Metoda prin care vânzările firmelor pot crește și cu 100%

×
Codul embed a fost copiat

Atitudinea este totul! Cu această idee în minte, tot mai multe firme pun accent pe felul în care se poartă angajatul lor în relaţia cu un client.

Astfel, casierii, vânzătorii sau ospătarii învaţă cum să zâmbească mai des şi cum să îi facă pe clienţi să se simtă confortabil când vin la cumpărături sau la service. Specialiştii în resurse umane spun că o relaţie bună poate fi cheia pentru creşterea vânzărilor.

În acest fel au început cursul de comunicare cu clienţii câţiva angajaţi ai unei companii din Bucureşti. Primul capitol a fost despre cum să înveţe să zâmbească mai des. Au stat faţă în faţă, în timp ce unul zâmbea, iar celălalt se încruntă.

Rezultatele acestor cursuri se văd, spun specialiştii. De pildă într-un supermarket, o simplă plată cu cardul i-a adus clientului zâmbetul pe buze.

Cristina Hanganu, specialist în comunicare supermarket: "Aici vorbim până la urmă de interacţiune umană, omul vine în magazin şi se aşteaptă să interacţioneze cu o persoană, nu neapărat care este la job, ci una cu care ar putea să lege o scurtă relaţie de 3 minute, este foarte important ca omul să plece liniştit, mulţumit și în magazin".

Citește și
Celula penitenciar rahova
Anchetă la Spitalul Penitenciar Rahova pentru violenţă împotriva deţinuţilor. 8 angajaţi, reţinuţi
Momentul în care judecătoarea Ancuţa Popoviciu îl strigă pe Sebastian, ucis la 2 Mai de Vlad Pascu: „A decedat o victimă? Vă rog să nu vorbiți” | AUDIO

La cursuri, casierii, ospătarii sau vânzătorii învaţă şi cum să iniţieze o conversaţie firească, pentru a-i face pe clienţi să se simtă confortabil şi să se întoarcă în magazin.

Simona Nicolaescu, specialist reserse umane: "În relaţia cu clienţii, dacă un angajat reuşeşte să îşi însuşească modul în care îşi doreşte un client să fie tratat, atunci vânzările pot să crească. Am avut cazuri ca după aceste cursuri vânzările să crească şi cu 30% sau chiar 100%"

Iar reprezentanţii companiilor sunt foarte atenţi la rezultate.

A fost amabil astăzi casierul cu dumneavostra? Cu acest mesaj sunt aşteptaţi clienţii în acest magazin în zona caselor de marcat. Datele strânse de aceste dispozitive sunt atent analizate de reprezentanţii companiei pentru a face modificări în permanenţă.

Şi în unele restaurante clienţii îşi pot spune părerea.

Manager restaurant: "Întrebarea este dacă ospătarul v-a servit aşa cum vă aşteptaţi. Şi aici oamenii pot să dea câte stele vor".

Însă nu peste tot găsim fețe prietenoase şi personal atent la nevoile clienţilor. Într-un magazim, de pildă, clienţii nu doar că nu au fost întâmpinaţi de un salut, dar nici măcar când au cerut ajutor, vânzătoarea nu a fost amabilă şi nu a închis telefonul la care vorbea cu patos.

Cursurile de relaţionare cu clienţii costa în medie o sută de euro pentru fiecare angajat.

Articol recomandat de sport.ro
Sportivul care și-a ucis iubita, prima apariție după ce a fost eliberat! Cum arată Oscar Pistorius după 9 ani de închisoare
Sportivul care și-a ucis iubita, prima apariție după ce a fost eliberat! Cum arată Oscar Pistorius după 9 ani de închisoare
Citește și...
Jaf la Aeroportul Otopeni. Salarii de 1.000 € pentru funcţionari care munceau o oră pe zi
Jaf la Aeroportul Otopeni. Salarii de 1.000 € pentru funcţionari care munceau o oră pe zi

Cel mai mare aeroport din România a devenit o vacă de muls pentru cei care îl conduc, dar şi pentru funcţionari din ministerul Transporturilor. Este concluzia unui raport al Corpului de Control al premierului.

Anchetă la Spitalul Penitenciar Rahova pentru violenţă împotriva deţinuţilor. 8 angajaţi, reţinuţi
Anchetă la Spitalul Penitenciar Rahova pentru violenţă împotriva deţinuţilor. 8 angajaţi, reţinuţi

Acuzaţii grave de violenţă asupra unor deţinuţi au dus la reţinerea a nu mai puţin de 8 agenţi din spitalul penitenciar Rahova. Subofiţerii ar fi agresat în ultimii ani patru deţinuţi şi ar fi încercat să muşamalizeze cazurile.

Teodorovici: IT-ştii vor beneficia de un mecanism pentru compensarea pierderilor din salarii
Teodorovici: IT-ştii vor beneficia de un mecanism pentru compensarea pierderilor din salarii

Autorităţile renunţă la ajutorul de stat pentru IT-şti şi alte categorii de angajaţi după transferul contribuţiilor, venind însă cu un mecanism de reţinere la sursă, prevăzut într-un proiect de Ordonanţă, a anunţat, marţi, Eugen Teodorovici, ministrul Finanţelor Publice.

Recomandări
Cum a întâmpinat-o Ion Iliescu pe prima procuroare care cercetează Mineriada din 1990. Riscă închisoare pe viață
Cum a întâmpinat-o Ion Iliescu pe prima procuroare care cercetează Mineriada din 1990. Riscă închisoare pe viață

Fostul președinte Ion Iliescu este oficial suspect în dosarul Mineriadei din 13-15 iunie '90 pentru infracțiuni contra umanității.  

Ciolacu, despre surparea din Slănic: „Ce vreți să fac? Să știu unde s-au făcut drumurile peste mine?”. Reacția Salrom
Ciolacu, despre surparea din Slănic: „Ce vreți să fac? Să știu unde s-au făcut drumurile peste mine?”. Reacția Salrom

La Slănic, în Prahova, craterul din centrul orașului s-a adâncit cu 20 de centimetri și nimeni nu poate spune dacă surparea se va opri.

Piața imobiliară începe să își revină, dar vânzătorii nu mai negociază atât de mult. Unii caută și un an locuința perfectă
Piața imobiliară începe să își revină, dar vânzătorii nu mai negociază atât de mult. Unii caută și un an locuința perfectă

După o perioadă în care mulți au amânat achizițiile mari cum ar fi cumpărarea unei locuințe noi, cererea pe piața imobiliară începe să își revină.