Biscuiții din ”Squid Game” și tăițeii din ”Parasite” au ajuns printre cele mai exportate produse sud-coreene

Biscuiții din ”Squid Game” și tăițeii din ”Parasite” au ajuns printre cele mai exportate produse sud-coreene
Profimedia

Popularitatea muzicii pop sud-coreene şi succesul unor filme precum "Parasite" sau al serialului "Squid Game" au stimulat vânzările de produse "Made in Koreea" pe pieţele externe, iar branduri care odată erau obscure ajung acum până în SUA.

 

Un exemplu este producătorul de găluşte coreene mandu CJ Cheiljedang Corp., ale cărui vânzări au crescut cu 19% în Asia şi Europa în trimestrul al treilea după ce doi membri ai grupului de K-pop BTS au avut o dispută publică cu privire la acest produs popular în Coreea de Sud.

Aproape jumătate din vânzările de produse alimentare ale CJ Cheiljedang Corp. au venit de peste hotare în 2020, în creştere spectaculoasă faţă de doar 14% în 2018, transmite Bloomberg.

"Mâncarea este cea mai uşoară modalitate pentru a experimenta cultura unei ţări. Succesul grupurilor de K-pop reprezintă un semnal pozitiv pentru producătorii sud-coreeni de alimente", spune Mijin Jo, analist la NH Investment & Securities.

Citește și
Squid Game
Serialul “Squid Game” ar putea continua cu un nou sezon. Anunțul făcut de Netflix

Producătorul tăițeilor din ”Parasite” a mai deschis o fabrică în SUA

De asemenea, acţiunile producătorului sud-coreean de tăiţei instant Nongshim Co. au explodat după ce unul dintre personajele feminine principale din filmul "Parasite" a pregătit două dintre produsele firmei pentru a arăta cum unii sud-coreeni înstăriţi îşi suplimentează tăiţeii instant cu carne de vită scumpă.

După ce filmul "Parasite" a fost premiat cu Oscar, vânzările de peste hotare ale firmei Nongshim au crescut cu 24% în 2020 până la 990 milioane de dolari.

În aceste condiţii compania cu sediul la Seul a decis să deschidă a doua fabrică din SUA pentru a putea vinde până la 850 de milioane de pungi cu tăiţei în cele două Americi.

Biscuiţii Dalgona au redevenit populari după ce competitorii din serialul "Squid Game" au fost supuşi unei probe în care trebuiau să taie biscuiţii în diferite forme geometrice.

Biscuiții din ”Squid Game” au apărut încă din timpul războiului coreean

Acum unele restaurante din SUA au început să includă aceşti biscuiţi, care au apărut în perioada Războiului din Coreea, în meniurile lor de deserturi. Vânzările de biscuiţi Dalgona pe site-ul de shopping sud-coreean Gmarket.co.kr au crescut cu 343% după ce serialul "Squid Game" a fost difuzat pe Netflix.

În plus, aceiaşi biscuiţi au devenit virali pe social media după ce pe TikTok şi YouTube au fost postate filmuleţe cu oameni care încearcă să taie biscuiţii în diferite forme, precum stele sau cercuri, la fel ca şi personajele din "Squid Game".

Însă nu doar producătorii sud-coreeni de alimente au dobândit noi clienţi peste hotare. O dovadă este producătorul sud-coreean de purificator de aer şi apă Coway Co. începând din luna martie a acestui an i-a inclus pe membrii grupului BTS în mesajele sale publicitare iar vânzările sale au explodat pe mai multe pieţe din străinătate inclusiv în SUA.

În trimestrul al treilea vânzările totale ale Coway Co. au ajuns la un nivel record, graţie unei creşteri de 43% în Malaezia şi unui avans de 12% în SUA.

 

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Un tânăr din Coreea de Nord a fost condamnat la moarte după ce s-a uitat la Squid Game
Un tânăr din Coreea de Nord a fost condamnat la moarte după ce s-a uitat la Squid Game

Un tânăr din Corea de Nord va fi executat după ce a adus din China o copie a serialului Squid Game și l-a urmărit, dar l-a și dat altor colegi.

Serialul “Squid Game” ar putea continua cu un nou sezon. Anunțul făcut de Netflix
Serialul “Squid Game” ar putea continua cu un nou sezon. Anunțul făcut de Netflix

Netflix a confirmat marţi că a demarat negocieri pentru a filma cel de-al doilea sezon al serialului "Squid Game" ("Jocul calamarului"), considerat cel mai de succes show TV din istoria acestei platforme de streaming, relatează EFE.

VIDEO. Examen cu reguli inspirate din Squid Game, susținut de studenții la inginerie din Peru
VIDEO. Examen cu reguli inspirate din Squid Game, susținut de studenții la inginerie din Peru

Un profesor din Peru s-a inspirat din Squid Game, celebrul serial de pe Netflix, când a stabilit regulile pe care studenții la inginerie au trebuit să le urmeze la ultimele examene, relatează Larepublica.pe.

Recomandări
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern

Candidatul comun pentru alegerile prezidențiale de anul viitor este pus sub semnul întrebării în noul Executiv.

Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”
Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”

România exportă din nou energie, produsă acum din centralele eoliene, afirmă ministrul de resort Sebastian Burduja, care pledează pentru acest tip de energie verde. Apa din lacurile de acumulare, pentru energia hidro, trebuie păstrată, spune el.

Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului
Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului

Apărarea și securitatea României nu sunt amenințate de Aliați și parteneri, spune răspicat MApN, care dezminte astfel dezinformările apărute pe tema modificărilor legislative în ceea ce privește apărarea spațiului aerian național împreună cu NATO.