Premiera absoluta: Romania inchide o autostrada la 9 luni dupa inaugurare. Cum pierd autoritatile 1,2 mld. EUR pentru drumuri

×
Codul embed a fost copiat

In loc sa circulam deja pe miile de kilometrii de autostrada din promisiunile politicienilor, ne pregatim sa ingropam oficial 1,2 miliarde de euro in incompetenta autoritatilor.

Acestea sunt fondurile europene pe care Romania le pierde definitiv doar cu programul Transporturi. Compania Nationala de Drumuri, cea care se ocupa de infrastructura de la noi, a anuntat ca amana cu inca o luna finalizarea licitatiei pentru Autostrada Comarnic-Brasov. Motivul este unul incredibil: constructorii italieni si spanioli ar fi fost in concediu in luna august si nu ar fi avut timp sa pregateasca documentatia.

In premiera absoluta, Romania va inchide un tronson din autostrada Sibiu - Orastie, dat in folosinta cu doar 9 luni in urma, chiar inaintea alegerilor din noiembrie 2014. Este vorba de un tronson de 22 de kilometri, pe care la cateva luni dupa inaugurare au aparut fisuri adanci.

Narcis Neaga, director general CNADNR: "Vom inchide circulatia, probabil incepand de luni mutam circulatia pe DN7 pe acest segment, timp de o luna de zile, ca sa nu punem pe nimeni in pericol. A fost o eroare de executie, constructorul si-a recunoscut vina acolo, urmeaza sa repare pe banii lui. Ne-am saturat sa tot dam un strat de asfalt deoparte, punem alt strat, adica de reparatii superficiale."

Practic, pe o portiune de aproape un kilometru, se va reface intreaga autostrada.

Citește și
densitate urs brun
Tuneluri pentru broaste si pasaje pentru ursi. Statul roman, obligat sa tina cont de traseul animalelor la noile autostrazi
Momentul în care judecătoarea Ancuţa Popoviciu îl strigă pe Sebastian, ucis la 2 Mai de Vlad Pascu: „A decedat o victimă? Vă rog să nu vorbiți” | AUDIO

Compania de Drumuri are insa si o veste buna. Pana la sfarsitul anului, se vor da in folosinta peste 40 de kilomettri din autostrada A1.

Narcis Neaga: "Pentru anul acesta, credem ca va fi deschis sectorul Timisoara-Lugoj, lotul al doilea, 24-25 km, Lugoj-Deva, lotul 2, 17 km."

Restul tronsoanelor sunt in lucru dar, pentru ca nu vor fi gata pana la 31 decembrie, nu vom putea incasa banii europeni alocati Romaniei in perioada 2007-2013. Suma necheltuita este uriasa.

Marius Nica, ministru Fonduri Europene: "Propunerea Ministerului Transporturilor pentru fazare pentru poiectele pe care considera ca NU se termina in aceasta perioada este de 1,6 miliarde de euro."

Mihai Craciun, fondatorul Asociatiei "Construim Romania": "Faptul ca primim alti bani in 2014-2020 nu inseamna ca nu i-am pierdut pe acestia din 2007-2013."

Si proiectele noi demareaza cu greu. Compania de autostrazi a amanat cu o luna termenul pentru depunerea ofertelor pentru primele doua tronsoane ale autostrazii Comarnic Brasov.

Narcis Neaga: "Solicitari foarte multe de la viitori participanti la licitatie, care au considerat ca timpul este insuficient pentru pregatirea ofertei."

Compania da insa asigurari ca lucrarile la autostrada Comarnic-Brasov vor incepe anul viitor.

Articol recomandat de sport.ro
Fostul star al fotbalului englez, de nerecunoscut | FOTO
Fostul star al fotbalului englez, de nerecunoscut | FOTO
Citește și...
S-a deschis Transalpina, drumul care strabate muntii la 2000 de metri altitudine. Ce restrictii sunt pentru soferi
S-a deschis Transalpina, drumul care strabate muntii la 2000 de metri altitudine. Ce restrictii sunt pentru soferi

In prima zi in care autoritatile au anuntat ca frumoasa Transalpina este oficial deschisa circulatiei, mii de oameni s-au grabit s-o viziteze.

Tuneluri pentru broaste si pasaje pentru ursi. Statul roman, obligat sa tina cont de traseul animalelor la noile autostrazi
Tuneluri pentru broaste si pasaje pentru ursi. Statul roman, obligat sa tina cont de traseul animalelor la noile autostrazi

Dupa ce au construit sosele in arii protejate si au distrus habitatul multor pesti cu microhidrocentrale, oficialii s-au hotarat sa tina cont de traseul animalelor salbatice din Romania.

HARTA INTERACTIVA. Stadiul lucrarilor pe fiecare autostrada din Romania
HARTA INTERACTIVA. Stadiul lucrarilor pe fiecare autostrada din Romania

In momentul de fata in Romania se lucreaza efectiv la aproape 177 km de autostrada, iar Compania de Autostrazi spera sa deschida traficul pe inca 40 de km pana la finalul lui 2015.

Recomandări
Economia Rusiei este „atât de afectată de războiul din Ucraina, încât nu-și poate permite nici să câștige și nici să piardă”
Economia Rusiei este „atât de afectată de războiul din Ucraina, încât nu-și poate permite nici să câștige și nici să piardă”

Economia Rusiei nu își poate permite să câștige sau să piardă războiul din Ucraina, spune un specialist în domeniu. Asta pentru că Rusia nu poate să suporte costurile de reconstrucție și securizare a Ucrainei.

Gabriel Liiceanu: Politicienii au furat sume “înspăimântătoare” - cât 400 de spitale, 600 de școli și 1.700 km de autostradă
Gabriel Liiceanu: Politicienii au furat sume “înspăimântătoare” - cât 400 de spitale, 600 de școli și 1.700 km de autostradă

Clasa politică din România, „care ne-a adus pe primul loc în clasamentele de corupție ale Europei”, a furat în ultimii 34 de ani sume “înspăimântătoare”, cu care am fi putut construi 400 de spitale de top, 600 de școli și 1700 km de autostradă.

România, evitată de transportul de arme americane către Ucraina. Traseul-surpriză ales în detaliu de SUA prin Europa
România, evitată de transportul de arme americane către Ucraina. Traseul-surpriză ales în detaliu de SUA prin Europa

Pentagonul pregătește mult timp livrările de muniție către Ucraina, iar armele americane au un traseu bine stabilit prin Europa pentru a ajunge în posesia trupelor ucrainene.