Trebuia sa revolutioneze industria transportului, dar a fost lasat in paragina. De ce zace nefolosit "autobuzul viitorului"
A fost descris drept autobuzul viitorului, cu adevarat revolutionar!
Dar la 4 luni dupa lansarea organizata cu surle si trambite, autobuzul suprainaltzat care urma sa rezolve problemele uriase din traficul chinez zace abandonat. Cei care au riscat bani in acest proiect fluiera a paguba.
In august, un propotip al vehiculului a fost testat in China in conditii reale.
Alegeri 2024
07:17
Ghidul alegătorilor români din diaspora. 950 de secţii organizate în străinătate sau prin corespondenţă
07:13
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora: Cum poți vedea cea mai apropiată secție de votare
06:56
Alegeri prezidențiale 2024. A început votul în diaspora. Țara în care a fost deschisă prima secție
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
S-a vorbit atunci de un concept care va revolutiona transportul in comun. Autobuzul, cu propulsie electrica si solara, urma sa transporte pana la 300 de calatori, lasand in acelasi timp masinile sa treaca pe dedesubt, ca printr-un tunel mobil.
Lung de aproape 22 metri, inalt de 5 si lat de 8 metri, acoperea doua benzi de circulatie. Fiecare asemenea vehicul, se lauda producatorul TEB, va inlocui 40 de autobuze conventionale.
Insa, de cand au taiat funda rosie in fata camerelor de filmare, autobuzul sta nebagat in seama pe o sosea din nordul Chinei.
"Nu s-a mai urnit de aici de cand a venit iarna".
Barbat: Nu doar ca nu ajuta la nimic, dar chiar incurca.
Ne deranjeaza foarte mult, acum trebuie sa ocolesc pe o poteca pe care abia incape caruciorul.
Pentru testul din august au fost construite shine speciale, care acum ruginesc alaturi de autobuzul care nu duce nicaieri. Chiar si strict cotrolata, presa chineza scrie ca testul n-a fost nimic altceva decat o chestiune de imagine.
Pentru costurile estimate la 15 milioane de dolari, compania chineza TEB a apelat la firme care intermediaza intre persoane ce dispun de bani si cele care vor sa ia cu imprumut sume la dobanzi mai mici decat pe piata bancara.
Procedura, numita peer to peer lending adica imprumut de la om la om, nu e aproape deloc reglementata in China si, prin urmare, e foarte riscanta.
Zennon Kapron, Founder, Kapronasia Shanghai: Se pare ca investitorii nu si-au facut temeinic temele, asa ca foarte multi s-au ars odata cu esecul "glorios" al proiectului.
Acum nici macar autoritatile nu stiu cum sa scape prototipul intepenit pe sine.