Șoferii vitezomani, identificați de acum înainte de camerele fixe din țară
Atenţie, şoferi! Poliţia va veghea dacă respectaţi viteză maximă admisă prin camere fixe montate în întreagă ţară.
A fost semnat un protocol cu reprezentanţii Companiei pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere şi astfel agenţii îi vor identifica pe vitezomani cu ajutorul camerelor de supraveghere, special amplasate pentru asta. Sistemele inteligente se pot folosi şi pe post de radare.
Direcţia rutieră a Poliţiei Române nu are astăzi niciun radar fix, iar numărul radarelor mobile a scăzut: de la 600 în 2015 la aproape 500 în 2016. Că să-i prindă pe vitezomani, poliţia a semnat un protocol cu CNAIR şi va folosi camerele pe post de radar fix. Sistemul funcţionează în baza unor senzori din asfalt.
Alegeri 2024
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
22:40
Ce a răspuns Nicolae Ciucă la întrebarea dacă a scris versurile manelei ce i-a fost dedicată de Dani Mocanu
22:10
„Cine poate să-l oprească pe Simion”. CTP: „În acest tur 1, fiecare candidat va fi pe barba lui, mai puțin dna Lasconi”
19:35
Peste un milion de tineri vor vota pentru prima dată la alegerile prezidențiale. „Este arma noastră”
Radarul fix începe să funcţioneze în momentul în care roţile din faţă ale unei maşini ajung la senzorul din asfalt. În continuare, sistemul calculează în cât timp veţi parcurge 2,5 metri. Adică distanţa până la următorul senzor. Dacă aţi depăşit limita maximă de viteză, 130 de kilometri pe oră, veţi primi amendă acasă, în plic.
Poliţia spune că a stabilit deja camerele de supraveghere ale CNAIR, cu ajutorul cărora îi vor depista pe şoferii care depăşesc viteză regulamentară. Primele vor fi pe autostrada spre mare.
”O să avem cel puţin patru camere într-un proiect pilot pe autostrada A2. Au fost identificate o serie de deficienţe se lucrează la corectarea lor şi ne dorim chiar dacă nu se va modifică legislaţia să începem să aplicăm sancţiuni”, spune Florentin Brăcea, șeful Direcției Rutiere.
Una dintre probleme este cum vor ajunge imaginile de pe camerele CNAIR, la poliţişti. Cei de la Compania Naţională de Infrastructură Rutieră spun că au găsit o soluţie.
Ecaterina Munteanu, director Direcţia de siguranţă circulaţiei: ”Compania are câteva echipamente ITS instalate pe autostrăzile din România existente şi în curs de dezvoltare.”
Primele amenzi se vor da la începutul anului viitor. Camerele CNAIR acoperă aproape toate drumurile importante din România, iar dacă protocolul cu poliţia va fi extins la nivel naţional, numărul amenzilor va creşte