Zero kilometri de autostrada in 2010!

×
Codul embed a fost copiat

O confirma ministrul transporturilor, care spune ca abia ajung fondurile pentru repararea milioanelor de gropi de pe drumurile nationale.

1,2%. Atat a primit din bugetul tarii, Ministerul Transporturilor, in 2010. Adica mai putin de jumatate din cat era nevoie pentru a sustine santierele deschise, fara sa mai vorbim de investitiile promise.

Dupa ce s-a blocat din lipsa de bani si a fost resuscitata de trei ori in trei ani, autostrada Bucuresti Ploiesti trebuia sa fie inaugurata pana in vara lui 2010. Din nou, din lipsa de bani, santierele nu s-au deschis. Anul acesta se anunta asadar inca unul pierdut pentru autostrazi.

Lipsa autostrazilor ne goneste investitorii straini. Multi s-au plans ca un drum de o mie de kilometri prin Romania dureaza dublu fata de vestul Europei.

Exista insa o metoda folosita in toata lumea prin care statul face drumuri pe banii constructorului. Se numeste concesiune, iar la noi am vazut-o pusa in aplicare doar pe autostrada ComarnicBrasov. Statul vrea acum sa extinda pentru Valea Oltului si pentru centura de autostrada a Capitalei.

Citește și
Autostrada
S-a dat verde la “Autostrada Zapezii” Comarnic-Brasov

"Ca sa nu renuntam la toate proiectele, le dam in concesiune. Adica le dam unei companii care le construieste", asta are de gand Ministerul Transporturilor cu autostrada care va traversa tara. Pe hartie se numeste Coridorul patru pan-european si are inca lipsa multe sute de kilometri, pana cand va face legatura intre Nadlac si Constanta. Doua dintre cele mai grele portiuni vor fi licitate anul acesta.

Ca sa ii motiveze pe constructori, Ministerul le va oferi in intretinere si autostrazile A1 si A2, de pe urma carora sa incaseze taxe.

Articol recomandat de sport.ro
Ce face marea campioană Monica Roșu, la 20 de ani după ce s-a retras din gimnastică. "E o altă carieră"
Ce face marea campioană Monica Roșu, la 20 de ani după ce s-a retras din gimnastică. "E o altă carieră"
Citește și...
Autostrada Comarnic-Brasov, scumpa dar spectaculoasa
Autostrada Comarnic-Brasov, scumpa dar spectaculoasa

Practic, va traversa Valea Prahovei, fie pe sub pamant, fie la inaltime, pe viaducte. Sase tunele pereche, de cate 15 kilometri, si inca patru kilometri de poduri duble vor brazda Carpatii.

S-a dat verde la “Autostrada Zapezii” Comarnic-Brasov
S-a dat verde la “Autostrada Zapezii” Comarnic-Brasov

UPDATE: Viitoarea autostrada Comarnic- Brasov, cea mai scumpa din istoria Romaniei, are in sfarsit un constructor cu acte in regula.

In 2010, Guvernul nu va da bani pe investitii noi
In 2010, Guvernul nu va da bani pe investitii noi

Anul 2010 o sa ramana cu siguranta in istorie si pentru ca Executivul nu va cheltui aproape nici un euro-cent pe investitii noi. Mai toti banii se vor duce in proiecte gata incepute, unele chiar prin anii '70.

Recomandări
Volodimir Zelenski ar urma să facă o concesie majoră pentru pacea în Ucraina
Volodimir Zelenski ar urma să facă o concesie majoră pentru pacea în Ucraina

Rusia a lovit fără milă blocuri de locuințe, chiar și în ziua de Crăciun. Valul de drone și rachete a ucis joi cel puțin 5 oameni și a rănit zeci, în mai multe orașe ucrainene.

Zăpada și gerul i-a pus în dificultate pe unii turiști plecați la drum de Crăciun. Ninsori importante în mai multe zone
Zăpada și gerul i-a pus în dificultate pe unii turiști plecați la drum de Crăciun. Ninsori importante în mai multe zone

Prima zi de Crăciun a adus vreme rece, zăpadă și ger. La munte, vântul a suflat cu putere, iar pe șosele turiștii s-au trezit într-un scenariu pentru care nu erau pregătiți.

Zece evenimente care au marcat anul 2025: Revenirea lui Trump la putere, armistiții fragile și crize climatice
Zece evenimente care au marcat anul 2025: Revenirea lui Trump la putere, armistiții fragile și crize climatice

Revenirea perturbatoare la putere a lui Donald Trump, armistiţiul fragil din Gaza şi impasul din războiul din Ucraina se numără printre cele zece evenimente care, potrivit selecţiei AFP, au marcat anul 2025.