Primul bulevard pe care-l pierd soferii si il castiga pietonii. Calea Victoriei devine "inima Bucurestiului". GRAFICA ANIMATA
Calea Victoriei, cel mai elegant si renumit bulevard din istoria Bucurestiului, va fi modernizata si transformata intr-o zona de promenada.
De proiect se vor bucura pietonii si biciclistii, nu si soferii, care vor ramane doar cu doua benzi de circulatie, din 4. Luni au fost demarate lucrarile de reabilitare, iar in Piata Revolutiei si zona Salii Palatului vor fi construite doua parcari subterane.
In prima faza, lucrarile se vor desfasura pe segmentul cuprins intre Piata Victoriei si Calea Grivitei, adica doar o mica parte din celebra Cale a Victoriei. Din 4 benzi de circulatie, raman doua. Biciclistii vor avea doua benzi separate cu borduri, iar trotuarele vor fi largite.
Alegeri 2024
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
Autoritatile sustin ca traficul va fi preluat de noul bulevard, Buzesti-Berzei-Uranus.
Ion Dedu, directorul Directiei Transporturi, Drumuri si Sistematizarea Circulatiei: "O mare parte din trafic se va reorienta catre aceasta artera. Nu se va supraaglomera. Dupa cateva luni de la punterea in functiune, deja traficul s-a reorientat, presiunea asupra Caii Victoriei a scazut".
Un prim segment va costa 8.700.000 de lei. Planul este aprobat pentru modernizarea intregului bulevard, iar Primaria doreste si transformarea Pietelor Revolutiei si George Enescu in zone pietonale.
O miza extrem de importanta in toata aceasta poveste sunt spatiile comerciale de la parterul blocurilor. In ultimii ani, numeroase branduri de lux au fost nevoite sa-si inchida magazinele din cauza chiriilor foarte mari si pentru ca banii investiti nu erau recuperati din vanzari. Iar asta se intampla tocmai pentru ca in zona nu circula foarte multi pietoni.
Pentru pietonii care vor iesi in noua zona comerciala, in plan sunt si doua parcari subterane - una in Piata Revolutiei si una la Sala Palatului.
Proiectul readuce bulevardul acolo unde era odata. In perioada Interbelica, faimoasa Cale a Victoriei era inima Bucurestiului - locul unde se intalneau cultura, viata comerciala si cea sociala, iar capitala noastra era numita Micul Paris.