Fara extravaganta! Salonul auto de la Detroit sufera din cauza crizei
Desi constructorii din toata lumea vin cu aproape 50 de modele noi, niciunul nu pare sa ne lase cu gura cascata. Asadar cuvintele de ordine, raman "ecologie" si "economie".
Ford - constructorul american cu cea mai buna sanatate financiara - vrea sa demonstreze ca s-a trezit dintr-un cosmar. Asa ca vrea sa le ia ochii potentialilor clienti cu un "Mustang" nou-nout, cu un model "Fusion" hibrid .... sau macar cu economica "Fiesta".
Cu tot declinul vanzarilor, General Motors isi mentine suprematia printre constructorii auto mondiali. Sapte noi modele, inclusiv un concept Cadillac, apar ca niste raze timide de soare dupa "bezna" de anul trecut.
In schimb Chrysler - scapata ca prin urechile acului de faliment - nu vrea prea mult tam tam. Nici n-a venit cu modele noi, nici nu va tine vreo conferinta de presa, insa expune in premiera la standul sau micutul Fiat 500, al aliatilor italieni, care incearca sa-si faca intrarea pe piata nord americana.
Salonul auto de la Detroit se vrea, in acelasi timp si o vitrina catre China - care a devenit oficial cea mai mare piata auto a lumii.
Potrivit cifrelor oficiale de la Beijing, anul trecut s-au vandut in China 13,6 milioane de vehicule.