Guvernul lui Tudose promite un nou pod peste Dunăre. Proiect de aproape 500 de milioane de euro
Guvernul condus deocamdată de Mihai Tudose promite un nou pod peste Dunăre, unul suspendat, la Brăila. Uriașa lucrare ar urmă să coste o jumătate de miliard de euro.
La Ministerul Transporturilor s-au semnat documente pentru construcția unui pod la Brăila - un proiect de aproximativ 500 de milioane de euro, care va fi construit de o asociere de firme din Europa și din Asia.
Ministrul Stroe a afirmat că, după ce va fi realizat, podul de la Brăila va fi al 3-lea proiect de acest gen din Europa.
La rândul său, premierul Mihai Tudose a afirmat că acest pod este și un element de siguranță națională și a dat asigurări că ”atâta timp cât mai suntem in picioare vom da tot sprijinul”.
Conferința de presă a fost transmisă LIVE VIDEO pe pagina de Facebook a Știrilor ProTV.
Contractul cu firma de construcții a fost semnat în prezența premierului, născut în Brăila. Autoritățile locale au mai promis la un moment dat și un tunel pe sub Dunăre, însă proiectul a fost plătit și ... abandonat.
Podul de la Brăila, o construcție suspendată de aproape 2 kilometri, ne-ar putea costa o jumătate de miliard de euro. 75 la sută - bani europeni, 25 la sută - banii noștri.
Sub presiunea momentului, ministrul Transporturilor și-a citit discursul de pe foaie:
”Semnăm astăzi contractul pentru unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură din ultimii 20 de ani, lansat în România. Este un proiect de aproximativ 500 de milioane de euro, care va fi construit de o asociere de firme din Europa și din Asia, ceea ce oferă un surplus de simbolistică importanței acestui proiect.
După ce va fi realizat, podul de la Brăila va fi al 3-lea proiect de acest gen din Europa.” - a spus Felix Stroe.
Constructorii sunt italienii de la Astaldi și japonezii de la IHI Infrastructure Systems.
Reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere spun că podul va fluidiza traficul între Brăila, Galați, Tulcea și Constanța. Brăileanul Mihai Tudose a fost invitat special la semnarea contractului.
Mihai Tudose, premierul României: ”Este o intrare în normalitate acest obiectiv, care este discutat din anii 80. Este un pas imens, acum toți spunem că 48 de luni, 4 ani este mult. Acum un an nici nu ne gândeam că începem să scriem primele cifre, primele litere în acest sens. Din momentul ăsta practic s-a intrat în linie dreaptă.
- Este un obiectiv major și din punct de vedere al infrastructurii rutiere de legătură între provinciile istorice, începând cu nordul Moldovei și terminând cu Dobrogea. Este și un element de siguranță națională, dar este și un element de normalitate. Putem fi o țară normală, unde un fluviu nu se mai traversează cu bac-ul. Felicitări tuturor celor care au muncit.
- Vă garantăm că atâta timp cât mai suntem in picioare vom da tot sprijinul ca proiecte de acest gen să se desfășoare cu aceeași rapiditate și apoi implementarea lor să nu sufere niciun fel de impedimente. Vă mulțumesc mult și felicitări.
Directorul general CNAIR Ștefan Ioniță:
- Este unul dintre cele mai complexe proiecte pe care România le-a implementat după Revoluție.
- Valoarea contractului este de 430 de milioane de euro fără TVA.
Ce-i drept, acum doi ani, fostul primar al Galațiului, Marius Stan, era convins că vom trece nu peste, ci pe sub Dunăre. Printr-un tunel. A plătit aproape 3 milioane de euro pentru studii geotehnice și de fezabilitate, dar pentru că a pierdut alegerile proiectul nu a mai fost susținut de Guvern. Iar banii s-au dus pe apa Dunării.
Conform contractului de astăzi, podul ar trebui să fie gata în 4 ani. Un an este destinat numai proiectării. Lucrarea va avea o garanție de 10 ani.
Această vizită a premierului Tudose la ministerul Transporturilor a avut loc în plin scandal intern la Partidul Social Democrat, care este împărțit în două tabere: Liviu Dragnea și Mihai Tudose. Detalii aici.
Sursa: Pro TV
Etichete: guvern, PSD, ministerul transporturilor, felix stroe, mihai tudose,
Dată publicare:
15-01-2018 13:05