media au fost de acord cu alegerea, descriind-o drept frumoasă și revigorantă. Alții au criticat culoarea drept plictisitoare, depășită și neflatantă.

Unele comentarii au considerat piersica a fi asemănătoare cu o nuanță vintage uzată.

"Culoarea îmi amintește de fiecare decor de casă din anii '90", a spus un comentariu de pe Instagram. O critică în glumă a caracterizat piersica drept "o nuanță foarte democratică, având în vedere că nu-i avantajoasă nimănui".

Care a fost culoarea anului 2023

Pantone a ales anterior Viva Magenta pentru 2023 și Very Peri pentru 2022. Despre Viva Magenta, institutul a spus că este "o nuanță saturată care fluieră la limita fuchsia, cu siguranță nu organică, dar nu chiar electrică."

Nuanța a fost aleasă de cei care dau tendințele și care analizează moda și designul, apoi interpretată de instrumentul de inteligență artificială Midjourney pentru a crea ceea ce Pantone a descris ca un "ecosistem nou nesfârșit de explorat, numit ‘Magentaverse’."

Într-un comunicat de presă, compania a numit Viva Magenta, cunoscută și sub numele de Pantone 18-1750, "o nuanță neconvențională pentru o perioadă neconvențională”.

Viva Magenta este o nuanță luminoasă, vie de roz-purpuriu. Este o culoare sintetică obținută prin amestecarea în părți egale a pigmentelor roșii și albastre. Culoarea rezultată este adesea descrisă ca fiind o nuanță vibrantă, îndrăzneață și plină de viață, perfectă pentru a adăuga o notă de culoare oricărui design.

Câteva exemple de locuri unde ai putea întâlni viva magenta includ logouri, broșuri, afișe, site-uri web și anunțuri pe rețelele de socializare. Se poate găsi și în modă, accesorii și obiecte de decor pentru casă.

Termenul "viva magenta" este un nume inventat de Pantone Color Institute, o companie specializată în potrivirea și comunicarea culorilor.

Cuvântul "viva" provine din cuvântul latin "vivus", care înseamnă "în viață" sau "vibrant".

Termenul "magenta" se referă la o nuanță specifică de roz-purpuriu, adesea asociată cu energie, creativitate și îndrăzneală. Împreună, numele "viva magenta" sugerează o nuanță vie și vibrantă de roz-purpuriu, perfectă pentru a adăuga o notă de culoare oricărui design.

Cum alege Institutul Pantone culoarea anului

În fiecare an, Pantone alege o culoare care stabilește trendul în întreaga lume, dar nu mulți știu cum este decisă.

Cu toate că a fost sistemul universal de identificare a culorilor și paradigma stabilită a paletei de culori timp de peste 50 de ani, abia în anul 2000 Pantone a început să declare o culoare a anului. Trecerea în noul mileniu a marcat începutul unei tendințe, începând cu „Cerulean Blue”, pe care Pantone o identifica cu „culoarea cerului într-o zi senină”.

Aceasta a fost urmată de „True Red” în 2001, menită să simbolizeze impactul atacurilor de la 11 septembrie, o zi care a zguduit lumea; apoi de la fel de aclamata și criticata „Marsala”, și de Pink Quartz și Serenity (două nuanțe au fost alese pentru prima dată în 2016).

În prezent, Culoarea Anului Pantone a devenit o instituție, iar mulți designeri din întreaga lume așteaptă cu nerăbdare anunțul său, care are loc spre sfârșitul anului. Culoarea Anului Pantone prezice trendul de culoare pe care îl vom vedea în lumea modei, designului grafic și web, și pe o infinitate de produse. Cu toate acestea, nu mulți știu cine decide care va fi "Culoarea Anului" sau cum o fac.

S-au dezvoltat tot felul de teorii cu privire la cine decide culoarea anului și cum o fac. Legenda urbană variază de la întâlniri ultra-secrete demne de un film de spionaj până la ipoteza absurdă că este aleasă aleatoriu după consumarea unor sticle de alcool. Cert este că oamenii care decid tendințele care vor domina lumea culorilor în următorul an au toți nume și desfășoară o muncă grea pentru a lua această decizie.

Patruzeci de experți din întreaga lume decid trendul culorii dictat de Pantone - printre ei Leatrice Eiseman, director executiv al Pantone Color Institute; Laurie Pressman, vicepreședinte al Pantone Color Institute, și consultantul de culori David Shah.

Pentru a-și atinge obiectivul, ei efectuează o sarcină de observație și investigație anevoioasă, mult dincolo de lumea artei și designului. Culoarea Anului Pantone derivă din cinema și modă, schimbări sociale și politice, și evenimente globale care marchează peisajul internațional.

Decizia de a selecta o culoare definită din paleta imensă a Pantone este un proces de observație atentă pe care doar cei care sunt la curent, care lucrează de ani de zile prezicând tendințele, îl pot realiza.

Culorile selectate de Pantone există deja, și le avem deja în viețile noastre. Ceea ce fac experții în culori este să recunoască locul pe care aceste culori îl merită, acordând atenție și noilor domenii în care aceste culori vor fi aplicate.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult