Alegeri prezidențiale 2024. PSD a cheltuit cei mai mulți bani: peste 55 de milioane de lei. PNL: ”doar” 18 milioane
Your browser doesn't support HTML5 video.
De departe, PSD a cheltuit cei mai mulți bani, peste 55 de milioane de lei, în timp ce Călin Georgescu, în ciuda uriașei promovari online, figurează tot cu zero lei.
La fel și Partidul Noua Românie.
Tabelul conține veniturile și cheltuielile a 14 partide politice și candidați independenți din România. În ordine, Partidul Social Democrat ocupă primul loc la capitolul bani folosiți pentru campania electorală.
PSD a avut cele mai mari venituri de circa 66.000.000 lei și cheltuieli de aproape 57 de milioane de lei pentru candidatul Marcel Ciolacu.
Pe locul 2, PNL a cheltuit aproape 18 milioane de lei pentru candidatura lui Nicolae Ciucă. La mică distanță sunt cei de la USR care au promovat-o pe Elena Lasconi cu aproapre 17 milioane de lei.
Pentru candidatul George Simion, Alianţa pentru Unirea Românilor a declarat venituri de aproape 7 milione de lei şi cheltuieli cam la fel de mari.
O campanie scumpă a avut și independentul Mircea Geoană, concret, 9 milioane de lei. UDMR a avut venituri de 1.700.000 lei şi cheltuieli de 1.632.000 de milioane de lei, totul pentru participarea lui Kelemen Hunor la prezidențiale.
Restul partidelor și candidaților, nu au depășit suma de un milion de lei. Între Ludovic Orban, Cristian Diaconescu și Ana Birchall au fost diferențe mici de cheltuieli și venituri.
Pe lista Autorității Electorale Permanente, candidatul Călin Georgescu figurează tot cu 0 lei la venituri si cheltuieli. La fel și candidatul Sebastian Constantin Popescu din partea Partidului Noua Românie.
Dragoș Stanca: ”Din punct de vedere legal, probabil că e posibil, din punct de vedere practic, este imposibil. Cei dispuși să renunțe la principii și deontologie sunt cei care sunt premiați de actualul ecosistem al publicității media, mai ales în ceea ce privește publicitatea online.
Din punct de vedere tehnic nu doar că există soluții, există chiar experți care pot să te sfătuiască cum să faci în așa fel încât să pară că ai cheltuit mult mai puțin sau să poți opera campanii neasumate, nesemnate.”
Dan Șucu, antreprenor: ”Noi cunoaștem costurile normale de transmitere a peste 100 de milioane de postări într-o zi și estimăm că ce s-a cheltuit până acuma depășește 50 de milioane de euro. Mai mult decât atâta, sunt zile în care, după calculele noastre simple se cheltuie peste 3 milioane de euro, doar pe postări.”
Potrivit celor de la Expert Forum, cele mai mari sume au fost cheltuite pentru presă și propagandă, consultanță politică, sondaje de opinie, personal și activități politice.
Sursa: Pro TV
Etichete: alegeri prezidentiale , cheltuieli , partide
Dată publicare: 10-12-2024 19:32