Descoperire fascinantă în Polonia. Cercetătorii confirmă existența monștrilor marini

Ultima actualizare: 31-10-2019 23:01
creatură
Natural History Museum, University of Oslo, Norway

Fosilele unui monstru marin vechi de 150 de milioane de ani au fost descoperite recent în Polonia. Resturile pietrificate aparțineau unui pliosaur, o reptilă dispărută care putea atinge peste 30 de metri lungime și o greutate de câteva tone.

Fosilele au fost descoperite într-un câmp de porumb din Krzyzanowice, în apropierea munților Swietokrzyskie, o zonă pe care studiul o descrie drept „bogată în fosile de reptile costiere și pelagice”.

Unul dintre descoperitori, paleontologul Daniel Tyborowski, a descris în detaliu dimensiunile platozaurilor, relatează FoxNews.

„Aveau cranii puternice, mari și maxilare masive, cu dinți mari și ascuțiți", a spus Tyborowski. „Creaturile au trăit în perioada jurasică târzie”, a adăugat acesta.

În plus, cercetătorii au descoperit, oase de broaște țestoase antice și oase ale strămoșilor crocodililor moderni.

Tyborowski, care a spus că descoperirile au fost primele pentru Polonia, speră că cercetătorii vor mai găsi astfel de fosile.

În decembrie, a mai fost descoperită fosila unui „monstru de mare” în vârstă de 180 de milioane de ani, din epoca Jurassic, fiind asemănătoare cu a unui delfin.

Citeste și...