Zero kilometri de autostrada in 2010!

×
Codul embed a fost copiat

O confirma ministrul transporturilor, care spune ca abia ajung fondurile pentru repararea milioanelor de gropi de pe drumurile nationale.

1,2%. Atat a primit din bugetul tarii, Ministerul Transporturilor, in 2010. Adica mai putin de jumatate din cat era nevoie pentru a sustine santierele deschise, fara sa mai vorbim de investitiile promise.

Dupa ce s-a blocat din lipsa de bani si a fost resuscitata de trei ori in trei ani, autostrada Bucuresti Ploiesti trebuia sa fie inaugurata pana in vara lui 2010. Din nou, din lipsa de bani, santierele nu s-au deschis. Anul acesta se anunta asadar inca unul pierdut pentru autostrazi.

Lipsa autostrazilor ne goneste investitorii straini. Multi s-au plans ca un drum de o mie de kilometri prin Romania dureaza dublu fata de vestul Europei.

Exista insa o metoda folosita in toata lumea prin care statul face drumuri pe banii constructorului. Se numeste concesiune, iar la noi am vazut-o pusa in aplicare doar pe autostrada ComarnicBrasov. Statul vrea acum sa extinda pentru Valea Oltului si pentru centura de autostrada a Capitalei.

Citește și
Autostrada
S-a dat verde la “Autostrada Zapezii” Comarnic-Brasov

"Ca sa nu renuntam la toate proiectele, le dam in concesiune. Adica le dam unei companii care le construieste", asta are de gand Ministerul Transporturilor cu autostrada care va traversa tara. Pe hartie se numeste Coridorul patru pan-european si are inca lipsa multe sute de kilometri, pana cand va face legatura intre Nadlac si Constanta. Doua dintre cele mai grele portiuni vor fi licitate anul acesta.

Ca sa ii motiveze pe constructori, Ministerul le va oferi in intretinere si autostrazile A1 si A2, de pe urma carora sa incaseze taxe.

Articol recomandat de sport.ro
Italienii s-au trezit cu Cristi Chivu în redacția Gazzetta dello Sport: ”Nu a venit pentru un interviu”
Italienii s-au trezit cu Cristi Chivu în redacția Gazzetta dello Sport: ”Nu a venit pentru un interviu”
Citește și...
Autostrada Comarnic-Brasov, scumpa dar spectaculoasa
Autostrada Comarnic-Brasov, scumpa dar spectaculoasa

Practic, va traversa Valea Prahovei, fie pe sub pamant, fie la inaltime, pe viaducte. Sase tunele pereche, de cate 15 kilometri, si inca patru kilometri de poduri duble vor brazda Carpatii.

S-a dat verde la “Autostrada Zapezii” Comarnic-Brasov
S-a dat verde la “Autostrada Zapezii” Comarnic-Brasov

UPDATE: Viitoarea autostrada Comarnic- Brasov, cea mai scumpa din istoria Romaniei, are in sfarsit un constructor cu acte in regula.

In 2010, Guvernul nu va da bani pe investitii noi
In 2010, Guvernul nu va da bani pe investitii noi

Anul 2010 o sa ramana cu siguranta in istorie si pentru ca Executivul nu va cheltui aproape nici un euro-cent pe investitii noi. Mai toti banii se vor duce in proiecte gata incepute, unele chiar prin anii '70.

Recomandări
Reforma pensiilor magistraților ar putea ajunge din nou la CCR. ÎCCJ decide astăzi dacă va sesiza Curtea
Reforma pensiilor magistraților ar putea ajunge din nou la CCR. ÎCCJ decide astăzi dacă va sesiza Curtea

Secţiile Unite ale Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie se reunesc vineri pentru a decide cu privire la proiectul de lege care schimbă condiţiile de pensionare pentru magistraţi şi pentru care Guvernul şi-a asumat răspunderea în Parlament.

Ultima zi de campanie pentru candidații la Primăria Capitalei. Bucureştenii îşi aleg duminică primarul general
Ultima zi de campanie pentru candidații la Primăria Capitalei. Bucureştenii îşi aleg duminică primarul general

Vineri este ultima zi în care cei 17 candidaţi aflaţi în competiţia pentru fotoliul de primar general al Capitalei mai pot să îşi prezinte oferta electorală în faţa bucureştenilor.

Vladimir Putin nu s-ar putea mulțumi doar cu „Novorusia”. Bucata de pământ cu care ar lega „de minune” Rusia
Vladimir Putin nu s-ar putea mulțumi doar cu „Novorusia”. Bucata de pământ cu care ar lega „de minune” Rusia

„Există posibilitatea ca americanii să trădeze Ucraina”. Emmanuel Macron a formulat acest grav avertisment, într-o discuție cu Zelenski și cu alți lideri europeni, pentru a analiza strategii de protejare a Kievului.