Zero kilometri de autostrada in 2010!

×
Codul embed a fost copiat

O confirma ministrul transporturilor, care spune ca abia ajung fondurile pentru repararea milioanelor de gropi de pe drumurile nationale.

1,2%. Atat a primit din bugetul tarii, Ministerul Transporturilor, in 2010. Adica mai putin de jumatate din cat era nevoie pentru a sustine santierele deschise, fara sa mai vorbim de investitiile promise.

Dupa ce s-a blocat din lipsa de bani si a fost resuscitata de trei ori in trei ani, autostrada Bucuresti Ploiesti trebuia sa fie inaugurata pana in vara lui 2010. Din nou, din lipsa de bani, santierele nu s-au deschis. Anul acesta se anunta asadar inca unul pierdut pentru autostrazi.

Lipsa autostrazilor ne goneste investitorii straini. Multi s-au plans ca un drum de o mie de kilometri prin Romania dureaza dublu fata de vestul Europei.

Exista insa o metoda folosita in toata lumea prin care statul face drumuri pe banii constructorului. Se numeste concesiune, iar la noi am vazut-o pusa in aplicare doar pe autostrada ComarnicBrasov. Statul vrea acum sa extinda pentru Valea Oltului si pentru centura de autostrada a Capitalei.

Citește și
Autostrada
S-a dat verde la “Autostrada Zapezii” Comarnic-Brasov

"Ca sa nu renuntam la toate proiectele, le dam in concesiune. Adica le dam unei companii care le construieste", asta are de gand Ministerul Transporturilor cu autostrada care va traversa tara. Pe hartie se numeste Coridorul patru pan-european si are inca lipsa multe sute de kilometri, pana cand va face legatura intre Nadlac si Constanta. Doua dintre cele mai grele portiuni vor fi licitate anul acesta.

Ca sa ii motiveze pe constructori, Ministerul le va oferi in intretinere si autostrazile A1 si A2, de pe urma carora sa incaseze taxe.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Autostrada Comarnic-Brasov, scumpa dar spectaculoasa
Autostrada Comarnic-Brasov, scumpa dar spectaculoasa

Practic, va traversa Valea Prahovei, fie pe sub pamant, fie la inaltime, pe viaducte. Sase tunele pereche, de cate 15 kilometri, si inca patru kilometri de poduri duble vor brazda Carpatii.

S-a dat verde la “Autostrada Zapezii” Comarnic-Brasov
S-a dat verde la “Autostrada Zapezii” Comarnic-Brasov

UPDATE: Viitoarea autostrada Comarnic- Brasov, cea mai scumpa din istoria Romaniei, are in sfarsit un constructor cu acte in regula.

In 2010, Guvernul nu va da bani pe investitii noi
In 2010, Guvernul nu va da bani pe investitii noi

Anul 2010 o sa ramana cu siguranta in istorie si pentru ca Executivul nu va cheltui aproape nici un euro-cent pe investitii noi. Mai toti banii se vor duce in proiecte gata incepute, unele chiar prin anii '70.

Recomandări
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție

Începe o săptămână de foc pentru partidele pro-europene care negociază formarea noului Guvern. Liderii PSD, PNL, USR și UDMR se vor reuni pentru a discuta despre programul comun de guvernare, pe baza datelor din buget.

Horațiu Potra, adus la sediul IGPR pentru percheziții informatice. Fostul membru al Legiunii Străine, neînsoțit de avocat
Horațiu Potra, adus la sediul IGPR pentru percheziții informatice. Fostul membru al Legiunii Străine, neînsoțit de avocat

Horațiu Potra a revenit, luni dimineață, la sediul Inspectoratului General al Poliției. Fostul membru al Legiunii Străine asistă și de această dată la percheziții informatice care îl vizează personal.

Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989
Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989

Ziua de 16 decembrie 1989 a rămas în istorie ca reprezentând începutul sfârşitului pentru regimul condus de Nicolae Ceauşescu.