Primul bulevard pe care-l pierd soferii si il castiga pietonii. Calea Victoriei devine "inima Bucurestiului". GRAFICA ANIMATA

×
Codul embed a fost copiat

Calea Victoriei, cel mai elegant si renumit bulevard din istoria Bucurestiului, va fi modernizata si transformata intr-o zona de promenada.

De proiect se vor bucura pietonii si biciclistii, nu si soferii, care vor ramane doar cu doua benzi de circulatie, din 4. Luni au fost demarate lucrarile de reabilitare, iar in Piata Revolutiei si zona Salii Palatului vor fi construite doua parcari subterane.

In prima faza, lucrarile se vor desfasura pe segmentul cuprins intre Piata Victoriei si Calea Grivitei, adica doar o mica parte din celebra Cale a Victoriei. Din 4 benzi de circulatie, raman doua. Biciclistii vor avea doua benzi separate cu borduri, iar trotuarele vor fi largite.

Autoritatile sustin ca traficul va fi preluat de noul bulevard, Buzesti-Berzei-Uranus.

Ion Dedu, directorul Directiei Transporturi, Drumuri si Sistematizarea Circulatiei: "O mare parte din trafic se va reorienta catre aceasta artera. Nu se va supraaglomera. Dupa cateva luni de la punterea in functiune, deja traficul s-a reorientat, presiunea asupra Caii Victoriei a scazut".

Citește și
Sorin Oprescu
Oprescu: Am de gand sa maresc trotuarele de la Calea Victoriei, sa pot sa fac pista de biciclete
Putin are un plan de împărțire a Ucrainei care implică și România și i-l va propune lui Trump

Un prim segment va costa 8.700.000 de lei. Planul este aprobat pentru modernizarea intregului bulevard, iar Primaria doreste si transformarea Pietelor Revolutiei si George Enescu in zone pietonale.

O miza extrem de importanta in toata aceasta poveste sunt spatiile comerciale de la parterul blocurilor. In ultimii ani, numeroase branduri de lux au fost nevoite sa-si inchida magazinele din cauza chiriilor foarte mari si pentru ca banii investiti nu erau recuperati din vanzari. Iar asta se intampla tocmai pentru ca in zona nu circula foarte multi pietoni.

Pentru pietonii care vor iesi in noua zona comerciala, in plan sunt si doua parcari subterane - una in Piata Revolutiei si una la Sala Palatului.

Proiectul readuce bulevardul acolo unde era odata. In perioada Interbelica, faimoasa Cale a Victoriei era inima Bucurestiului - locul unde se intalneau cultura, viata comerciala si cea sociala, iar capitala noastra era numita Micul Paris.

Articol recomandat de sport.ro
Reacția lui Gică Hagi după conflictul dintre Denis Alibec și Mircea Lucescu! Mesajul către jucătorul său
Reacția lui Gică Hagi după conflictul dintre Denis Alibec și Mircea Lucescu! Mesajul către jucătorul său
Citește și...
Mall-ul care pune in pericol o cladire simbol a Capitalei a primit unda verde. Harta complexului de langa Palatul Stirbey
Mall-ul care pune in pericol o cladire simbol a Capitalei a primit unda verde. Harta complexului de langa Palatul Stirbey

O noua constructie controversata ce ar urma sa apara in spatele Palatului Stirbey de pe Calea Victoriei inflameaza spiritele in Bucuresti.

Oprescu: Am de gand sa maresc trotuarele de la Calea Victoriei, sa pot sa fac pista de biciclete
Oprescu: Am de gand sa maresc trotuarele de la Calea Victoriei, sa pot sa fac pista de biciclete

Sorin Oprescu a declarat duminica, in emisiunea "Dupa 20 de ani" de la Pro TV, ca municipalitatea intentioneaza sa mareasca trotuarele de pe Calea Victoriei si sa amenajeze pista destinata biciclistilor pe aceasta artera.

BICICLESTI. Primarul Oprescu a fost de acord ca o parte din Calea Victoriei sa fie inchisa masinilor
BICICLESTI. Primarul Oprescu a fost de acord ca o parte din Calea Victoriei sa fie inchisa masinilor

Campania "BICICLESTI", initiata online de Gandul.info si Prosport.ro, a obtinut o victorie de etapa cu autoritatile Capitalei. Primarul General a fost de acord ca o portiune din Calea Victoriei sa fie inchisa traficului rutier.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.