Planul pentru evitarea ciocnirii cu un asteroid. Cum va ajuta România la salvarea planetei

×
Codul embed a fost copiat

O companie românească a fost cooptată într-un proiect ambiţios care va salva planeta, în cazul unei iminente ciocniri cu un asteroid.

Lovirea Pământului de către un asemenea corp ceresc de mari dimensiuni este puţin probabilă, dar nu imposibilă, iar omenirea nu este pregătită pentru aşa ceva. Tocmai de aceea, echipe ale agenţiilor spaţiale europene şi americane vor să încerce să devieze, în premieră, traiectoria unui asteroid.

Planul este pus la punct, iar misiunea ar urma să fie demarată chiar de anul viitor.

Misiunea va fi executată de două aeronave spaţiale: cea americană denumită Double asteroid redirection test şi cea europeană numită Asteroid Impact MIssion.

Pentru a testa planul pus la cale, cercetătorii au ales sistemul binar de asteroizi Didymos format din doi asteroizi, unul foarte mare şi încă unul mai mic denumit Didymoon, care orbitează în jurul celui mare.

Misiunea spaţială DART-Hera - 10
Misiune comună SUA - UE pentru a devia un asteroid uriaş. Şi România va fi implicată
Hanul cu Tei se vinde cu 1,6 milioane€. Clădirea, cumpărată de Ilie Dumitrescu în 2004

Naveta europeană AIM va fi lansată în octombrie 2020 pentru a ajunge mai apoi la asteroidul Dydymos în mai 2022. Cu ajutorul unor sisteme performanţe de captare a imaginii, modulul spaţial va scana efectiv tot asteroidul mai mic pentru a obţine cât mai multe informaţii despre suprafaţă şi structura acestuia.

Ulterior, AIM va lansa pe suprafaţa asteroidului un dispozitiv dotat cu radar de înaltă frecvenţă pentru a analiza straturile de sub suprafaţa corpului ceresc, până la mare adâncime, astfel încât cercetătorii să pregătească apoi impactul.

Odată finalizate toate aceste măsurători, AIM se va îndepărta până la aproximativ 100 de kilometri distanţă lăsând loc de acţiune navetei americane DART pregătită pentru impact.

DART va ţinti asteroidul şi îl va lovi chiar în centru, la 6 luni după sosirea în zona a navetei europene, adică prin noiembrie 2022. Modulul american va înainta cu o viteză de circa 6 kilometri pe secundă şi se va ciocni frontal de asteroidul cu un diametru de 163 de metri.

Impactul va fi monitorizat atât de AIM cât şi de dispozitivele adiţionale de tipul unor minisateliti pe care staţia principală îi va lansa în jurul asteroidului. La realizarea acestor minisateliti lucrează deja o companie privată din România ce a fost cooptata în proiect.

După impact, AIM se va apropia din nou pentru a analiza cât de mult se schimbă traiectoria asteroidului în urma impactului. De asemenea, vor fi analizate lăţimea şi adâncimea craterului creat în urma ciocnirii.

Bineînţeles că totul este deocamdată un plan la care însă se lucrează intens. Oamenii nu ştiu pentru moment nici cum arăta exact asteroizii şi nici ce structura au aceştia tocmai de aceea spera că vor obţine cât mai multe informaţii în cele 6 luni dinaintea impactului programat, când misiunea europeană AIM se va afla în zonă. Deşi riscul impactului cu un asteroid de mari dimensiuni este redus, oamenii de ştiinţă spun că acesta există şi se poate produce oricând tocmai de aceea vor să ştie ce e de făcut. Ei au ales acest sistem dual de asteroizi pentru că se apropie foarte mult de Pământ fără a reprezenta totuşi un pericol. Totuşi, impactul cu un asteroid de dimensiunea celui mai mic, Didymoon, ar fi devastator pentru planeta noastră.

Presa din Spania a reacționat imediat după ce Simona Halep a aflat că joacă cu Paula Badosa în primul meci de la revenire
Pământul a trecut printr-o Epocă de Gheață „străveche”, din cauza unui asteroid uriaș

Coliziunea unui asteroid uriaș cu un alt corp ceresc, în urmă cu 466 de milioane de ani, a făcut ca Pământul să se confrunte cu o Epocă de Gheață „străveche”, potrivit unui studiu publicat miercuri în Jurnalul pentru Științe Avansate.

NASA şi ESA pregătesc prima misiune spaţială având ca scop salavarea planetei în cazul în care acesta ar fi ameninţată de impactul cu un asteroid.

Momentul în care un asteroid uriaș ajunge foarte aproape de Pământ

Un asteroid inclus în categoria corpurilor cerești ″potențial periculoase″ a trecut, duminică, pe lângă Pământ.

Doi asteroizi au trecut sâmbătă noapte, pe lângă Pământ. De ce au fost urmăriți atent

Un asteroid a trecut pe lângă Pământ, la ora 3 dimineaţa, iar NASA l-a inclus în categoria corpurilor cerești ''potențial periculoase''.

Arma NATO care va tranzita România pentru a ajunge în Ucraina. MApN îi va asigura combustibilul

Între timp, apărarea Ucrainei suferă din cauza stocurilor tot mai mici de muniție. Un ajutor substanțial este pe drum din Finlanda, stat care a aderat la NATO anul trecut.

PSD și PNL s-au înțeles: Cătălin Cîrstoiu va fi candidatul comun al Coaliției la Primăria Capitalei

După aproape aproape ore de discuții, coliția de Guvernare a decis luni seară că medicul Cătălin Cîrstoiu este candidatul PSD-PNL pentru Primăria Capitalei.

Bani europeni pentru înființarea centrelor de colectare, refuzați de primării. Câmpurile au devenit „magnet” pentru deșeuri

Peste 1.900 de primării ar fi putut să ia bani europeni prin PNRR pentru înființarea așa-numitelor centre de colectare cu aport voluntar.