Traficul aerian bulversat, dupa ce ceata a pus stapanire pe Bucuresti
Sapte zboruri au avut luni probleme la aterizare din cauza cetii. Alte zboruri au fost anulate. Pentru piloti, calatoria a fost un cosmar, iar multi au fost nevoiti sa se intoarca din drum, in timp ce altii au fost obligati sa aterizeze pe alte piste.
Si pentru pasageri a fost un test al nervilor. S-au inghesuit cu sutele in salile de asteptare, dupa ce au aflat cu stupoare ca avioanele lor au intarzieri de cateva ore. Ba chiar si de zile.
Cei mai norocosi au fost cazati in hotelurile din Bucuresti. Ceilalti, doborati de oboseala, au ramas in sala de asteptare a aeroportului.
Cu cateva ore intarziere, vor ajunge la destinatie si alte cateva sute de pasageri care urmau sa decoleze de pe Baneasa, insa, din cauza cetii, au fost transferati la Otopeni, de unde avioanele lor au decolat, in cele din urma.
Conform legii, companiile aeriene sunt obligate sa ofere anumite facilitati pasagerilor ale caror curse au fost anulate sau au avut intarzieri mari.
Dupa doua ore de asteptare - mese si bauturi racoritoare, plus posibilitatea de a da doua telefoane si de a trimite mesaje scrise prin e-mail sau fax.
Dupa cinci ore de asteptare - pasagerul are dreptul sa ceara rambursarea biletului.
Daca zborul se amana cu o zi - se ofera cazare la hotel, cu masa si transport gratuite.
In cazul anularii cursei - se ofera o compensatie de la 250 la 600 de euro.