Revine taxa de mediu. Impozitul mixt pe care îl pregătește statul pentru șoferii români

Ultimul update: Duminica 01 Octombrie 2017 18:28
Data publicarii: Marti 26 Septembrie 2017 18:36
Categorie: Financiar

Sute de mii de români care abia şi-au cumpărat o maşină la mâna a doua încurajaţi fix de autorităţi primesc o lovitură năucitoare. Revine taxa de mediu.

O spune chiar şeful Administraţiei Fondului de Mediu care vorbeşte despre un impozit mixt. Cei vizaţi vor plăti o parte la înmatricularea maşinii şi o parte sub forma unei taxe anuale, în funcţie de emisiile de poluare. Cu alte cuvinte, cei care au maşini vechi vor da atât de mult încât vor renunţa la ele.

Potrivit unor estimări, în acest an, românii vor înmatricula peste o jumătate de milion de maşini la mâna a doua aduse din vestul Europei. Evident, oamenii nu au avut bani şi au cumpărat maşini vechi, astfel că parcul auto a îmbătrânit. Dacă anul trecut, o maşină care circulă pe drumurile publice avea în medie 13 ani, în acest an vârsta medie a unei maşini este de 14 ani.

Statul estimează că a pierdut aproape o jumătate de miliard euro pentru că nu le-a taxat. Cel care ar fi administrat acest fond uriaş este acum responsabil de crearea unui nou sistem de impozitare. O variantă este introducerea taxei la prima înmatriculare în funcţie de poluare. Pentru cele electrice să nu plătim nimic, iar pentru cele poluante să plătim mult şi foarte mult - adică, sume care ar dubla preţul unui autoturism.

Dar pentru că românii au reuşit să introducă foarte multe vehicule în ţară, este luat în calcul un impozit anual în funcţie de poluare.

Un milion de români vor primi înapoi banii pentru taxa auto. Ce acte se cer

Cornel Brezuica, preşedintele AFM: "O plată anuală, gen impozit sau altă taxă care să fie gândită cu o valoare accentuată, o valoare foarte mare, mai mare pentru acele autovehicule cu o normă de poluare inferioară faţă de celelalte.”

Cei din ministerul Finanţelor susţin această idee.

Gheorghe Marinescu, reprezentantul Ministerului Finanţelor: "Noi în grupul de lucru avem în vedere să ţinem cont de gradul de poluare de emisiile de noxe pe care le emit aceste maşini şi sper că punem un sistem uşor de aplicat."

Pe de altă parte reprezentanţii producătorilor, dar şi importatorii auto care fac parte din grupul de lucru spun că românii care nu au bani de o maşină nouă ar trebui încurajaţi să circule cu transportul în comun sau să-şi cumpere o bicicletă.

Brent Valmar, vicepreşedinte APIA: "Să încurajăm bicicletele, poate că în programul de mediu pe lângă modificările pe care le-am auzit că le-aţi operat în ultima vreme poate introduceţi şi bicicletele electrice în categoria de subvenţionare."

Ca să nu-i afecteze pe cei care circulă ocazional cu maşinile vechi, impozitul ar putea fi legat de vinieta. Astfel, oamenii vor plăti atât cât circulă, respectiv, cât poluează. Cei mai afectaţi vor fi românii care şi-au luat maşini foarte vechi, cu norme de poluare 2 sau 3, cumpărate cu 1000-2000 de euro. Impozitul va fi calculat în funcţie de emisiile de CO2, iar acolo unde nu sunt cunoscute, în funcţie de capacitatea motorului.

Noua taxă sau noul impozit pentru poluare ar putea fi introdus până la sfârşitul anului, spun surse apropiate negocierilor.

La Târgovişte, cei care dau examenul de permis plătesc o taxă Bisericii

La Târgovişte, cei care dau examenul de permis plătesc o taxă Bisericii

bancomat

Protecţia Consumatorului a amendat 15 bănci. Cum îşi "derutau" clienţii

Criză de personal pe piața muncii din România. Angajații nu cer doar salarii cât mai mari

ANPC solicită băncii Raiffeisen să modifice contractele de credit în franci elvețieni

Câți români au optat pentru o pensie facultativă și ce beneficii au

Cursul anunțat de BNR pentru 20 octombrie 2017

Fraudă uriașă cu asigurările auto. Metodele prin care inspectorii obțineau sume importante

mall

NYT: România, țara cu cea mai rapidă creștere economică, s-ar putea îndrepta spre dezastru

Taxa introdusă peste noapte de Guvern. Măririle de salarii cu 30% promise în campanie vor fi de fapt creșteri cu câțiva lei

MedLife cumpără divizia de servicii medicale Polisano

Ionuț Mișa: Probabil că toate solicitările medicilor nu vor fi acoperite niciodată

Taxă de solidaritate de 2%, anunţată de ministrul Finanţelor. De vină ar fi UE

Românii şi alţi imigranţi din Italia produc mai mult decât toată economia Ungariei