Cel mai lung zbor fără escală din lume. Piloții și pasagerii au fost monitorizați

×
Codul embed a fost copiat

Compania australiană Qantas a realizat cel mai lung zbor fără escală din lume cu un avion comercial, care a străbătut distanţa New York - Sydney în peste 19 ore, având la bord 50 de pasageri şi membri ai echipajului, informează DPA şi AFP.

Această cursă insolită a străbătut distanţa de 16.200 de kilometri care separă cele două oraşe în 19 ore şi 16 minute, au anunţat duminică dimineaţă reprezentanţii companiei Qantas pe Twitter.

Avionul Qantas 7879 a decolat vineri seară de pe aeroportul John F. Kennedy din New York şi a aterizat pe aeroportul Kingsford Smith din Sydney duminică dimineaţă.

Acesta a fost primul dintr-o serie de trei zboruri pe distanţe foarte lungi prevăzute de compania australiană în 2019.

Qantas, care va testa şi un zbor direct între Londra şi Sydney, doreşte să opereze zboruri comerciale regulate pe distanţe lungi.

Citește și
Boeing 737 Max
Mesaje din 2016 între piloţi ai Boeing. Mărturii despre siguranţa avioanelor 737 MAX
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Pentru zborul-test din acest weekend, Qantas a modificat un avion Boeing 787-9 Dreamliner: cabina a fost redusă, pentru a permite ca rezervorul de carburant să fie umplut la capacitate maximă, iar numărul pasagerilor şi cantitatea de bagaje au fost reduse.

Toate emisiile de carbon vor fi compensate prin alte măsuri, pentru a reduce poluarea atmosferei cu gaze cu efect de seră, au precizat reprezentanţii companiei Qantas.

40 de pasageri, inclusiv directori ai companiei Qantas, oameni de ştiinţă şi jurnalişti, şi 10 membri ai echipajului s-au aflat la bordul aeronavei.

Patru piloţi la comenzile aeronavei

 

Potrivit site-ului flightradar24.com, aparatul de zbor a avut la decolare o greutate de 233 de tone, din care 101 de tone de kerosen.

Patru piloţi s-au succedat la comenzile avionului în timpul acestui zbor.

Cercetători de la două universităţi australiene s-au aflat la bord pentru a monitoriza felul în care pasagerii au dormit şi s-au hrănit şi pentru a supraveghea nivelul lor de melatonină - "hormonul somnului".

După îmbarcare, pasagerii au fost invitaţi să îşi potrivească ceasurile după ora din Sydney. Apoi, ei au fost rugaţi să nu adoarmă până la căderea nopţii în partea estică a Australiei.

În acest scop, le-au fost propuse exerciţii fizice şi le-au fost servite cafea şi alimente condimentate, într-un avion în care luminile nu au fost oprite.

 

Şase ore mai târziu, pasagerii au primit o masă bogată în glucide, înainte de a fi invitaţi să nu mai consulte ecranele dispozitivelor lor mobile. Luminile din avion au fost stinse, pentru a favoriza somnul.

Marie Carroll, o cercetătoare de la Universitatea Sydney, care a coordonat experimentul, a explicat pentru AFP că se aşteaptă ca această metodă inovatoare să contribuie la reducerea consecinţelor negative generate de decalajul orar.

"Ajustarea orarelor"

 

"Acest experiment are scopul de a vedea dacă firmele şi companiile aeriene pot să îşi ajusteze orarele de servire a alimentelor, băuturilor, de efectuare a exerciţiilor fizice şi de iluminat, pentru ca pasagerii să fie în concordanţă cu orarul obişnuit al oamenilor din oraşul de destinaţie", a precizat aceeaşi cercetătoare.

Cei patru piloţi au fost echipaţi cu dispozitive care măsurau undele lor cerebrale şi nivelul lor de vigilenţă.

Totuşi, Australian and International Pilots Association (AIPA), sindicatul care îi reprezintă pe piloţii companiei Qantas, s-a declarat îngrijorat în privinţa timpului de odihnă alocat piloţilor pe durata acestui zbor, insistând asupra calităţii somnului, pentru ca performanţele lor să rămână optimale.

Sindicatul menţionat a cerut "un studiu ştiinţific pe termen lung" în privinţa impactului avut de astfel de zboruri asupra echipajelor.

Compania Qantas intenţionează să opereze zboruri comerciale care să conecteze oraşe de pe coasta estică a Australiei - Sydney, Melbourne şi Brisbane - cu New York şi Londra până în 2022. Astfel de zboruri i-ar ajuta pe pasageri să facă o economie de timp de până la patru ore.

Anul trecut, Qantas a deschis ruta Perth - Londra, singura legătură aeriană directă dintre Australia şi Europa.

În prezent, compania Singapore Airlines asigură cel mai lung zbor comercial fără escală, operat între Singapore şi Newark, ce are o durată de 18 ore şi 30 de minute.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Un bărbat beat a încercat să deschidă ușa unui avion. Ce i-au făcut pasagerii
Un bărbat beat a încercat să deschidă ușa unui avion. Ce i-au făcut pasagerii

Au fost momente de panică la bordul unui avion al unei companii aeriene rusești, după ce un pasager beat a încercat să deschidă ușa aeronavei în timpul zborului.

Mesaje din 2016 între piloţi ai Boeing. Mărturii despre siguranţa avioanelor 737 MAX
Mesaje din 2016 între piloţi ai Boeing. Mărturii despre siguranţa avioanelor 737 MAX

Un pilot specializat în teste tehnice al Boeing a recunoscut că ar fi indus în eroare autorităţile de reglementare, în mod neintenţionat, printr-o serie de mesaje interne din 2016 referitoare la siguranţa avioanelor 737 MAX.

Scandalul Tarom. Răzvan Cuc: Nu i-am cerut doamnei Mezei să ţină niciun avion la sol
Scandalul Tarom. Răzvan Cuc: Nu i-am cerut doamnei Mezei să ţină niciun avion la sol

Ministrul Transporturilor Răzvan Cuc a declarat, vineri, că fostul director general al Tarom Mădălina Mezei dovedeşte incompetenţă, inconsecvenţă şi că este aservită unor grupuri de interese.

Avion conceput să reziste Apocalipsei,
Avion conceput să reziste Apocalipsei, "pus la pământ" de o pasăre. Pagubele sunt uriașe

Un avion al marinei americane, E-6B Mercury, proiectat pentru a rezista unui atac nuclear, a fost "pus la pământ" de o pasăre.

Recomandări
Alţi doi cetăţeni români au fost identificaţi ca fiind decedaţi din cauza inundaţiilor din Spania. Bilanţul: 9 români morți
Alţi doi cetăţeni români au fost identificaţi ca fiind decedaţi din cauza inundaţiilor din Spania. Bilanţul: 9 români morți

Alţi doi români dați dispăruţi după inundaţiile din Valencia au fost identificaţi si declarati morți, a anunțat joi seară ministerul nostru de Externe.

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.