Interviu cu Cristina Bâtlan, fondatorul Musette: ”Alegerea pantofului este ca o morfină pentru mintea noastră”, a femeilor

×
Codul embed a fost copiat

Cristina Bâtlan, fondatorul Musette, o companie care va ajunge la o cifră de afaceri de aproximativ 30 de milioane de euro în 2023, a fost invitata emisiunii ”Biz Power”, realizată de Marta Ușurelu și difuzată exclusiv online pe www.stirileprotv.ro.  

Cristina Bâtlan este un antreprenor român care știe să construiască și care, de fiecare dată, reinventează tot ceea ce face, reușind să transpună în realitate visele nu doar ale ei, ci și a celor din jurul ei, ale oamenilor care visează și îndrăznesc să facă antreprenoriat în România.

Cristina are în target aproape 30 de magazine, în acest an, atât în țară, cât și în străinătate.

Iar începuturile afacerii Musette România nu au fost deloc ușoare.

Marta Ușurelu: Ce trebuie să aibă un pantof ca să fie frumos, să fie bun, să merite și să atragă toate ? Pentru că trebuie să începem cu Musette.

Citește și
Anca Ungureanu
Interviu cu Anca Ungureanu, antreprenor de succes în zona de coffee shop: ”Asta înseamnă să faci un business corect”
Reacții după maneaua cântată la concertul Coldplay. Adrian Despot: „Te invidiez că nu am fost eu în locul tău” / Gelu Duminică: „România în toată splendoarea ei”

Cristina Bâtlan: ”Pantofii sunt ceva ce femeile iubesc enorm. Am făcut un studiu la un moment dat, bineînțeles, pentru un Tiktok, și am realizat că neocortexul funcționează în sensul acesta. Ne intrigă, ne face să avem această opțiune, de a iubi pantofii, să alegem pantofi. Alegerea pantofului este ca o morfină, adică este un drog plăcut pentru mintea noastră, e o plăcere enormă. Asta am aflat după Musette. Tot conceptul a pornit de la pasiunea mea pentru pantofi.

Ori de câte ori mergeam să importăm țesături în Italia, mă întorceam cu o valiză de pantofi. O valiză azi, o valiză mâine. După care am început să studiem piața și am realizat că diferența între produsele care se găseau în România și ceea ce putea fi realizat sau ce era realizat în Italia era enorm, enorm. Stilistic vorbind, diferențele erau maxime. Calitativ nu mai spun. Și atunci am zis da, este o nișă, este un gol în piață pentru produse de calitate înaltă. Am deschis fabrica, am angajat designeri, am angajat desenator, modelier, tehnicieni ș.a.m.d., de la noi, și țin minte că primul băiat care a desenat pentru noi desena super, dumnezeiește. Deci, toate desenele le ți le doreai picturi acasă. Desenam, realizam tipar și ieșea complet altă poveste.

Și eu spuneam da, uite proporția, cum e proporția în desen, uite ce finețe, cât de de fin, longilin, spun eu, produsul. Și hai să ne uităm la produs. Se vede că e românesc, adică nu avea rafinament, nu avea acel element distinctiv care făcea ca produsul să se vadă din avion, că e unul de calitate.”

Marta Ușurelu: Și asta se vede din producție?

Cristina Bâtlan:Asta se vede în piciorul unei femei. Se vede pantoful de calitate sau pantoful improvizat. În pantoful improvizat este ceva realizat de cineva care nu stăpânește foarte bine tehnica, nu are calapoade foarte bine studiate, nu are componente de cea mai înaltă calitate, pentru că pantoful este un produs extrem de complex, cu peste 80 de componente care funcționează în sinergie. Adică, un branț de foarte bună calitate îți permite să ai un toc super sofisticat, foarte subțire.

Un toc foarte subțire poți să-l ai doar dacă materialul din care este turnat este cel mai bun oțel. Adică un oțel aproape chirurgical. Atât de înaltă e performanța la piesele componente ale unui produs bun. Nu mai vorbim de partea de inovație, care pentru noi înseamnă mix de tehnologie din alte industrii. Să venim cu tehnologie din alte industrii, să facem tot felul de lucruri pe care le aducem în industria noastră și pe care le învățăm de la partenerii noștri, fără să le fi experimentat înainte. Pur și simplu le preluăm și le adăugăm în rețeta noastră. Și ei iau de la noi”.

Marta Ușurelu: Și ce ați făcut atunci?

Cristina Bâtlan: ”Atunci? Am zis nu e bine. Am insistat, am demontat, am refăcut și am reparat până când desenul era realitate. Arăta ca și desenul.”

Marta Ușurelu: Cât a durat?

Cristina Bâtlan: ”A durat peste un an și jumătate. În timpul acesta am schimbat utilajele, am schimbat oamenii, am schimbat tehnicienii, am pierdut prima investiție pe care o făcuserăm în prima fabrică de pantofi. Am adus un nou tehnician, un italian care a spus că, nu știu dacă o să mă credeți, dar tot ceea ce aveți aici trebuie schimbat. Nu puteți face calitatea asta pe care o doriți cu echipamentele pe care le aveți. Ce aveți voi e bun de adidași. Și noi voiam tocuri cui și vârfuri ascuțite.”

Urmăriți integral interviul cu Cristina Bâtlan în înregistrarea VIDEO a emisiunii ”Biz Power”.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Așteptarea a luat sfârșit pentru fanii tinerei care a făcut senzație în Qatar! S-a pozat topless, iar reacțiile au fost pe măsură
FOTO Așteptarea a luat sfârșit pentru fanii tinerei care a făcut senzație în Qatar! S-a pozat topless, iar reacțiile au fost pe măsură
Citește și...
Interviu cu Mihai Gongu, director de creație. A inventat metoda ”Ana are mere” pentru creație: ”Generezi un univers de idei”
Interviu cu Mihai Gongu, director de creație. A inventat metoda ”Ana are mere” pentru creație: ”Generezi un univers de idei”

Mihai Gongu, unul dintre cei mai puternici directori de creație în acest moment în România, a fost invitat în emisiunea Biz Power, realizată de Marta Ușurelu și difuzată exclusiv online pe www.stirileprotv.ro.  

Interviu cu Anca Ungureanu, antreprenor de succes în zona de coffee shop: ”Asta înseamnă să faci un business corect”
Interviu cu Anca Ungureanu, antreprenor de succes în zona de coffee shop: ”Asta înseamnă să faci un business corect”

Anca Ungureanu, co-fondatoare Beans & Dots - coffee shop şi concept store - a fost invitată în emisiunea Biz Power, realizată de Marta Ușurelu și difuzată exclusiv online pe www.stirileprotv.ro.  

Interviu cu Teodora Burz, femeia din spatele unui brand românesc ajuns la Hollywood: ”E foarte greu. Nu e pentru toată lumea”
Interviu cu Teodora Burz, femeia din spatele unui brand românesc ajuns la Hollywood: ”E foarte greu. Nu e pentru toată lumea”

Teodora Burz a fost invitata emisiunii Biz Power, realizată de Marta Ușurelu și difuzată exclusiv online pe www.stirileprotv.ro. Teodora este antreprenor la Styland, un brand de haine care a reușit să treacă cu succes granițele țării.  

Recomandări
Tensiunile continuă în Sectoarele 1 și 2. Radu Mihaiu acuză că sacii cu buletinele de vot dintr-o secție au fost rupți
Tensiunile continuă în Sectoarele 1 și 2. Radu Mihaiu acuză că sacii cu buletinele de vot dintr-o secție au fost rupți

Sunt tensiuni mari în Sectoarele 1 și 2 ale Capitalei, unde actualii primari acuză fraudarea votului. Edilul de la 2, Radu Mihaiu, care a obținut renumărarea buletinelor în una dintre secții, a anunțat miercuri noapte rezultatul procesului.

Reacțiile românilor după ce Babasha a cântat la concertul Coldplay. „Ce am reușit noi să facem ca nație, să huiduim un băiat”
Reacțiile românilor după ce Babasha a cântat la concertul Coldplay. „Ce am reușit noi să facem ca nație, să huiduim un băiat”

Arena Națională s-a transformat miercuri seară într-un tărâm al emoțiilor intense. Britanicii de la Coldplay au urcat pe scenă în fața a peste 50 de mii de oameni și au făcut spectacol. Show-ul a fost completat de baloane colorate, lumini și artificii.

Cum se dezvoltă energia verde în România. Numărul românilor care sunt prosumatori a depășit 120.000
Cum se dezvoltă energia verde în România. Numărul românilor care sunt prosumatori a depășit 120.000

Piața energiei verzi din România se află într-o continuă creștere, spun specialiștii. Am depășit 100.000 de prosumatori, adică oameni care își produc propria energia și furnizează și în rețea.