Zero kilometri de autostrada in 2010!
O confirma ministrul transporturilor, care spune ca abia ajung fondurile pentru repararea milioanelor de gropi de pe drumurile nationale.
1,2%. Atat a primit din bugetul tarii, Ministerul Transporturilor, in 2010. Adica mai putin de jumatate din cat era nevoie pentru a sustine santierele deschise, fara sa mai vorbim de investitiile promise.
Dupa ce s-a blocat din lipsa de bani si a fost resuscitata de trei ori in trei ani, autostrada Bucuresti Ploiesti trebuia sa fie inaugurata pana in vara lui 2010. Din nou, din lipsa de bani, santierele nu s-au deschis. Anul acesta se anunta asadar inca unul pierdut pentru autostrazi.
Lipsa autostrazilor ne goneste investitorii straini. Multi s-au plans ca un drum de o mie de kilometri prin Romania dureaza dublu fata de vestul Europei.
Exista insa o metoda folosita in toata lumea prin care statul face drumuri pe banii constructorului. Se numeste concesiune, iar la noi am vazut-o pusa in aplicare doar pe autostrada ComarnicBrasov. Statul vrea acum sa extinda pentru Valea Oltului si pentru centura de autostrada a Capitalei.
"Ca sa nu renuntam la toate proiectele, le dam in concesiune. Adica le dam unei companii care le construieste", asta are de gand Ministerul Transporturilor cu autostrada care va traversa tara. Pe hartie se numeste Coridorul patru pan-european si are inca lipsa multe sute de kilometri, pana cand va face legatura intre Nadlac si Constanta. Doua dintre cele mai grele portiuni vor fi licitate anul acesta.
Ca sa ii motiveze pe constructori, Ministerul le va oferi in intretinere si autostrazile A1 si A2, de pe urma carora sa incaseze taxe.