Turn de control ultra-modern la Portile de Fier I, nava imprumutata de la sarbi pentru inaugurare

Ultimul update: Vineri 02 Noiembrie 2012 10:36
Data publicarii: Duminica 07 Octombrie 2012 07:26
Categorie: Financiar

Ecluza romaneasca de la Portile de Fier I a fost complet modernizata si redeschisa traficului navigabil. Asta dupa ce, in ultimii ani, s-a lucrat din plin la retehnologizarea intregului baraj de pe malul romanesc.

 

Avem motive sa ne mandrim si pentru ca turnul de comanda al ecluzei este acum complet digitalizat. Am ramas insa fara nave si, la inaugurarea lucrarilor, a fost folosita una de la vecinii sarbi.

Capitanul navei sarbesti a fost primul care a trecut oficial prin ecluza recent modernizata.

Sarbii nu au reusit sa modernizeze ecluza si nici turnul de control. Al nostru in schimb pare din filme.

Doar pentru modernizarea ecluzei s-au cheltuit aproape 60 de milioane de euro.

Hidrocentrala de la Portile de Fier I a fost data in folosinta la inceputul anilor 70 si, pana acum, atat partea sarba, cat si cea romaneasca, au functionat fara cusur.

Anual, prin ecluza de la Portile de Fier I, trec 1500 de nave. Oficialii de la Hidroelectrica spera ca numarul acestora sa creasca odata cu finalizarea lucrarilor de modernizare. Mai ales ca nu percep nicio taxa.

 

Seful Euro Insol:

Seful Euro Insol: "Unul dintre BAIETII DESTEPTI de la Hidroelectrica a fost chiar statul roman"

supermarket, retail

Un alt fel de retail. Compania care intră pe piață cu prețuri de doar 3 dolari la orice produs

Topul celor mai scumpe orașe din lume. Pe ce loc se află Bucureștiul

Riscăm să intrăm într-o nouă ”bulă imobiliară”. Ce se întâmplă cu prețul caselor

Euro

Euro crește accelerat, în ciuda avansului economic solid. De ce se depreciază leul

Cea mai bine plătită actriţă din lume: 26 milioane de dolari pe an

Aproape 1.000 de joburi în Europa, pentru români. În ce țări se fac cele mai multe angajări