Taxa pentru podul de la Feteşti ar putea fi eliminată. "Autostrada e o ruşine"

Ultimul update: Joi 05 Iulie 2018 10:53
Data publicarii: Joi 05 Iulie 2018 08:54
Categorie: Financiar

Taxele pentru traversarea podurilor de la Fetești și Giurgeni ar putea fi eliminate. Doi deputați au depus un proiect de lege în acest sens.

Deși propunerea pare atrăgătoare pentru șoferi, reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere spun că sumele ar trebui suportate de bugetul statului. Doar anul trecut s-au strâns aproape 160 de milioane de lei din aceste taxe.

Ca să treacă Dunărea, la Feteşti, şoferii plateasc în prezent între 13 şi 91 de lei, iar la Giurgeni, între 11 şi 64 de lei. Un proiect legislativ depus la Senat propune eliminarea acestor taxe.

Robert Boroianu, deputat PNL: "Considerăm că astăzi în România prin aceasta taxa de fapt facem o suprataxare, având în vedere că plătim deja prin rovinieta toate aceste taxe datorate statului român. Pe teritoriul altor state pe unde trece Dunărea, nu se plateasc asemenea taxe pentru poduri."

"Arata vraişte toate drumurile, iar autostrada e o ruşine”, spune un şofer. Şi pentru companiile de transport ideea este atrăgătoare, dar unii patroni se tem de eventuale riscuri.

Un nou pod peste Dunăre, anunțat de premierul bulgar. Cum se vor obține banii

Ion Lixandru, patronul unei companii de transport: "Să nu se spună apoi că nu mai avem poduri pentru că nu mai avem taxe. Podurile trebuie întreţinute permanent. Nu pot să spun că am făcut o şosea şi nu mai trec pe ea."

Reprezentanţii CNAIR susţin că eliminarea acestor tarife ar aduce după sine alte taxe. Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR: "În momentul în care noi nu am avea aceste sume, din aceste tarife, practic aceste sume ar trebui completate din bugetul de stat. În momentul în care am prelua de la bugetul de stat sumele am plăti toţi, inclusiv cei care nu au autoturisme şi nu folosesc reţeaua de drum naţional."

Doar anul trecut, staţia de taxare de la Feteşti a adus în conturile Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere 124 de milioane de lei. Alte aproape 34 de milioane de lei au venit de la podul de la Giurgeni.

 

Reacția lui Dragnea, după ce șoferii au stat la coadă la Fetești: „Mi se pare inadmisibil”

Reacția lui Dragnea, după ce șoferii au stat la coadă la Fetești: „Mi se pare inadmisibil”

VIDEO PROTVPLUS.RO

Euro

Țara din UE cu salariu minim de 1.500 euro nu găsește muncitori. Angajează masiv străini

Ce obțin românii în urma semnării acordului UE-Japonia, cel mai mare negociat vreodată

Japonia şi UE vor forma cea mai vastă zonă de liber schimb din lume. Ce înseamnă asta pentru economie

Preţurile din România au crescut pentru a zecea lună la rând. Cost neschimbat doar la 2 alimente

Indicele Robor la trei luni a crescut la 3,37%

Bloomberg: Aderarea la zona euro, un drum „dificil de parcurs” pentru statele din Europa de Est

euro

Când au trăit românii cel mai bine, după 2000. Veniturile au crescut mult peste media UE

Ce se întâmplă cu Volkswagen-urile din România implicate in scadalul Dieselgate

Rețeta succesului unor fermieri români. Butașii de viță de vie ajung până în Germania

Cele mai valoroase 50 de branduri românești. PRO TV, cel mai important brand media din țară

Țara care caută cetățeni. Ce trebuie să facă străinii pentru a primi cetățenia acestui stat

Cine este cel mai bogat om din istoria modernă. Afacerile din care a câștigat 150 de miliarde