România a inaugurat în 2022 doar 13 kilometri de autostradă și va trece pragul psihologic de 1.000 de kilometri abia din 2023

autostrada
CNAIR

România a inaugurat în tot anul 2022 doar 13 kilometri de autostradă, ceea ce a dus totalul de care dispune țara noastră la mai puțin de 1.000 de kilometri.  

Abia în 2023 vom depăși pragul psihologic de 1.000 de kilometri de autostradă, în condițiile în care autoritățile anunță deschiderea a încă peste 100 de kilometri.

Singurul tronson de autostradă din 2022 a fost deschis abia spre sfârșitul anului, când autoritățile au inaugurat prima porțiune, de 13 kilometri, din Autostrada A1 Sibiu- Pitești. Tronsonul Sibiu- Boița a fost deschis circulației pe 16 decembrie, cu circa patru luni mai devreme decât era prevăzut.

Cei 13,17 kilometri de autostradă au fost executați de Porr Construct, pe baza unui contract semnat în aprilie 2019, în valoare totală de 125 de milioane de euro.

Citește și
Autostrada
”Autostrada rușinii” are în sfârșit un constructor. Sunt aproape zece ani de când ne chinuim să facem acest fragment
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Tronsonul de autostradă conține 27 poduri și pasaje, 27 podețe, un viaduct de 414,7m lungime, un viaduct de 651,4m lungime, două spații de servicii, un centru de întreținere și coordonare, precum și două noduri rutiere. Autostrada Sibiu- Pitești va avea o lungime totală de peste 122 de kilometri și este împărţită în cinci loturi (Sibiu - Boiţa, Boiţa - Cornetu, Cornetu - Tigveni, Tigveni - Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş - Piteşti), va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri.

România a terminat anul 2022 cu un total de 994 de kilometri de autostradă

Cu noul troson, România are la acest moment un total de 994 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres. Autostrăzile au o viteză maximă de proiectare de 130 km/h, în timp ce drumurile expres nu depășesc 120 km/h.

Dacă am terminat anul 2022 la limita pragului psihologic de 1.000 de kilometri, sunt toate șansele ca din 2023 România să aibă în plus alți peste 100 de kilometri de autostradă.

Cel puțin așa sună promisiunile ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, potrivit cărora în 2023 trebuie să ne așteptăm la finalizarea celor trei loturi de pe Autostrada București Sud (35 kilometri), două loturi pe Autostrada Transilvaniei (44 kilometri), drumul expres Oradea- A3 (15 kilometri) și drumul expres Brăila- Galați (10 kilometri).

Dacă totul decurge conform estimărilor, va fi pentru prima dată după anul 2013 când România va inaugura peste 100 de kilometri de autostrada într-un an. 

 

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Lipsa panourilor și sistemelor antiorbire de pe autostrada A1 Arad-Nădlac, real pericol pentru șoferi. Amenzi de 15.000 lei
Lipsa panourilor și sistemelor antiorbire de pe autostrada A1 Arad-Nădlac, real pericol pentru șoferi. Amenzi de 15.000 lei

Degradarea panourilor de informare și lipsa sistemelor anti-orbire de pe autostrada A1 Arad-Nădlac le dau bătăi de cap polițiștilor de la autostrăzi şi sunt un real pericol pentru şoferi.

”Autostrada rușinii” are în sfârșit un constructor. Sunt aproape zece ani de când ne chinuim să facem acest fragment
”Autostrada rușinii” are în sfârșit un constructor. Sunt aproape zece ani de când ne chinuim să facem acest fragment

O bucăţică de 9 km din autostrada Lugoj-Deva, care rămăsese nefinalizată, are în sfârșit un constructor. Sunt aproape zece ani de când ne chinuim să facem acest fragment, care va asigura un trafic neîntrerupt de la Nădlac până la Sibiu.

Grindeanu dă asigurări că Autostrada Moldovei va fi gata în 2024. Licitația pentru cel mai important segment este blocată
Grindeanu dă asigurări că Autostrada Moldovei va fi gata în 2024. Licitația pentru cel mai important segment este blocată

Cu doar patru loturi câștigate din 13, și cu lucrări doar pe două dintre ele, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, este sigur că din 2024 vom circula pe Autostrada 7 de la Ploiești la Pașcani, deși este greu de crezut.

Asociaţie: Record mondial negativ pe Autostrada Transilvania Chiribiş-Suplacu de Barcău. Licitația, anulată din nou
Asociaţie: Record mondial negativ pe Autostrada Transilvania Chiribiş-Suplacu de Barcău. Licitația, anulată din nou

Asociaţia Pro Infrastructură vorbeşte, miercuri seară, despre un ”record mondial negativ pe Autostrada Transilvania Chiribiş-Suplacu de Barcău”, afirmând că CNAIR a decis să anuleze licitaţia pe cei 26,35 kilometri ”blestemaţi”, scrie News.ro. 

Sorin Grindeanu: Încă 17,5 km din Autostrada de Centură a Capitalei au constructor desemnat
Sorin Grindeanu: Încă 17,5 km din Autostrada de Centură a Capitalei au constructor desemnat

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunţă că o nouă porţiune, de 17,5 kilometri, din Autostrada de Centură a municipiului Bucureşti, în lungime totală de 49,57 kilometri, are constructor desemnat.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.