Premiera absoluta: Romania inchide o autostrada la 9 luni dupa inaugurare. Cum pierd autoritatile 1,2 mld. EUR pentru drumuri
In loc sa circulam deja pe miile de kilometrii de autostrada din promisiunile politicienilor, ne pregatim sa ingropam oficial 1,2 miliarde de euro in incompetenta autoritatilor.
Acestea sunt fondurile europene pe care Romania le pierde definitiv doar cu programul Transporturi. Compania Nationala de Drumuri, cea care se ocupa de infrastructura de la noi, a anuntat ca amana cu inca o luna finalizarea licitatiei pentru Autostrada Comarnic-Brasov. Motivul este unul incredibil: constructorii italieni si spanioli ar fi fost in concediu in luna august si nu ar fi avut timp sa pregateasca documentatia.
In premiera absoluta, Romania va inchide un tronson din autostrada Sibiu - Orastie, dat in folosinta cu doar 9 luni in urma, chiar inaintea alegerilor din noiembrie 2014. Este vorba de un tronson de 22 de kilometri, pe care la cateva luni dupa inaugurare au aparut fisuri adanci.
Narcis Neaga, director general CNADNR: "Vom inchide circulatia, probabil incepand de luni mutam circulatia pe DN7 pe acest segment, timp de o luna de zile, ca sa nu punem pe nimeni in pericol. A fost o eroare de executie, constructorul si-a recunoscut vina acolo, urmeaza sa repare pe banii lui. Ne-am saturat sa tot dam un strat de asfalt deoparte, punem alt strat, adica de reparatii superficiale."
Practic, pe o portiune de aproape un kilometru, se va reface intreaga autostrada.
Compania de Drumuri are insa si o veste buna. Pana la sfarsitul anului, se vor da in folosinta peste 40 de kilomettri din autostrada A1.
Narcis Neaga: "Pentru anul acesta, credem ca va fi deschis sectorul Timisoara-Lugoj, lotul al doilea, 24-25 km, Lugoj-Deva, lotul 2, 17 km."
Restul tronsoanelor sunt in lucru dar, pentru ca nu vor fi gata pana la 31 decembrie, nu vom putea incasa banii europeni alocati Romaniei in perioada 2007-2013. Suma necheltuita este uriasa.
Marius Nica, ministru Fonduri Europene: "Propunerea Ministerului Transporturilor pentru fazare pentru poiectele pe care considera ca NU se termina in aceasta perioada este de 1,6 miliarde de euro."
Mihai Craciun, fondatorul Asociatiei "Construim Romania": "Faptul ca primim alti bani in 2014-2020 nu inseamna ca nu i-am pierdut pe acestia din 2007-2013."
Si proiectele noi demareaza cu greu. Compania de autostrazi a amanat cu o luna termenul pentru depunerea ofertelor pentru primele doua tronsoane ale autostrazii Comarnic Brasov.
Narcis Neaga: "Solicitari foarte multe de la viitori participanti la licitatie, care au considerat ca timpul este insuficient pentru pregatirea ofertei."
Compania da insa asigurari ca lucrarile la autostrada Comarnic-Brasov vor incepe anul viitor.
Sursa: Pro TV
Etichete: fonduri europene, autoritati, constructori, autostrazi,
Dată publicare:
03-09-2015 18:30