Catastrofa feroviară din India. Traficul, reluat la 51 de ore de la producerea accidentului. Bilanţul victimelor, revizuit
Guvernul statului indian Odisha a revizuit în scădere bilanţul celei mai sângeroase catastrofe feroviare din ultimele decenii din India, de la 288 la 275 de morţi, din cauză că unele cadavre au fost numărate de două ori.
Circulaţia trenurilor de marfă şi de pasageri a fost reluată luni, relatează AFP, citat de news.ro.
Cauza coliuziunii între trei trenuri, vineri seara, în apropiere de Balasore, în statul Odisha (est), a fost identificată de către autorităţi drept legată de o problemă la sistemul macazurilor.
Dintre cei 1.175 de răniţi, 382 erau spitalizaţi în continuare, anunţau duminică autorităţile.
Wreckage cleared from tracks after deadly train crash in India https://t.co/htJDOKKWJM pic.twitter.com/ZIIwJZIABT
— BBC News (World) (@BBCWorld) June 5, 2023
Există temeri că numărul morţilor poate creşte, în contextul unei supraaglomerări a centrelor medicale cu răniţi, mulţi în stare gravă.
După catastrofă, plase mari şi verzi au fost instalate de-a lungul liniilor ferate, pentru a ascunde vagoane avariate, împinde de o parte.
”Eroare umană” de semnalizare
Ministrul indian al Căilor Ferate, Ashwini Vaishnaw, a anunţat că au fost indentificate persoanele vinovate pentru producerea tragediei și cauza accidentului.
El preciza că ”schimbarea electronică a macazului se află la originea accidentului”.
Ministrul a fost văzut cu mâinile împreunate, rugându-se, la trecerea unui prim tren încărcat cu cu cărbune prin locul catastrofei, duminică seara, la 51 de ore după accident.
Primele concluzii ale anchetei nu au fost făcute publice în acest stadiu.
Însă cotidianul Times of India, care citează raportul preliminar de anchetă, a dezvăluit duminică că o ”eroare umană” de semnalizare ar fi cauzat coliziunea celor trei trenuri.
Trenul Coromandel Express - care asigură o legătură de la Calcutta la Madras, a primit undă verde pentru a circula pe calea principală, însă a fost deturnat pe o cale pe care se afla deja un tren de marfă, potrivit ziarului.
Trenul de pasageri a izbit, atunci, la o viteză de aproximativ 130 de kilometri pe oră, o garnitură de marfă, în apropiere de Balasore, la aproximativ 200 de kilometri de Bhubaneswar, capitala statului Odisha.
Trei vagoane au căzut pe o cale adiacentă şi au lovit partea din spate a unui tren expres care asigura o legătură de la Bangalore la Calcutta.
În acest stadiu, acest accident feroviar este cel mai sângeros înregistrat în India de la o coliziune frontală între două trenuri de pasageri, la 2 august 1999, în Gara Gaisal, în Begalul de Vest, soldat cu 285 de morţi.
India a înregistrat numeroase accidente sângeroase de tren, însă siguranţa s-a îmbunătăţit în ultimii ani, în urma unor investiţii şi îmbunătăţiri tehnologice.
Cel mai sângeros accident feroviar din istoria acestei ţări a avut loc la 6 iunie 1981, când, în statul Bihar (est), şapte vagoane ale unui tren care traversa un pod au căzut în fluviul Bagmati, şi au murit 800-1.000 de oameni.