Soferii care vor circula pe cele mai aglomerate sosele din tara vor trebui sa plateasca o taxa

×
Codul embed a fost copiat

Cosmarul soferilor se transforma in realitate. Oficialii din Compania Nationala de Drumuri recunosc ca romanii care vor circula pe cele mai aglomerate sosele sunt buni de plata.

Mai exact, vor plati taxa pe autostrada Soarelui, pe Bucuresti-Pitesti, dar si pe noua centura din jurul Capitalei.

Firma care va castiga dreptul de a incasa banii se va ocupa si de intretinerea soselelor de viteza.

Statul vrea sa scape astfel de niste cheltuieli uriase. Numai pe timp de iarna, contractele pentru deszapezirea autostrazii Soarelui ne costa 5 milioane de euro.

Potrivit celor din Compania Nationala de Drumuri, taxa de autostrada se va numi "tarif de concesiune".

Citește și
caruta
"Need for speed" in Romania, cu doi cai putere. Liniuta intre doua carute pe Autostrada Soarelui
Ce au păţit poliţiştii care l-au lăsat pe Vlad Pascu să conducă drogat

Acesta se va aplica pe Centura de Sud a municipiului Bucuresti, autostrada Bucuresti-Pitesti si autostrada Bucuresti-Constanta.

In cazul centurii, concesionarul va trebui intai de toate sa o construiasca. Costurile se ridica la aproape 900 de milioane de euro, iar firma isi va recupera ulterior banii din taxa.

La mai bine de 33.000 de masini, cate circula anual pe autostrada Soarelui, cel mai aglomerat drum din Romania, firma concesionara va castiga si 12 milioane de euro, daca taxa pe autostrada va fi de 1 euto pe suta de kilometri.

Daca, insa, aceasta taxa va fi de trei euro pe suta de kilometri, veniturile firmei se vor tripla.

De altfel, autoritatile compara introducerea taxei pe autostrada cu primii pasi ai omului pe Luna.

"Este un pas foarte mic, dar un pas foarte urias pentru Romania, pentru ca altfel, doar din resurse bugetare, noi nu o sa reusim sa dezvoltam infrastructura si vorbesc de autostrazi, daca doar stam din bugetul de stat", a declarat premierul Victor Ponta.

In total, cele trei autostrazi pe care se va circula exclusiv cu taxa au aproape 400 de kilometri. Deocamdata, pentru constructia centurii de sud a Capitalei au fost depuse 4 oferte.

Citeste si: Nu vei mai duce niciodata masina la spalatorie! Superinvetia de care ai nevoie

Astea sunt cele mai tari masini din lume! Ai curajul sa conduci asa ceva?

Articol recomandat de sport.ro
Primul lucru făcut de Dani Alves, după eliberarea condiționată
Primul lucru făcut de Dani Alves, după eliberarea condiționată
Citește și...
Comarnic-Brasov, prima autostrada pe care constructorul va pune bariera ca sa-si recupereze banii
Comarnic-Brasov, prima autostrada pe care constructorul va pune bariera ca sa-si recupereze banii

Patru companii, inclusiv una din China, au depus oferte pentru constructia celui mai dificil tronson de autostrada din Romania, cel dintre Comarnic si Brasov.

"Need for speed" in Romania, cu doi cai putere. Liniuta intre doua carute pe Autostrada Soarelui

Prinsi in lupta pentru titlul de: "cel mai rapid carutas de asfalt'', doi barbati au fost filmati in timp ce isi manau caii la iesirea din Constanta. Cursa neobisnuita si perfect ilegala s-a desfasurat langa Autostrada Soarelui.

Recomandări
Avertisment lansat de Zelenski: Fără ajutorul imediat al SUA, Putin va împinge rapid războiul pe teritoriul NATO
Avertisment lansat de Zelenski: Fără ajutorul imediat al SUA, Putin va împinge rapid războiul pe teritoriul NATO

Preşedintele ucrainean Volodimir Zelenski spune că armata ucraineană a reuşit să ţină piept ofensivei ruse din lunile de iarnă, dar avertizează că fără un ajutor urgent în armament din partea Statelor Unite, Ucraina riscă să nu mai poate face faţă.

România a devenit noua obsesie a Rusiei. Declarațiile care spun totul despre tensiunile dintre Moscova și București
România a devenit noua obsesie a Rusiei. Declarațiile care spun totul despre tensiunile dintre Moscova și București

După o perioadă în care și-a concentrat atenția asupra Ucrainei și a Occidentului, mai ales în contextul masacrului din Moscova, dar și al războiului aflat în desfășurare, Rusia a luat în vizor, la nivel declarativ, România.

Boloș apără „taxa pe boală”: „În concediu medical primeşte mai mulţi bani decât la serviciu”. „Nu e taxă, e contribuție”
Boloș apără „taxa pe boală”: „În concediu medical primeşte mai mulţi bani decât la serviciu”. „Nu e taxă, e contribuție”

Ministrul de Finanţe Marcel Boloş a explicat, joi, despre problema concediilor medicale, că numărul mare de concedii medicale nu asigură sustenabilitatea bugetului asigurărilor sociale.