Masterplanul lui "am o veste buna si una rea". Variantele optimiste si pesimiste pentru autostrazile Romaniei pana in 2020

Ultimul update: Luni 27 Iulie 2015 07:01
Data publicarii: Vineri 24 Iulie 2015 18:37
Categorie: Financiar

Ministerul Transporturilor a anuntat varianta finala a Masterplanului, documentul in baza caruia vom construi drumuri noi. Surpriza, acesta are 2 variante: in functie de deficit si banii pe care ii vom putea imprumuta pentru constructia infrastructurii.

Varianta rea, care pare si cea mai probabila in actualele conditii economice, prevede ca pana in 2020 incepem si terminam de construit o singura autostrada: Sibiu - Pitesti.

Masterplanul arata ca pana in 2020 vom termina cateva autostrazi aflate in executie: Lugoj - Deva, Sebes - Turda, Campia Turzii - Targu Mures si Timisoara Lugoj. In plus, se modernizeaza centura Bucurestiului.

Documentul este impartit in doua perioade: 2014 - 2020; 2021 - 2030 si are doua variante: optimista si pesimista.

Varianta optimista prevede ca pana in 2020 vom construi autostrada Sibiu-Pitesti si Targu Neamt - Iasi - Ungheni.
Acestea sunt tronsoanele de baza, considerate importante de Uniunea Europeana.

Gandire "strategica" din partea statului: revizuieste studiul de fezabilitate la o autostrada care va fi construita dupa 2023

De importanta locala ar fi Comarnic-Brasov, Sibiu-Brasov, Suplacu de Barcau - Bors, Nadasel - Suplacu de Barcau, Pitesti Craiova si o legatura intre Aeroportul din Otopeni si A3.

Pentru perioada 2021 - 2030, varianta optimista prevede ca vom avea autostrazile Targu Mures - Targu Neamt, Brasov Bacau, Ploiesti - Comarnic si o alta centura care sa ocoleasca Bucurestiul. Centura, o autostrada de tip half profile, este o noutate pentru Romania. Vorbim de o sosea cu o singura banda, fara separatoare pe mijloc. In schimb, la intersectiile cu drumurile secundare va avea poduri. Astfel ca se va circula fluent cu 70 de kilometri pe ora.

Trecem la varianta pesimista. Daca vorbim de autostrazi, pana in 2020, vom incepe si vom termina doar Sibiu- Pitesti. Iar de importanta locala in Masterplan ramane legatura dintre Aeroport si A3.

Aceeasi varianta prevede ca autostrada Targu Neamt - Iasi - Ungheni pe care ar trebui sa o construim pana in 2021 o vom avea abia in 2030. A0, noua centura a capitalei, adica Autostrada half profile, este retrogradata la importanta locala.

Dintre cele doua variante ale Master-Planului, cea mai probabila este cea pesimista, conform ultimelor prognoze economice. Acestea arata ca deficitul bugetar pentru 2016 ar ajunge pana la 3,2% din PIB. Comisia Europeana ar permite suplimentarea fondurilor pentru infrastructura doar pana la maximum 1,7% din Produsul Intern Brut.

Victor Ponta a explicat de ce si-a lasat barba. Legatura cu semnarea unei finantari europene de 10 miliarde de euro

Victor Ponta a explicat de ce si-a lasat barba. Legatura cu semnarea unei finantari europene de 10 miliarde de euro

Masini

Guvernul vrea să introducă o nouă taxă auto. Când va intra în vigoare

Prețul energiei pentru populație va crește de la 1 ianuarie

Europa rămâne fără gaze, după explozia din Austria. Italia declară starea de urgență. Decizia Gazprom

Eurostat: Jumătate din populația României suferă din cauza sărăciei

INS: Rata anuală a inflaţiei, 3,2%. Ouăle, combustibilul și fructele s-au scumpit cel mai mult în noiembrie

Statul se împrumută de la populație. Finanțele vor câte 1 leu de la românii peste 18 ani

Mircea-Titus Dobre, ministrul Turismului

Ministrul Turismului le promite vouchere de vacanţă tuturor românilor

Anunțul făcut de Turcia care a uimit întreaga lume. Avertismentul analiștilor

Consiliul Concurenţei investighează 25 de bănci și IFN-uri. De ce le suspectează

Care este cea mai bănoasă meserie din România. Salariile cresc încontinuu

Business Insider: O fuziune între Tesla şi SpaceX ar fi tranzacţia deceniului

Un tânăr a pierdut 100 de milioane de dolari, în Bitcoin, din cauza unei greșeli banale