Masterplanul lui "am o veste buna si una rea". Variantele optimiste si pesimiste pentru autostrazile Romaniei pana in 2020

Ultimul update: Luni 27 Iulie 2015 07:01
Data publicarii: Vineri 24 Iulie 2015 18:37
Categorie: Financiar

Ministerul Transporturilor a anuntat varianta finala a Masterplanului, documentul in baza caruia vom construi drumuri noi. Surpriza, acesta are 2 variante: in functie de deficit si banii pe care ii vom putea imprumuta pentru constructia infrastructurii.

Varianta rea, care pare si cea mai probabila in actualele conditii economice, prevede ca pana in 2020 incepem si terminam de construit o singura autostrada: Sibiu - Pitesti.

Masterplanul arata ca pana in 2020 vom termina cateva autostrazi aflate in executie: Lugoj - Deva, Sebes - Turda, Campia Turzii - Targu Mures si Timisoara Lugoj. In plus, se modernizeaza centura Bucurestiului.

Documentul este impartit in doua perioade: 2014 - 2020; 2021 - 2030 si are doua variante: optimista si pesimista.

Varianta optimista prevede ca pana in 2020 vom construi autostrada Sibiu-Pitesti si Targu Neamt - Iasi - Ungheni.
Acestea sunt tronsoanele de baza, considerate importante de Uniunea Europeana.

Gandire "strategica" din partea statului: revizuieste studiul de fezabilitate la o autostrada care va fi construita dupa 2023

De importanta locala ar fi Comarnic-Brasov, Sibiu-Brasov, Suplacu de Barcau - Bors, Nadasel - Suplacu de Barcau, Pitesti Craiova si o legatura intre Aeroportul din Otopeni si A3.

Pentru perioada 2021 - 2030, varianta optimista prevede ca vom avea autostrazile Targu Mures - Targu Neamt, Brasov Bacau, Ploiesti - Comarnic si o alta centura care sa ocoleasca Bucurestiul. Centura, o autostrada de tip half profile, este o noutate pentru Romania. Vorbim de o sosea cu o singura banda, fara separatoare pe mijloc. In schimb, la intersectiile cu drumurile secundare va avea poduri. Astfel ca se va circula fluent cu 70 de kilometri pe ora.

Trecem la varianta pesimista. Daca vorbim de autostrazi, pana in 2020, vom incepe si vom termina doar Sibiu- Pitesti. Iar de importanta locala in Masterplan ramane legatura dintre Aeroport si A3.

Aceeasi varianta prevede ca autostrada Targu Neamt - Iasi - Ungheni pe care ar trebui sa o construim pana in 2021 o vom avea abia in 2030. A0, noua centura a capitalei, adica Autostrada half profile, este retrogradata la importanta locala.

Dintre cele doua variante ale Master-Planului, cea mai probabila este cea pesimista, conform ultimelor prognoze economice. Acestea arata ca deficitul bugetar pentru 2016 ar ajunge pana la 3,2% din PIB. Comisia Europeana ar permite suplimentarea fondurilor pentru infrastructura doar pana la maximum 1,7% din Produsul Intern Brut.

Victor Ponta a explicat de ce si-a lasat barba. Legatura cu semnarea unei finantari europene de 10 miliarde de euro

Victor Ponta a explicat de ce si-a lasat barba. Legatura cu semnarea unei finantari europene de 10 miliarde de euro

bani

Femeie de serviciu de la Primăria Târgu Jiu, mai bine plătită ca un profesor

Cehia riscă să intre într-o criză imobiliară: ”S-a acordat un număr fără precedent de împrumuturi”

Raiffeisen, amendată de ANPC cu 50.000 lei pentru practici incorecte

Programul Start-Up Nation a început cu 2 luni întârziere. Ministru: "Merge impecabil"

Ce spune Ministerul Finanţelor despre impozitarea bacşişului

Unul dintre cei mai tineri milionari din UK are 19 ani. Afacerea pe care a început-o la școală

borcan magiun

Războaie în justiție pentru produse cu același nume. Câte firme produc, de fapt, magiun de Topoloveni

Afacerile românești de pe Youtube. Videoclipuri pentru copii, cu milioane de vizualizări

Salarii Senat: Secretarul general, venit mai mare decât al preşedintelui României

The Guardian prezintă modelul de succes al economiei României: ”Talentul este uimitor”

Iohannis, la inaugurarea celui mai modern resort de golf din ţară. Investiţie privată de 15 milioane de euro. FOTO

Risc de recesiune economică în cel mult 3 ani. Estimările analiștilor despre ROBOR și piața imobiliară