Casele de marcat electronice. Fiscul nu este pregătit să preia datele online. "E o afacere la nivel naţional"


Ultimul update: Miercuri 28 Noiembrie 2018 10:13
Data publicarii: Miercuri 24 Octombrie 2018 19:09
Categorie: Stiri Economice

De la 1 noiembrie toate casele de marcat din România ar trebui să fie electronice, dar sunt sute de mii de firme care nu au reuşit să facă acest pas.

În plus, nici Fiscul nu este pregătit să preia datele online şi din această cauză procedura raportărilor de la comerciant la ANAF va fi mai complicată şi presupune cheltuieli suplimentare pentru companii.

La o firmă de IT din Braşov, cererea este uriaşă, iar stocul de case de marcat electronice s-a terminat.

Ioana Mitrofan, reprezentantul unei mici întreprinderi: "Atunci când emiţi orice lege trebuie să fii pregătit de la A la Z. Mai sunt 10 zile până intră legea şi noi stăm aici la cozi, ne pierdem din timpul nostru."

Casele de marcat eletronice sunt concepute să transmită instantaneu către ANAF toate încasările comerciantului. Numai că tocmai această instituţie nu e pregătită să preia datele. I-am întrebat pe cei de la ANAF şi de la Ministerul de Finanţe de ce nu funcţionează sistemul online, dar până acum nu am primit niciun răspuns.

Traian Bichea, reprezentantul unei companii: "ANAF-ul nu este pregătit să preia datele de la noi, de la comercianţi. Şi noi suntem blocaţi. Noi trebuie să fim pregătiţi ca întotdeauna."

Antreprenorii, chiar şi cei cu PFA, vor fi nevoiţi să apeleze la un contabil care să facă raportările către Fisc.

Sorin Varga, managerul unei firme IT: "Vă daţi seama, o vânzătoare de la colţul străzii să scoată stick-ul, să se ducă la contabil cu nişte fişiere criptate, să le bage într-un program de validare, să le semneze digital. E imposibil... nu se poate... nu se poate."

Aproape 110.000 de firme şi-au instalat până acum case de marcat electronice, deşi potrivit legii peste 600.000 ar trebui să facă acest lucru. Cei care nu se conformează risca să primească şi 10.000 de lei amendă.

Reprezentantul unui PFA: "Să schimbi două milioane de case e o afacere la nivel naţional....Nu credeţi? asta este. Nu avem ce face."

Fără un sistem informatizat, ca în alte state europene, România nu reuşeşte să colecteze taxa pe valoarea adăugată estimată. Diferenţa e uriaşă. Potrivit un studiu al Comisiei Europene, România pierde anual peste 6 miliarde de euro.

Daniel Anghel, lider departamentul de taxe şi consultanță juridică: "În lumea TVA şi în lumea digitalizării este foarte important cât de repede obţii informaţia. Nu mai este nevoie de controale anevoioase şi timp îndelungat aferent controalelor pentru contribuabili."

Vecinii bulgari şi-au informatizat sistemul de colectare şi transmit online datele de şapte ani.
 
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

VIDEO PROTVPLUS.RO