”Cometa diavolului” a devenit vizibilă de pe Pământ. Este de trei ori mai mare decât Everestul și apare o dată la 71,3 ani

cometa diavolului
X/ Alex Roig

O cometă de trei ori mai mare decât Muntele Everest va deveni vizibilă de pe Pământ în această săptămână. ”Cometa diavolului”, așa cum a fost denumită, este observabilă doar o dată la 71,3 ani.

Cometa diavolului”, de trei ori mai mare decât Muntele Everest, ar putea fi vizibilă pe cer în următoarele săptămâni, scrie Le Figaro. Un eveniment rar de când 12P/Pons-Brooks, așa cum o numesc oamenii de știință, își finalizează orbita o dată la 71,3 ani.

Și anul acesta ar trebui să se apropie cel mai mult de soare pe 21 aprilie, informează The Guardian. A fost văzută ultima oară în 1954 și își va face următoarea apariție în 2095.

Acest corp ceresc cu tentă verde se distinge prin dimensiunea miezului său, de aproximativ 30 km în diametru. Cometa este așadar de peste 3,5 ori mai mare decât Muntele Everest, care măsoară 8.848 de metri.

Cometa Nishimura
Eveniment unic în viaţă. O cometă descoperită recent va putea fi văzută cu ochiul liber
Xi Jinping a făcut cea mai mare restructurare a armatei chineze din ultimul deceniu. Strategia din spatele deciziei sale

Acest corp ceresc este supranumit și „cometa diavolului”, din cauza celor două coarne care îi formează coama. De fapt, aceste coarne se formează datorită fisurilor care apar în interiorul miezului său, din care erup gaz și gheață.

Aceste caracteristici clasifică cometa în categoria „criovulcanice”. O astfel de erupție a avut loc anul trecut, făcând-o de o sută de ori mai strălucitoare.

Deși cometa a fost văzută recent pe cerul nopții, în special în Spania, experții cred că ar trebui să devină și mai strălucitoare în următoarele săptămâni. Cu cât se apropie mai mult de soare, cu atât strălucește mai tare.

Deși este foarte luminoasă, va fi necesar să vă echipați cu un binoclu sau telescoape mici pentru a observa ”cometa diavolului”. Cum să-i cunoști însă locația exactă?

Dr. Paul Strøm, astrofizician la Universitatea din Warwick, a oferit o perspectivă pentru The Guardian: „Cometa se deplasează dinspre constelația Andromeda către Pești.

Procedând astfel, trece prin fața stelelor strălucitoare, ceea ce o va face mai ușor de observat la anumite date. În special, pe 31 martie, 12P/Pons-Brooks se va afla la doar 0,5 grade de steaua strălucitoare numită Hamal”.

”Cometa diavolului” va fi cea mai vizibilă în săptămâna 11-17 martie

Nicolas Biver, președintele Comisiei de comete a Societății Franceze de Astronomie (SAF) și astrofizician la Observatorul din Paris, spune că această cometă va fi vizibilă clar „în săptămâna 11-17 martie”.

Asta înainte de a fi observabilă din nou la sfârșitul lunii martie și până la sfârșitul lunii aprilie, „dar nu este încă sigur”, avertizează el. Astrofizicianul sfătuiește în special să te uiți spre nord-vest. „La aproximativ 8° sub Galaxia Andromeda”, precizează el.

Există multe aplicații mobile pentru a dezvălui constelațiile, îndreptând telefonul spre cer. În fine, se recomandă îndepărtarea de poluarea luminoasă, deci de orașe, pentru a avea o vedere clară asupra cerului.

VIDEO Presa din Ungaria a reacționat după ce FCSB a câștigat titlul de campioană: "Nimeni nu a reușit asta"
Mișcări spectaculoase pe cer în 2024. Vom putea vedea timp de două săptămâni o cometă de după Soare

Vor fi mișcări spectaculoase pe cer în 2024: o eclipsă parțială de Lună, obișnuiții meteori din august și decembrie, dar și câteva fenomene rare.

Pasionaţii de astronomie vor avea „o oportunitate rară şi interesantă" de a vedea o cometă cu ochiul liber cu ocazia unei „experienţe unice în viaţă".

O cometă verde se va afla, miercuri, în punctul cel mai apropiat de Pământ. Apare o dată la 50.000 de ani

O cometă verde care apare o dată la 50.000 de ani se află miercuri, 1 februarie, în punctul cel mai apropiat de Pământ.

O cometă uriașă, cea mai mare detectată vreodată, se îndreaptă spre sistemul nostru solar

O cometă uriașă - probabil cea mai mare detectată vreodată - se îndreaptă spre sistemul nostru solar, cu o estimare a timpului de sosire de peste 10 ani, conform noilor cercetări citate de Live Science.

NASA a descoperit o cometă care emite lumini ultraviolete asemănătoare celor ale Aurorii Boreale

Fascinantele lumini ale Aurorii Boreale nu sunt unice în Univers.

O gafă colosală a trupelor Kievului le-a permis rușilor avanseze pe front. Soldații Moscovei au profitat imediat

Armata ucraineană a făcut o greșeală gravă pe front, în urma căreia soldații ruși au reușit să înainteze și să își treacă în palmares noi cuceriri.

Gabriel Liiceanu: Rușii trăiesc de opt secole cu supunerea și instinctul de invadare în gene. „Nu se vor opri”

După opt secole de totalitarism, poporul rus “are supunerea interiorizată în genele sale istorice”, și e gata să își activeze oricând “instinctul de invadare”, pentru că “este învățat să cucerească lumea”.

A început distracția în Vama Veche și în Costinești. Cum se petrece pe litoral, în minivacanța de 1 Mai și Paște

A fost o noapte albă pe litoralul care a revenit la viață cu soare și veselie, gata pentru vacanța comasată de 1 Mai și Paște.